Értékesítési igazgató online képzés — megismerkedhetsz az értékesítési menedzsment alapjaival és hasznos gyakorlataival | Laba üzleti iskola

ÉLŐ, ONLINE KURZUS

Értékesítési igazgató

Farkas András Tapasztalt értékesítési vezető
EX: MOL, Yettel, Telekom

SÁNDOR LÁSZLÓ

ÉLŐ, ONLINE KURZUS EGY TAPASZTALT ÉRTÉKESÍTÉSI VEZETŐVEL

IDŐPONT:

HAMAROSAN

A kurzus során a résztvevők megismerkedhetnek az értékesítési vezetés alapjaival és jó gyakorlataival, valamint betekintést nyerhetnek olyan lényeges területekre, mint az értékesítési stratégia kidolgozása, előrejelzések készítése, a tökéletes értékesítési csapat összeállítása és az üzleti partnerekkel történő hatékony kapcsolattartás.

KIKNEK AJÁNLJUK EZT A KURZUST?

  • ÉRTÉKESÍTÉSI VEZETŐKNEK

    Szükséged van egy strukturált és holisztikus tudásanyagra a mindennapi kihívások kezeléséhez, és gyakorlati megoldásokat szeretnél a jobb kommunikáció és a stratégiaépítés érdekében.

  • ÉRTÉKESÍTŐKNEK, TERÜLETI VAGY CSAPATVEZETŐKNEK, ACCOUNT MENEDZSEREKNEK

    Az a célod, hogy előrelépj karrieredben, és ehhez pontos útmutatóra van szükséged. A kurzuson elsajátítod a legfontosabb értékesítési vezetői készségeket, és megismered a napi döntéshozatal sikeresen alkalmazott eszközeit.

A KURZUSRÓL

  1. ELMÉLET

    Részletesen megismered a piackutatási eszközöket, megtanulod, hogyan tipizáld az egyes célcsoportokat, hogyan alakíts ki stratégiát a fő KPI-k meghatározása és a teljesítménymérés mentén, és alkalmazd hatékonyan az ügyfélkezelés fő modelleit.

  2. ÖSSZEFÜGGÉSEK

    Megtanulod, hogyan tudod hatékonyabban felépíteni és vezetni a csapatodat a vállalatok élvonalában alkalmazott végtelen típusú szemléletmód és a támogató vezetés eszközeinek segítségével.

  3. GYAKORLAT

    A kurzus fő célja, hogy a valós életből vett példákon és esettanulmányokon keresztül komoly piaci értékkel bíró szakmai tudással gazdagodjanak a résztvevők.

  4. TESZTEK ÉS HÁZI FELADATOK

    A kurzus során teszteken és házi feladatokon keresztül lehetőséged lesz megismerni a tananyag gyakorlati alkalmazását. Ezek a feladatok segítenek abban, hogy elmélyítsd és alkalmazd az újonnan megszerzett ismereteket.

AZ ELŐADÓRÓL

Farkas András

  • LINKEDIN-PROFIL
  • 20+ év nagyvállalati tapasztalattal rendelkezik az értékesítés és szolgáltatásfejlesztés területén.
  • Korábban a MOL Nyrt. értékesítési és operációs igazgatójaként működött, ahol közel 3500 munkavállalót irányított.
  • Csapatával zsinórban kétszer nyerték el a Client First Kiváló kiszolgálás díját személyes ügyfél kiszolgáltatási csatornán (2022, 2023), valamint munkájáért 2022 legjobb salesvezetője (MOL Group) kitüntetésben részesült.
  • Vezetése alatt rekordot döntött a MOL non-fuel értékesítése és az ügyfelek elégedettségi mutatója.
  • Korábban a Yettel és Telekom értékesítési vezetőjeként működött különböző értékesítési struktúrákban (retail, B2B, FMCG) 50-450 fő irányításával. Vezetése alatt a Telenor az FMCG-piacon piacvezetővé vált prepaid szolgáltatás területen.

