LABA Tartalomgyár

A vezetés új szabályai - vezetés megváltoztatása emberséges menedzsmentre

Új trendek az üzletvezetésben és a marketing területén az Amazon alelnöke, a Netflix marketing igazgatója, és más szakemberek tolmácsolásában.

cover-leader.hu-605af4a39ba61260080015.jpg

Alább foglaltuk össze a Brand Minds 2020 üzleti csúcstalálkozó előadóinak legfontosabb téziseit. 

Simon Sinek - a végtelen vezetői játékról

Amerikai író és üzleti előadó, öt bestseller könyv szerzője, köztük a magyarul is megjelent „Kezdj a miérttel!” és a „Végtelen játék”.

#1. A CEO nem felelős az eredményért, de azokért az emberekért igen, akiken az eredmény múlik.

#2. Egyáltalán nem kötelező kitalálni egy új víziót a vállalatod számára – elég, ha hasznosítod mások vízióit, a saját üzleti modell erős oldalaihoz igazítva.

#3. A sikeres vállalkozás nem jelenti a pénzügyi feladatok koncentrációját, amelyeknek egyetlen célja van: a nyereség elérése. Ha a vállalkozásodnak ez az üzleti modellje, semmi sem fogja ösztönzi a rövidtávú motivációjú alkalmazottakat a cégben.

Ha csökkenni kezd a bevétel, akkor miért is maradna valaki a vállalatodban? A Covid-19 járvány valóságos pánikot váltott ki ezekben a "profitközpontú" cégekben, amelyek aztán le is húzták a rolót.

Michio Kaku a mesterséges intelligenciáról és a jövőről

Futurista, tudós, a húrelmélet társszerzője, a magyarul is megjelent "Az elme jövője", "A jövő fizikája" és "A lehetetlen fizikája" bestseller könyvek szerzője

#1. A megszokott kapitalizmus tökéletessé fog válni. A hagyományos kapitalizmus a keresleten és kínálaton alapszik, de az eladó-ügyfél modellben a vevő nem tudja, hogy az eladó mekkora árrést állít be. A jövő gazdaságában mindenkinek lehetősége lesz megtudni a pontos számokat. Ez fog elvezetni bennünket az ideális kereslet-kínálati rendszerhez.

#2. Létre fog jönni az orvostudomány digitalizálása, ami például a szövet-implantátumokban nyilvánul majd meg: lehetővé válik bármely szerv és testrész felnevelése és beültetése. A "tumor" fogalma eltűnik: speciális mini robotok már a legkisebb változásokat is észre fogják venni a testünkben. A saját otthoni fürdőszobánk laboratóriummá válik majd, amely azonnal észleli az egészségi állapotokat és bármiféle rendellenességeket.

#3. A nanotechnológia lehetővé tesz olyan programozható anyagokból készült tárgyak létrehozását, amelyek a tulajdonosuk parancsára megváltoztathatják az alakjukat. Bármely tárgy lehetőségeit csak a kémiai és fizikai tulajdonságai fogják korlátozni.

Renée Mauborgne - a kék óceán stratégiájáról

Az INSEAD Kék óceán Stratégiai Intézet igazgatója, a magyarul is olvasható „Kék óceán stratégia” bestseller könyv társszerzője

#1. A „kék óceán” stratégia az, amikor a tulajdonosok nem a közvetlen verseny, hanem a kreativitás szempontjából szemlélik a vállalat fejlődését.

#2. A „kék óceán” koncepció minden projekt és vállalkozás elkerülhetetlen sikerét feltételezi, ha ezekben jelen van a következő két jellemző:

Werner Vogels - az Amazon innovációiról

Az Amazon alelnöke és technikai igazgatója

#1. Az Amazon 5 legfontosabb szabálya az innovatív hatékonyság érdekében:

Az innováció bevezetésének szakaszában a hatékonyság csökken. Készülj fel a kudarcokra és elemezd ki mindegyiket - nélkülük lehetetlen eljutni a sikerhez.

#2. Két pizza szabálya. Az Amazon kicsi, egymástól független csapatokból álló szervezet. Minden csapatnak annyi tagból kell állnia, hogy csak két pizzával meg lehessen őket etetni. Mindez azért van, mert egy kisebb csapat könnyebben jut közös nevezőre, jobban tud felelősséget viselni és a problémákat is gyorsabban oldja meg. Ilyen feltételek mellett a felgyorsítás a hatékonyság legfontosabb része.

#3. Narratív vs. prezentációk. Az Amazon-nál szokás röviden beszélni a feladatokról és a projektekről. Nálunk nem szeretik a rengeteg képből és szövegből álló, hosszú előadásokat. Egy prezentáció maximális hossza - 6 dia, az időtartama pedig legfeljebb 30 perc. Ha ennyi idő alatt nem tudod elmondani a projekt lényegét, akkor magad sem érted pontosan, hogy az miről szól.

Bozoma Saint John - a marketing jövőjéről

A NETFLIX marketing igazgatója

#1. A piacvezető szerep ma az átláthatóságban rejlik. Az ügyfélnek meg kell ismernie Téged, és egyértelműen nyomon kell követnie a működéseden keresztül minden értékedet és meggyőződésedet.

#2. A globális kontextus nagyon fontos a marketing szempontjából. Minden hálózati platformon jelen vagyunk. Bannereket, TV-hirdetéseket, sőt, még rádiós hirdetéseket is használunk. Ma mindegyik digitális platform fontos, még az e-mailes marketing sem halott. Azonban minden egyes platformon más-más kontextust kell alkalmazni.

#3. A marketing három kihívása:

Annicken R. Day - Hogyan lehet jobb vállalati kultúrát létrehozni

A Corporate Spring vezérigazgatója, aki 20 éves tapasztalattal rendelkezik a nagy teljesítményű és innovatív csapatkultúrák megteremtésében a világ néhány vezető vállalatában

#1. A vezetés új szabályai:

#2. A tudatos vállalati kultúra nem a péntekenként a sörözőben megtartott csapatépítésekről szól. Arról szól, hogyan szerveződik a kommunikáció a vállalatodban, hogyan kapják a munkatársak a feladatokat, hogyan teljesítik azokat és milyen visszajelzéseket adnak a nehézségekről. A tudatos vállalati kultúra értékeken alapul, és a napi rutinban nyilvánul meg.

#3. A három legfontosabb üzleti stratégia a nehéz időszakok túléléséhez (az emberekkel való együttműködés alapján):