Kell még nekünk névjegykártya a digitális korban? | Laba üzleti iskola
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
LABA Tartalomgyár

Keresés

content

Kell még nekünk névjegykártya a digitális korban?

A rövid válasz: de még mennyire! Elmagyarázzuk, miért, és megmutatjuk, hogyan fogj hozzá a saját névjegyed megtervezéséhez.

blog-post-2-6287a36232e14839652277-min-646243e207cde520403433.jpg

Bár sokan csak az információközlés eszközét látják bennük, jobb, ha a névjegykártyára egy kis marketingeszközként tekintesz, amit bármely meglévő vagy potenciális ügyfélnek odaadhatsz. A névjegykártyák biztonságérzetet is adnak annak, akinek odaadjuk őket: azt mutatják, hogy egy olyan, jól működő vállalkozást képviselsz, ami bármikor kész a közös munkára. A névjegykártyák az e-mail aláírásokkal, levélpapírokkal és borítékokkal együtt mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egységes márkaélményt nyújts az ügyfeleidnek. Igaz, hogy ma már léteznek olyan online platformok, amelyek egyfajta online névjegyként szolgálhatnak, de az a gyakorlat, hogy egy sikeres találkozót követően névjegykártyát adjunk egy potenciális ügyfélnek vagy munkaadónak, még ma is él. Az alábbi cikkben megmutatjuk, hogyan kell (akár saját magadnak, a Canva segítségével) névjegykártyát tervezni, és részletesen elmagyarázzuk azt is, hogy miért fontosak még mindig a névjegykártyák a modern üzleti életben.

Kell még nekünk egyáltalán névjegykártya? 

Az emberek memóriája távolról sem tökéletes. Gyakran előfordul például, hogy pont azt nem veszünk a boltban, amiért elindultunk oda, és ugyanígy elfelejtjük azokat az embereket is, akikkel korábban találkoztunk. Egy névjegykártya rendkívül hasznos eszköz ahhoz, hogy emlékeztessük az ügyfeleinket magunkra, különösen azokban az időszakokban, amikor a legnagyobb szükségük van ránk. A saját névjegykártya nem csak egy nevet és elérhetőséget tartalmaz. Ez egy vizuális jegyekkel teli eszköz, ami segít abban, hogy még jóval az első találkozás után is emlékezzenek ránk.

A névjegykártya egy kiváló módja a bemutatkozásnak

Ha van egy olyan személy vagy cég, akit szeretnél elérni, akkor a névjegykártya remek jégtörőnek bizonyulhat az ismeretség kialakításakor. Bármikor, különösebb apropó nélkül odasétálhatsz valakihez, hogy odaadd neki a névjegyed, vagy postán is elküldheted neki egy üzenettel együtt. A névjegykártya professzionális megjelenést kölcsönöz neked, és minden olyan információt megad, amelyre a címzettnek szüksége van ahhoz, hogy többet tudjon meg rólad és a cégedről.

A névjegykártya tisztázza, hogy ki vagy és mivel foglalkozol

Nehéz nyomon követni a munkakörök megnevezését, különösen olyan megbeszéléseken, ahol több új arccal találkozik az ember. Egy névjegykártya bemutatásával az emberek könnyen megérthetik, hogy ki mivel foglalkozik, és egy szolgáltatáshoz segítenek nevet is társítani.

A névjegykártyádnak köszönhetően mindig szem előtt vagy

A névjegykártyák általában az íróasztalon, a pénztárcában maradnak, vagy olyan helyeken tárolják őket, ahol egy nap esetleg rájuk néznek majd. És nagyon jól jöhet, ha pont akkor vannak szem előtt, amikor valakinek éppen szüksége van a termékünkre vagy szolgáltatásunkra.

Miért van szükség névjegyre a digitális korban is? 

A mai digitális világban könnyű azt feltételezni, hogy a névjegykártyák már kimentek a divatból, ez a kijelentés azonban messze áll az igazságtól.

A Statistic Brain Research Institute által végzett felmérés szerint az üzletemberek 57%-a állítja, hogy a névjegykártya nélkülözhetetlen a vállalkozása számára. Emellett az emberek 72%-a a névjegykártya minősége alapján ítél meg egy céget, 39%-uk pedig azt mondja, hogy nem kötne üzletet olyannal, aki olcsónak tűnő névjegykártyát ad neki.

Három dolog van, amit érdemes figyelembe venni a névjegykártya tervezésénél:

1. Hogy jól nézzen ki

Az első benyomás számít. Ugyanúgy, ahogyan egy interjúra is kiöltözöl, a névjegykártyádnak is „ki kell öltöznie”. Itt nem csak a grafikai tervezés fontos: gondolnod kell a szövegre, a súlyra és a tapintásra is.