PROGRAM

  • 01

    Az értékesítési vezetés alapjai, vezetői alapismeretek

    • A vezető definíciója
    • A vezetés forrásai
    • Vezetői szintek, ismérvek
    • A vezetés és szervezet környezete
    • Vezetői döntéshozó típusok
    • Feladat, hatáskör, felelősség
  • 02

    Piackutatás és ügyfélprofil-készítés

    • Mi a piackutatás, miért fontos?
    • A piackutatás fajtái
    • A piackutatás folyamata, eszközei
    • Retail/sales átvilágítás
    • Piaci insightok (brand awareness, brand loyalty stb.)
    • Design thinking alapú perszonalizáció, új ügyfél/termék bevezetése esetén
    • Meglévő ügyfeleink mélyebb megismerése (loyalty program, adatbázisok összefésülése)
  • 03

    Sikeres értékesítési stratégia kidolgozása

    • Sales aktivitás-típusok (piackiaknázás, termékfejlesztés, piacfejlesztés, diverzifikáció)
    • Véges vs. végtelen gondolkodás
    • Sales, marketing insight
    • KPI meghatározása
    • Adatgyűjtés
    • Adatalapú stratégia, validáció
  • 04

    Értékesítési folyamatok és módszerek

    • Online értékesítés
    • Inbound/outbound sales (TS)
    • B2B/B2C sales
    • Time management
    • Funnel management
    • Kifogáskezelés
    • Tranzakció zárása
    • Visszamérés
  • 05

    A tökéletes értékesítési csapat felépítése

    • Hogyan vegyél fel jó értékesítőket?
    • Hogyan tanítsuk be az értékesítőket, hogy összhangban legyenek az ügyfelek modern igényeivel?
    • Hogyan lépjünk bele a leendő ügyfeleink cipőjébe?
    • Hogyan találják meg saját stílusukat?
    • Csapatdinamika, csapatkohézió
    • Örökölt vs. új csapat?
  • 06

    Technológia és eszközök az értékesítésben

    • Mit jelent az adatalapú sales?
    • Eszközök szerepe az értékesítési folyamatban (email, tablet, webinar)
    • Háttérelemzés, leadgenerálás
    • A közösségi média szerepe
    • ATL/BTL, infokommunikáció
  • 07

    A teljesítmény mérése, riportok készítése

    • Sales elvárások meghatározása
    • Folyamatok meghatározása
    • KPI építése (SMILE)
    • Root cause analízis
    • Analitika beállítása, IT-fejlesztés (dashboard, Power BI)
    • Riportolás
    • Eredmények prezentálása
    • Dynamic performance management – DPM method
  • 08

    Motiváció, visszajelzés, partner management

    • Sales line management
    • Hogyan motiváld a csapatod?
    • Hogyan adj és kapj visszajelzést?
    • Partner management
    • Éves salesstruktúra (események, ciklusok, rendezvények)
  • 09

    Kiemelt ügyfelek és partnerek kezelése

    • KAM definíciója, jelentősége
    • Hatékony ügyfélkapcsolat
    • RFM-modell
    • CLV-modell
    • Ügyféltípusok és kezelésük
  • 10

    Együttműködés a társterületekkel

    • A sales szerepe az organizációban
    • Delegáló vagy megmondó szerep?
    • Mikor melyik társosztállyal és miért kell együttműködni?
    • Csoportdinamika
    • Előnyszerzés, stakeholder management
  • 11

    A salesfolyamat fejlesztése, az SD-módszertan

    • Service design módszertani alapismeretek
    • Legrosszabb folyamatok feltérképezése
    • Insightok összegyűjtése
    • Blue print, tipizálás
    • Minimum valuable product – MVP
  • 12

    Kommunikációs és tárgyalási készségek

    • A kommunikáció típusai (verbális, megértő hallgatás stb.)
    • Verbális és nonverbális kommunikáció
    • Az üzleti partner kommunikációs készségeinek felismerése
    • A tárgyalás sikeréhez szükséges kommunikáció