Employer Branding Stratégia
Görgess továbbA munkáltatói márka sokkal több, mint egy hangzatos szlogen egy álláshirdetésben. A jó munkáltatói márka üzleti célokat szolgál, megalapozott, hiteles, megszólítja a jelenlegi és a leendő kollégákat. Vonzó, de valósághű képet fest egy munkáltatóról. Karnyújtásnyira vagy a tudástól…
Oktató
Vass Melinda, Head of Employee Experience Communication - Volvo Group
Folyamatfejlesztés, stratégiatervezés és kríziskommunikáció. Melinda 10+ éves tapasztalatából osztja most meg Veled, hogy miként teheted lenyűgözővé a munkáltatói márkád!
-
Szakmai koordinációja alatt a Bosch csoport visszatérően évek óta a legvonzóbb munkáltató, és a fiatalok egyik legnépszerűbb munkahelye volt.
Kik vesznek részt a képzésen
EB-referensek, recruiterek, HR-esek
PR-szakemberek
Vállalkozók, tulajdonosok
Amiről a kurzuson tanulni fogsz:
-
Alapok
Az employer branding jelentősége
Az első néhány alkalom az Employer Branding jelentőségéről, a szervezetben betöltött szerepéről, a fogalmak tisztázásáról, valamint a külső és belső stakeholderek menedzsmentjéről fog szólni. Kitérünk továbbá az alapvető piackutatási eszközökre és módszerekre, hogy minél komplexebb rálátásod legyen a cég jelenlegi megítélésére, a célcsoportok munkahelyválasztási szokásaira és a versenytársak jó gyakorlataira.
-
Tervezés
EVP és stratégiaalkotás
Megismered az Employer Branding kampányok központjában álló munkáltatói értékígéret (EVP) megfogalmazását és validálását. Bemutatjuk a munkáltatói márka stratégiaalkotásának folyamatát, valamint azt, hogy miként tudod összehangolni ezt az üzleti célokkal.
-
A megoldás
Sikeres kampánytervezés
Az utolsó alkalmak során olyan gyakorlati tudásra és eszköztárra tehetsz szert, amellyel magabiztosan tervezhetsz külső és belső munkáltatóimárka-kampányokat: csökkentheted a toborzási költségeket és a fluktuációt, valamint vonzó munkáltatóként emelkedhetsz ki a munkaerőpiaci zajból.
A kurzusról
-
november 19., kedd, 18:00–19.30Bevezetés az Employer Brandingbe
- A munkáltatói márka jelentése és jelentősége
- A munkáltatói márkaépítés aktualitásának oka
- Munkáltatói márkaépítés alapvető fogalmai és célja
- A folyamat résztvevői: HR-marketing/COM-PR
-
november 21., csütörtök, 18:00–19.30Employer Branding eszköztár
- A vállalati kultúra fogalma és szintjei
- A munkáltatói márka stratégiai értékelése
- Csatornák, formátumok és az eszköztár kialakítása
- Célcsoportok definiálása, fókuszcsoportok bevonása
- Hatékonyságmérés
-
november 26., kedd, 18:00–19.30Employee Experience, avagy az end-to-end munkavállalói életciklus
- Mi az az EEX?
- Az Employer Branding helye a munkavállalói életciklusban
- A munkáltatói márkaépítés folyamata a jelöltélménytől az exit interjúig
- Az Employer Branding és a legfontosabb HR funkciók kapcsolata
- Vezetői és üzleti felelősség a belső EB-ben
-
november 28., csütörtök, 18:00–19.30Kommunikációs mátrix
- Az Employer Branding és üzleti stratégia kapcsolata
- Identitás: az értékek, erősségek felmérése
- Kommunikációért felelős folyamatok és résztvevők
- Employer Branding kampánytervezés alapjai
- Kreatív tervezés: különböző csatornák, egyedi célcsoportokra specifikált tartalmak
-
december 5., csütörtök, 18:00–19.30Piackutatás, versenytárselemzés és saját márka pozicionálása
- Milyen külső inputokra van szükség a munkáltatói márkaépítés során?
- Kutatási eszközök és módszerek (célperszónák és versenytársak irányába)
- Piackutatási eredmények értékelése és értelmezése
- Út a jelenlegi márka megítéléstől a vágyott márka építéséig
- Stakeholder management
-
december 10., kedd, 18:00–19.30Employer Value Proposition
- EVP fontossága
- Elhelyezés a HR-folyamatokban
- Összehangolás a vállalati vízióval, misszióval és brand purpose-szel
- A kialakítás elvei - Perszónák
- Bevonás fontossága
- Validáció
-
december 12., csütörtök, 18:00–19.30Közös céges értékeink: Diversity, CSR tevékenységek
- Vállalati értékeink használata a kommunikációban
- Sokszínűség, befogadás és egyenlőség a munkahelyen
- Edukációs folyamatok a szervezeten belül
- Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan!
- A társadalmi felelősségvállalás keretrendszere
-
december 17., kedd, 18:00–19.30Globális piac, nemzetközi gyakorlati példák ahogy a nagyok csinálják
- Globális irányelvek lokális igények szintézise
- Employer Branding kampánytervezés
- Munkáltatói márkakoncepció építése
- Különböző márkakommunikációs eszközök és csatornák
- Tervezés, utókövetés, konverzió mérése
-
december 19., csütörtök, 18:00–19.30A tanultak összegzése
- Interaktív témafeldolgozás