A marketing egy univerzális nyelv | LABA üzleti iskola
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
LABA Tartalomgyár

Keresés

content

A marketing egy univerzális nyelv

Interjú Peresztegi Ágnes marketing szakemberrel.

cover-agnes-60a6896349af3657170626-min-64afbc4c184e1204834006.jpg

Multis vezetők és startupperek egyaránt sikerrel optimalizálhatják saját közegükre a stratégiai marketing eszköztárát. Ma már korántsem elég egy jó ötlet és egy tőkeerős befektető, az értékalapú gondolkodás azonban biztosan megtérül. Peresztegi Ágnessel beszélgettünk kóklerekről, nemzetközi trendekről, űrtechnikáról, és arról, hogy valójában miért nincs különbség egy tanácsadó iroda felállítása és a gumiabroncs értékesítése között marketing szempontból.

Több mint 15 éves tapasztalattal a hátad mögött, tucatnyi termék piaci bevezetése és nagymárkák újra pozicionálása után hogyan foglalnád össze a hitvallásodat a marketingről? 

Ha kulcsszavakban kellene megfogalmazni, akkor azt mondanám, a lényeg:

  • a hitelesség,
  • a relevancia és
  • az aktualitás.

A marketing sokkal több, mint pusztán egy termék vagy szolgáltatás reklámozása. Számomra a legfontosabb ebben a folyamatban az értékteremtés. Abban hiszek, hogy az a termék, szolgáltatás képes sikereket elérni a piacon, ami a vásárlók igényeire válaszol. Mindazonáltal gyakran az az érzésem, hogy a gyermeknevelés, a foci és a politika mellett a marketing a negyedik terület, amihez mindenki ért. Csakhogy ez egy szakma, amiben természetesen - mint bárhol máshol is - dolgoznak kóklerek és magas szinten képzett szakemberek. A nap végén azonban az eredmények mindig megmutatják a valódi értékeket.

Tulajdonképpen miért és kinek fontos a marketing, különösen a stratégiai marketing? 

Ez egy univerzális, óriási hatású terület, ami végigkíséri az életünket. Elég, ha a personal branding ma már szinte megkerülhetetlen szerepére gondolunk a karrierépítésben vagy a politikai marketing jelentőségére. Valójában a marketing évszázadok óta jelen van a mindennapjainkban, csak néhány éve még márkanagyköveteknek neveztük azokat, akiket ma influencereknek, a startupokat pedig kezdő vállalkozásoknak. A lényeg és a célok azonban mit sem változtak az elmúlt években, legfeljebb az eszköztár alakult át, és persze a gazdasági környezet.

Ma már korántsem elég egy jó ötlet és egy tőkeerős befektető. Minden terméknek van ugyanis legalább egy versenytársa, akit figyelni kell, és valahogy túl kell szárnyalni. Ehhez ad kitűnő fegyvertárat a stratégiai marketing.

Szervezeti szinten mik a tapasztalataid, mennyire van helyén ez a terület Magyarországon?

Én azt látom, hogy bőven vannak még kifutási lehetőségek. Egyrészt a mikro-, kis- és középvállalkozások körében ma is az az általánosan jellemző, hogy aki a marketinggel foglalkozik, valójában a cég kreatív mindenese, aki gyakran autodidakta módon próbál elsajátítani minél több hasznos ismeretet erről a területről is. Számára például rendkívül hasznos lehet egy olyan sorvezető, ami pozícionálja a marketinget a szervezeten belül, emellett gyakorlati eszköztárat is ad a kezébe.

„Nagyon fontos ugyanis, hogy a cégvezetők megértsék: bár a marketing nem űrtechnika, a vállalat működése szempontjából stratégiai jelentőséggel bír.”

