Képzéstervezés a gyakorlatban — online kurzus | Laba üzleti iskola
Regisztrálok!

Képzéstervezés
a gyakorlatban

Balkányi Péter

Senior e-learning szakértő,
a Klippe Learning alapítója, ügyvezetője

Dátum:

2024. október 21. –
2024. december 4.

 

6 hét

 

12 alkalom

lector
élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus
élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus

A kurzusról

  • Élő, online órák
  • Interaktív alkalmak
  • Személyre szabott visszajelzés az előadótól
  • Házi feladatok, projektfeladat, és kérdezz-felelek vár rád!

Szerezz egyedi kurzus- és képzéstervezeti ismereteket, valamint egy saját, részletesen kidolgozott tervet és vázlatot a képzés végére, amelyet közvetlenül alkalmazhatsz a gyakorlatban.

Kinek ajánljuk a kurzust?

Oktatók és tanárok

Akik általános, középiskolai vagy felsőoktatási intézményekben tanítanak, és szeretnék fejleszteni digitális oktatási anyagaikat és módszertanaikat.

Oktatási-tartalom fejlesztők

Akik már az e-learning iparágban dolgoznak vagy szeretnének bekapcsolódni ebbe a szektorba, és céljuk az oktatási tartalmak fejlesztése.

HR és vállalati képzési szakemberek

Akik szeretnék a gyakorlatban elsajátítani a képzéstervezést, fejleszteni és bevezetni munkavállalói képzési programokat a vállalati szektorban.

Oktatási/képzési területen dolgozó informatikusok

Akik oktatási technológiákat fejlesztenek, és szeretnék jobban megérteni az oktatási anyagok tervezésének pedagógiai alapjait.

Az előadó

Balkányi Péter

  • A Budapesti Corvinus Egyetem gazdaságinformatikai MSc diplomával rendelkezik, valamint társadalmi tanulmányokból szerzett bachelor fokozatot az ELTE-n. Ezenfelül közgazdász-tanári MA végezettséget is szerzett.
  • Doktori disszertációjának középpontjában a digitális tananyagok fejlesztési folyamatának alapos elemzése állt.
  • Több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik az e-learning területén, ahol több mint 50 rendszerbevezetési és több száz tananyagfejlesztési projektben vett részt projektvezetőként, oktatástechnológiai tervezőként, e-learning szakértőként és tématerületi szakértőként.
  • Kisebb és nagyobb ügyfelekkel dolgozott együtt számos iparágban, többek között az egészségügyben (Affidea, BHC), a gyógyszeriparban (EGIS), a banki szektorban (K&H Bank, OTP), a közlekedési ágazatban (Rail Cargo), a kiadói szektorban (Ringier), a gyártás területén (Daikin, Schneider, BPW), valamint a biztosítási ágazatban (Alfa, NN, Grawe), Magyarországon és nemzetközi szinten egyaránt.
  • Több mint egy évtizede oktat mesterképzési hallgatókat az e-business üzleti modellek témakörében az egyetemen.
  • Jelenleg a Klippe Learning cég tulajdonosa és ügyvezetője, emellett senior e-learning szakértőként tevékenykedik, továbbá vezeti az E-learning Fejlesztési és Támogatási Csoportot a Corvinus Egyetemen.
lector

A kurzusról röviden:

Fedezd fel, hogyan alkothatsz lenyűgöző oktatási anyagokat néhány perc alatt, gyakorlati módszerekkel!



 

Tananyag-tervezési modellek alkalmazása

Megtanulhatod, hogyan alkalmazd hatékonyan a legfontosabb tananyag-tervezési modelleket gyakorlati szinten, beleértve az ADDIE, 5C, SAM, UDL, Bloom’s Taxonomy és Action Mapping modelleket.

Újgenerációs e-learning technológiák

A képzés után képessé válsz a legfrissebb e-learning technológiák és multimédiás eszközök hatékony felhasználására, melyek fokozzák a tanulók aktív részvételét.

Képzéstervezési gyakorlat

Elsajátíthatod azokat a készségeket, amelyekkel sikeresen kezelhetsz minden oktatástervezési folyamat során felmerülő kihívást és módszertani problémát.