2. Hogy a megfelelő célokat tudd elérni vele

A névjegykártyád téged képvisel, ezért gondold át, mit szeretnél vele közvetíteni az ügyfelek felé. Mi tesz téged a megfelelő emberré a munkára? Mit kínálsz, amit más nem? Ha a szolgáltatásod nem mondható ritkának, akkor hogyan tudsz a vizualitással kitűnni a tömegből?

3. Hogy könnyen olvasható legyen

Csak annyi infót tüntess fel a kártyán, hogy ne kelljen nagyon kis betűméretet használnod! Nem mindenki veszi a fáradtságot, hogy egy nehezen olvasható névjegyet végigböngésszen.

Eszközök a névjegykártya tervezéséhez

A színek megragadják a figyelmet, de a színválasztásnál figyelj arra is, hogy a vállalkozásodhoz leginkább illő színeket használd. Próbáld ki a Canva pasztellszínű, modern webdesigner névjegykártya sablonját vagy a Design Studio névjegykártyáit.

A fotók hatásos eszközök lehetnek, és remekül használhatók a termék bemutatására. Használj kollázs-stílust, amilyen például a Yellow Eggs Funky névjegysablon, vagy válassz akár egyetlen képet, amire példa a Blue Surfer Photographic névjegy

A letisztult grafikai tervezés dinamikus, kifinomult és elegáns hatást kölcsönöz. Példaként vess egy pillantást az Athletics Store névjegyre, vagy erre a Green Gradients Technology kártyára.

A művészi design használata egy hangulatot vagy érzést idézhet meg. Mutasd be a saját alkotásodat, vagy használj egy olyan sablont, mint például a Bermuda Brushstrokes Freelancer névjegykártya vagy a Yellow Brushstrokes Creative Freelancer névjegy.

Az illusztráció segít egyszerűen átadni egy üzenetet a szolgáltatásról. Nézd meg ezt az aranyos Owl Illustration Cute sablont vagy az Illustration Kitchen ToolsCatering Business Cardot.

A minimalizmus mindig kifinomult és időtlen. Jó példa erre ez a türkiz és szürke színű modern ügyvédi névjegykártya.

A kreatív ötletek növelik a megjegyezhetőséget, különösen, ha az ötlet kapcsolódik az üzleted által kínált termékhez vagy szolgáltatáshoz. Találj ki saját témát, vagy használj olyan sablonokat, mint ez a fekete-fehér filmes csapós névjegykártya vagy ez a narancssárga beszédbuborék névjegykártya.

A tipográfia lehet a dizájn kiegészítője, de akár önálló életet is élhet. Ha a kevesebb sokszor szerinted is több, próbáld ki például ezt az egyszerűen nagyszerű, fekete és krémszínű névjegyet.

Hogyan vágjunk bele a tervezésbe? 

A sokféle tervezési stílus mellett nehéz lehet eldönteni, hol kezdjünk bele. A névjegykártyának a meglévő márka kiterjesztésének kell lennie, ezért legjobb esetben a dizájnnak a cég logóján vagy más arculati elemein kell alapulnia. Ha pedig a névjegykártya a márkaarculat kiindulópontja, gondold végig, hogy a dizájnja hol fog máshol is visszaköszönni az arculatodban!

Mit tegyél rá a névjegykártyára?

Amikor először kezdesz hozzá a névjegykártya elkészítéséhez, fel kell mérned, hogy az milyen elemeket fog tartalmazni. Van azonban néhány dolog, aminek mindenképp szerepelnie kell a névjegyen, ezek a következők:

A neved. Fontos, hogy a neved jól látható legyen, és hogy könnyen olvasható betűtípust használj.

A cégnév. Az a cél, hogy az, akinek a névjegyet adjuk, a te nevedet azzal a vállalkozással társítja a fejében, amelynek a tulajdonosa vagy alkalmazottja vagy.

A munkaköröd. Fontos, hogy a névjegykártya birtokosa könnyen megállapíthassa, hogyan tudsz neki segíteni. Akár vezérigazgató, akár marketingmenedzser vagy, hasznos, ha minél több információt adsz meg magadról.

Elérhetőség. Egy másik lényeges információ, amit meg kell adni, az elérhetőséged. Legyen szó a telefonszámodról, az e-mail címedről, vagy mindkettőről.

Egyéb elemek, amiket a névjegykártyádhoz hozzáadhatsz, a következők:

A céged logója. Sokan döntenek úgy, hogy a névjegykártyájukra úgy teszik rá a cégük logóját, hogy az helyettesítse a cég nevét is a kártyán. Ez egy elegáns megjelenést ad a névjegykártyának és megtöri a szöveges elemeket.

Releváns közösségimédia-elérhetőségek. A kreatíviparban sokak számára a közösségimédia-jelenlét a siker mutatójaként értelmezhető. A letisztult megjelenés érdekében egyszerűen hozzáadhatod a közösségi média ikonját, alatta a felhasználóneveddel. Ez akár a névjegykártya hátoldalára is felkerülhet.