Ez korántsem egy kiszolgáló jellegű terület, épp ellenkezőleg. Képes befolyásolni, sőt, akár meghatározni is a cég jövőképét. Nem véletlen, hogy a marketing az elmúlt 30 évben folyamatosan virágkorát élte, és mivel Magyarország alapvetően mindig elég nagy lemaradással küzd, ami a nemzetközi trendeket illeti, lépéselőnybe kerülhet az, aki kihasználja az ebben rejlő potenciált.

Sokáig dolgoztál multis környezetben, most viszont elsősorban startupok a partnereid. Szerinted létezik olyan képzés a stratégiai marketing területén, ami a munkatapasztalat mennyiségtől és ágazattól függetlenül is bárki számára hasznos lehet? 

Erre törekedtünk, amikor összeállítottuk a LABÁ-val ennek a kurzusnak a tematikáját, és az eddigi visszajelzések alapján sikerrel jártunk. A Hollandiából hazatért targoncavezető és a multinacionális nagyvállalatnál karrierugrásra vágyó középvezető egyaránt profitál a képzésből. Mindannyian mást és máshogyan vesznek ki ebből a tanfolyamból, és aztán más szinten is hasznosítják. A legtöbben már a kurzus során elkezdik alkalmazni a tanultakat nem csak a munkájukban, hanem a mindennapi életükben is. Volt olyan tanuló, aki 6 hét alatt összeállította egy kávézó marketingtervét. Teljesen más szektorban dolgozott korábban, majd miután a Covid miatt elvesztette az állását, úgy döntött, hogy most megvalósítja az álmát. Mások sok éves marketingtapasztalattal a hátuk mögött ismét ráébredtek, mennyire fontos is a marketing szerepe a nagy egész szempontjából, és feleleveníthették rég elfeledett modellek és eszközök használatát.

Univerzális tudás és profi szakemberek másfél hónap alatt?

Ez egy marketing szemléletű, inspiratív kurzus, ami megmutatja a célhoz vezető lépéseket, eszközök széles palettáját adja a résztvevők kezébe, és struktúrákat mutat. Én egy jól használható eszköztárat adok, amit aztán mindenki arra a közegre optimalizálva használhat, amiben dolgozik. Ha startupper, akkor ott, ha multis vezető, akinek a sales osztállyal kellene szorosabbra fűznie a kapcsolatot, akkor ott. A stratégiai marketing egy olyan általános keretrendszer, ami használható a B2B-ben, a B2C-ben, termék és szolgáltatás oldalon, apátsági sör értékesítésekor, de gumiabroncs-gyártás vagy tanácsadó iroda működésének megtervezésekor is.

„A kurzus végére mindenki megérti, hogy ha az ember egyszer megtanulta, mi a stratégiai marketing lényege, akkor azt már bárhol, bármikor képes lesz használni.”

Ez a tudás hasznos annak is, aki multis promócióra készül, de annak a kisvállalati vezetőnek is, aki egyszerűen szeretne felvenni egy kitűnő marketingest, ehhez azonban megfelelő háttértudásra van szüksége.

Téged mi motivál a tanításban?

Nagyon szeretem a szakmámat, imádok beszélni és gondolkodni róla. Szeretnék vissza- és átadni valamit abból a tudásból, amit az elmúlt másfél évtizedben megszereztem. Korábban számtalan alkalommal működtem mentorként, de akkoriban azt tapasztaltam, hogy vezetőként az embernek nincs erre elég ideje. Most ezt is szeretném pótolni, és erősíteni a marketing elfogadottságát. Arról nem beszélve, hogy minden egyes kurzuson én is folyamatosan tanulok. Hiszek abban, hogy ebben a rettentően felgyorsult világban, ahol óriási a választék és a zaj, kell és lehet új utakat találni a marketingben is. És ezt kizárólag értékek mentén érdemes megtenni.

Szeretne egy összefoglalót kapni a cikkekről?

Hetente egy levél a legjobb anyagokkal. Iratkozz fel, hogy ne maradj le semmiről.
Köszönjük az előfizetést!