E-learning fejlesztő eszközök kezelése

A képzés végére magabiztossá válsz az e-learning fejlesztési eszközök használatában, és képes leszel ezeket hatékonyan alkalmazni tananyagaid készítése során.

Kurzus program

1. óra
október 21.

Bevezetés az instructional designba

  • Rövid pedagógiai (tanulási) elméleti alapok
  • Felnőttkori tanulás elvei és jó gyakorlatok
  • A jó és figyelemfelkeltő interaktív feladatok ismérve
  • Tanulás csoportban és önállóan
  • Motiválás feladatokon keresztül
2. óra
október 24.

Instructional design modellek és az e-learning összetevői

  • ADDIE, 5C (saját), SAM, UDL stb.
 

Házi feladat: Kurzusötlet kialakítása (research, brain storming, gondolattérkép, AI)

3. óra
november 4.

Igényfelmérés és szükségletelemzés

  • Elemzési fázis részletesen
  • Célcsoport-analízis, szükségletek felmérése
  • Tanulói persona meghatározása
4. óra
november 6.

Tanulási célok azonosítása, kialakítása

  • Tanulási célok (learning goals) kialakítása
  • Tanulási eredmények (learning outcomes) kialakítása
  • Bloom Taxonomy, ABC model gyakorlati használata, előkészítése, tervezése
 

Házi feladat: Célcsoport-analízis (personak, tanulási célok stb.)

5. óra
november 11.

Magával ragadó tananyagok tervezése, strukturálása

  • Tanulási és kurzuskoncepció kialakítása
  • Tartalomstruktúra készítése
  • Együttműködés tématerületi szakértőkkel (SME)
  • Értékelés és visszajelzés
  • Motivációs teóriák
6. óra
november 13.

Forgatókönyvek szerepe, forgatókönyvírás

  • Forgatókönyvírás
  • Scriptek készítése
  • Történetmesélés fontossága
  • Értékelés és visszajelzés
 

Házi feladat: Kurzustervezés (felépítés, értékelési rendszer stb.)

7. óra
november 18.

Multimédiás eszközök és digitális eszközök az oktatásban

  • Multimédia alkalmazásának elvei
  • Gyakorlati példák (Vyond, Colossyan, Biteable, Canva)
  • AR/VR eszközök
8. óra
november 20.

Interaktivitás és e-learning tananyagok készítése

  • Interaktív megoldások: figyelemmegtartás, figyelemfelkeltés, résztvevők hatékony bevonása és hatékony tanulás elősegítése
  • Tananyagfejlesztő szoftverek használata és effektív bevonása: Articulate Rise, Storyline
 

Házi feladat: AI toolok segítségével oktatási tartalom elkészítése (szöveg, kép, videó stb.)

9. óra
november 25.

Tanulási környezetek és tanulásmenedzsment rendszerek (LMS)

  • A tanulási környezet bemutatása
  • Az e-learning rendszerekről A-Z-ig
  • Nyílt vs. zárt rendszerek, Moodle
10. óra
november 27.

Projektmenedzsment az ID-ben

  • Projekttagok
  • Projektfolyamat
  • Időgazdálkodás
  • Csapatmunka, agilitás
  • Fázisok, szakaszolás
  • Mire használható az MI az instructional design folyamatokban?
 

Házi feladat: Rise 360-ban kurzus összeállítása

11. óra
december 2.

Buzzwordök nyomában

  • Mikrotanulás
  • AI
  • Játékosítás, gamifikáció
  • Mobiltanulás
  • Inkluzivitás
  • Kollaboratív tanulás
  • AR/VR a gyakorlatban
 

Szorgalmi feladat: 1-1 további multimédiás tartalom elkészítése (videó, animáció stb.)

12. óra
december 4.

Összefoglalás és a blended learning dicsérete

  • A képzés legfontosabb takeaway-einek összefoglalása
  • Az összkép kialakítása: karrierutak
  • Interaktív kérdezz-felelek

Regisztráció

Regisztrálok

A kurzussal, a részvételi díjjal és a részletfizetési lehetőséggel kapcsolatos további részletekért kérjük, regisztrálj!

A kurzuson a férőhelyek száma korlátozott.

Kötelező mező
Kötelező mező
Kötelező mező
Kötelező mező