LABA Tartalomgyár

A 8 legjobb irodai csapatépítő játék

Így segíthet egy ablakról készült fotó, egy bögre vagy a Wikipédia abban, hogy a home office után személyesen is jobban megismerjük egymást.

cover-game-61780b7fc563f969177879-61e6bedb8b126228937888.webp

A távmunka (vagyis pontosabban az úgynevezett hibrid munkamodell) terjedésével gyakran előfordul, hogy néhány kolléga napokig, esetleg hetekig az iroda felé sem néz, visszatérve pedig gyakran új, vagy éppen olyan arcokkal találkozik, akikkel az összes kapcsolattartása kimerül heti néhány emailben vagy Slack-üzenetben. Ilyen körülmények között nehezen alakul ki az egyénekből egy összetartó csapat, de egy kis játék sokat segíthet abban, hogy megtörjük a jeget!

Találjatok ki egy tervet kényszerleszállás esetére, váljatok a következtetés bajnokaivá, vagy írjatok történetet emojikból: összegyűjtöttünk 8 játékot, amikkel a csapat úgy válik egységessé, hogy közben a feszengésnek is búcsút mondhattok.

#1. Ismered az irodát?

Játékosok száma: min. 4 fő + játékvezető

Amire szükség lesz: kb. 30 kérdés a cégről. Például:

„Mikor rendeltetek legutóbb pizzát az irodába?”

„Milyen színű a padló a tárgyalóban?”

„Hány céges rendezvény volt tavaly?”

Játékszabály: a résztvevők egyszerre válaszolnak a kérdésekre, mindenki a saját jegyzetfüzetébe ír, vagy szóban válaszolnak, mindig az, aki elsőnek tette fel a kezét. A játékos minden helyes válaszért pontot kap. Az a győztes, aki a legtöbb pontot gyűjti.

# 2. Következtetés

Játékidő: min. 30 perc

Játékosok száma: min. 5 fő

Amire szükség lesz: fotók a dolgozókról

Játékszabály: a résztvevők munkaidőn kívül, saját magukról készült fotókat mutatnak egymásnak. A képeket egy helyre rakják, ahol mindenki láthatja őket. Ezután sorban mindenki elmondja, szerinte mit csinált éppen a képen látható kolléga, amikor lefotózták. A kép tulajdonosa kiválasztja a valósághoz legközelebb álló verziót.

Így többet lehet megtudni arról, mivel foglalkoznak a szabadidejükben az alkalmazottak. A játék hasznos lehet újonnan összeállt csapatoknál, és a segítségével könnyebben ellazulnak az új kollégák.

# 3. Fizess, ha megölöd a kreativitást!

Játékidő: 15 perc az előkészületekre

Játékosok száma: min. 5 fő

Amire szükség lesz: tábla, táblafilc

Játékszabály: a csapattagok olyan mondatokat, kifejezéseket írnak a táblára, amik demotiválják a kollégákat, megakadályozzák, hogy előadják a javaslataikat, „megölik” az ötleteket.

Például:

„A vezetőség meg sem fogja hallgatni az ötletedet.”

„Ez vicces.”

„Egészen valószerűtlen a terved.”

Azok a szabályszegők, akik ezeket a kifejezéseket használják a következő egy hónapban, pénzbüntetést fizetnek. Az összegyűlt pénzből pedig az egész csapat elmehet ebédelni, vagy felajánlhatják jótékony célra.

A játék nem hátráltatja a munkát, épp ellenkezőleg: segít produktívabbá tenni az egyeztetéseket és az ötletelés folyamatát.

#4. A cég címere

Játékidő: min. 30 perc

Játékosok száma: min. 3 fő

Amire szükség lesz: papír, filctollak

Játékszabály: a résztvevőknek együtt kell kitalálniuk és megrajzolniuk a cég címerét. Ez szimbolizálhatja a legutóbbi sikereket, a vállalati értékeket, vagy a szervezet jövőjét. A cég címerét ki is lehet akasztani az irodában. Készíthet minden dolgozó saját verziót is, aztán a csapat szavazással választja ki a legjobbat.

A játék hasznos lesz az új kollégáknak: segít nekik csapattaggá válni, és fejleszti a csapatmunkára való képességüket.

#5. Kényszerleszállás

Játékidő: min. 30 perc

Játékosok száma: min. 5 fő

Amire szükség lesz: minden tárgyra, ami az irodában van

Játékszabály: a csapat tagjainak el kell képzelniük, hogy üzleti úton vannak, de a repülőgépüknek kényszerleszállást kell végrehajtania egy lakatlan szigeten. Megbeszélik, hogy melyik 12 tárgyat válasszák az irodában lévő dolgok közül a túléléshez a vadonban. Az eszközöket fontosság szerinti sorrendbe kell állítani.

Van a játéknak egy másik változata is: minden dolgozó saját listát ír. Ezután megbeszélhetitek, a csapattagok milyen tárgyakat választottak, és szavazással eldönthetitek, mik lesznek a legszükségesebbek a szigeten.

# 6. Emoji történet

Játékidő: min. 30 perc

Játékosok száma: min. 3 fő + játékvezető

Játékszabály: a résztvevők választanak egy vezetőt. Ő egy chatablakban megírja az elejét egy történetnek, ami nem szavakból, hanem emojikból áll (maximum hatot használhat). Aztán a játékosok egymás után folytatják a történetet, szintén emojik használatával, úgy, hogy az eredeti sztori lényege megmaradjon. A játék addig folytatódhat, amíg az egyik játékos úgy nem dönt, hogy lezárja a történetet, vagy addig, amíg el nem fogynak az ötletek.

# 7. Kié az iroda?

Játékidő: 15-20 perc

Játékosok száma: min. 5 fő

Játékszabály: minden résztvevőnek küldenie kell egy fotót az otthoni „irodájáról” a közös chatbe. A többi játékosnak ki kell találnia, kihez tartozik az adott home office. Nem feltétlenül az íróasztalokról vagy a munkaállomásokról lehet majd beazonosítani a kollégákat, hanem egy kávésbögréről, egy képernyővédőről vagy akár egy olyan fotóról, ami az ablakot és a kilátást mutatja meg.

#8. Öt kattintás

Játékidő: min. 15 perc

Játékosok száma: min. 3 fő

Játékszabály: a csapatnak választania kell két, teljesen különböző témát. Például a Molotov-Ribbentrop paktumot és Justin Biebert. Minden résztvevőnek el kell jutnia az egyik Wikipedia oldalról a másikra öt kattintással (kevesebb mint tíz perc alatt). Ehhez csak a szócikkben található linkeket lehet használni.

Az győz, aki teljesen elér az adott témához, vagy közelebb jut hozzá, mint a többi játékos (például elér az „Énekes” Wikipedia-oldalig).

 

Oldalunk sütiket (cookie-kat) használ a weboldal megfelelő működtetése, elemzése és használatának megkönnyítése érdekében. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el az Adatkezelési szabályzatunkat és Adatkezelési tájékoztatónkat.