Hat fontos szempont a névjegykártya tervezésekor

Íme hat tervezési megfontolás, amelyet figyelembe kell venned:

Forma. A vízszintes névjegykártyák a legelterjedtebbek, de ha ki akarsz tűnni versenytársaid közül, választhatod a portré formátumot is. Az ívelt sarkok is szóba jöhetnek, ahogy a dombornyomás vagy a stancolás is. Egy teljesen szokatlan forma (mondjuk egy kör) többletköltségekkel jár, ezért mérlegeld, hogy megéri-e neked ezt a plusz kiadást.

Méret. Javasolt a szabványos névjegykártya-méretek használata, hogy a kártyád könnyen elférjen a pénztárcákban és a névjegykártya-tartókban. Természetesen, ha elsöprő hatásra törekszel, akkor a határ a csillagos ég, de gondolj arra, hogy a kártya címzettje hogyan fogja megőrizni a kártyát. Ha túl kicsi, elveszhet, ha túl nagy, akkor nem tudja majd eltenni.

Dizájn. Csábító lehetőség lehet, hogy csak azért válassz egy dizájnt, mert neked épp az tetszik, de ez nem mindig lehet jó azok számára, akik megkapják a kártyádat. Egy élénk, színes dizájn nem biztos, hogy megfelelő például egy pénzügyi területen dolgozó ember számára, ahogyan egy visszafogott, egyszerű dizájn sem jó bemutatkozó egy művésznek. Gondolkodj olyan színekben vagy mintákban, amelyek jellemzőek az iparágra, amiben dolgozol, így segítenek az embereknek megérteni, hogy mivel foglalkozol.

Szöveg. Van néhány dolog, amit minden névjegykártyának tartalmaznia kell (méghozzá lehetőleg meghatározott sorrendben): a cég neve, majd a kereszt- és vezetékneved, a munkaköröd és az elérhetőségeid (telefonszám, e-mail, weboldal, közösségimédia-elérhetőségek). Ha ennél több információt jelenítesz meg, akkor a névjegykártya zsúfolttá válhat, ezért ragaszkodj a legszükségesebbekhez.

Betűtípus. Ha az adataidról van szó, az olvashatóság kulcsfontosságú. Meghiúsítja a célt, ha az ügyfelek nem tudják elolvasni, mi áll a kártyádon. A díszes, kurzív betűtípus ugyan jól nézhet ki, de a címzettek nehezen tudják eldönteni, hogy például az s betű vagy az 5-ös szám szerepel-e a kártyán. Használj könnyen olvasható betűtípusokat!

Tapintás. Soha ne becsüld alá a névjegykártya tapintásának fontosságát! Ha túl vékony, a névjegykártya olcsónak tűnhet, ezért érdemes minőségi papírtípust választani. Azt is fontold meg, hogy milyen bevonatot kapjon a kártya: magas fényű, matt, vagy éppen bevonat nélküli legyen-e.

A névjegyek nyomtatása

A névjegykártyákat mind hasonló módszerrel nyomtatják. A terv több változatát egyetlen lapra helyezik, amelyeket aztán kivágnak. Bár a nyomdák mindent megtesznek annak érdekében, hogy a kártyákat a megfelelő helyen vágják le, a vágási vonal némileg változhat.

Ezért van néhány dolog, amit ellenőrizned kell, mielőtt elküldöd a kártyatervet a nyomdának.

  • Győződj meg róla, hogy minden szöveges rész legalább 5 mm-re legyen a kártya szélétől, hogy a vágáskor biztos ne maradjon le semmi.
  • A szegélyek kiemelhetik a vágási hibákat, ezért ezekre érdemes odafigyelni.
  • Győződj meg róla, hogy minden szó elég nagy, hogy mindent el lehet olvasni, és természetesen ne legyenek a kártyán helyesírási hibák sem.
  • Kérj meg valakit (vagy akár több embert), hogy véleményezze a kártyát, és nézze meg, nincs-e rajta valami hiba.

Végül: kezdj el osztogatni!

Kevés olyan izgalmas pillanat van, mint amikor megérkeznek az új névjegykártyáid. Bármennyire is tetszenek neked, jegyezd fel a visszajelzéseket, amiket akkor kapsz, amikor odaadod őket valakinek, mert ezek az információk hasznosak lesznek a következő adag tervezésekor. Győződj meg róla, hogy mindig van nálad néhány névjegy, különösen, ha konferenciákon vagy rendezvényeken veszel részt. Tedd őket köszönőlevelekbe és csomagokba, és vegyél elő egyet, amikor legközelebb valaki megkérdezi, mivel foglalkozol. Ne feledd, hogy az emberekkel való találkozás ajtó egy új kapcsolathoz, amihez a névjegykártyád lehet a kulcs!

Szeretne egy összefoglalót kapni a cikkekről?

Hetente egy levél a legjobb anyagokkal. Iratkozz fel, hogy ne maradj le semmiről.
Köszönjük az előfizetést!