Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale
smile
2 kurzus, most 1 áráért!*
LABA Tartalomgyár

6 szolgáltatás, amivel a versenytársak marketingje után kémkedhetsz

Mit gondolnak mások a versenytársaidról, vajon mennyit költenek hirdetésekre

cover-5f10c3b071f1f223438480.png

A jó marketinges nemcsak félévente néz rá a versenytársaira – állandóan képben van, és nap mint nap figyeli őket.

Ezt lehetetlen lenne megoldani manuálisan, de szerencsére a piacon rengeteg olyan eszköz áll rendelkezésre, amelyek segítségével megszerezhetjük a szükséges adatokat, kezdve az adott márkanév említéseivel, a weboldalra vezető hivatkozásokon át egészen a reklámokra fordított költségvetésig.

Összegyűjtöttünk 6 olyan szolgáltatást, amelyek segíthetnek a versenytársak marketing tevékenységének a megfigyelésében.

#1. Google Alerts

Alapvető ingyenes eszköz a különböző említések követésére a Google Alerts (Google riasztások). Igencsak egyszerűen működik: lépj be a Google fiókodba, majd menj át az Alerts-be, és add meg a versenytársaid nevét, akiket figyelni szeretnél.

Mit nyújt

Minden egyes alkalommal, amikor a világhálón megemlítik a listán lévő valamelyik céget, kapni fogsz egy e-mailt az oldalra mutató hivatkozással. Ezen kívül be tudod állítani a riasztásokat különböző kulcsszavakra is.

Költség: Ingyenes

#2. Brand24

A Brand24 a különböző márkanevek említését figyeli a közösségi oldalakon, blogokban, hírportálokon és más webhelyeken. A szolgáltatást használja többek között az IKEA, H&M, VICHY, Uber és sokan mások.

Mit nyújt

Költség: 49 USD vagy 99 USD havonta (említések számától függően), 199 USD pedig az ügynökségek számára. Az előfizetés megkezdése előtt mindegyik tarifacsomaghoz lehet egy 14 napos ingyenes próbaidőt kérni.

#3. Monitor Backlinks

A versenytársaink elemzése nemcsak a sajtóban vagy a közösségi oldalakon róluk szóló említések figyeléséről szól: figyelni kell a rájuk mutató hivatkozásokat is.

A hivatkozásoknak nagy szerepe van a weboldalon lévő forgalom növelésében és keresőoptimalizálásban (SEO). Ahhoz, hogy ne maradjunk alul a konkurenseinkkel szemben, tudnunk kell, mit tesznek az online jelenlétük felfuttatásáért.

A Monitor Backlinks az egyik legnépszerűbb szolgáltatás a versenytársaink online marketing tevékenységének elemzésére. Olyan cégek használják világszerte, mint a Pinterest, TripAdvisor, vagy az Airbnb.

Mit nyújt

*Hogyan keressünk új platformokat

Fusd át azokat az oldalakat, amelyek a versenytársaidra hivatkoznak. Ha a webhelyen már szerepelnek az oldaladhoz hasonló tematikájú linkek, akkor nagy valószínűséggel Te is elhelyezheted majd a partner anyagát vagy a hivatkozását az oldalon.

Költség: 25 USD-től egészen 100+ USD-ig egy hónapra – attól függően, hogy hány domaint, kulcsszót vagy más paramétert akarsz figyelni. Lehet 30 napos próbaidőszakot kérni.

 

#4. SEMRush

SEMRush az egyik legnépszerűbb eszköz a kulcsszavak elemzéséhez. Az Amazon, eBay, Quora, Booking.com vagy a HP marketingesei is előszeretettel használják.

Mit nyújt

Ahhoz, hogy képbe kerülj a szolgáltatás alapvető lehetőségeivel, üsd be a főoldalon a konkurens weboldal címét és válassz ki egy országot az elemzéshez.

A SEMRush a következőkről fog adatokat gyűjteni:

Az adatokat jól strukturált jelentések formájában láthatjuk, diagramokkal és táblázatokkal. Össze is lehet hasonlítani a különböző weboldalak mutatóit: például a saját oldaladat a konkurensével, vagy két konkurens weboldalt egymással.

A SEMRush továbbá javaslatokat tesz a különböző kulcsszavakra a forgalom növeléséhez.

Költség: 100 USD és 400 USD között, 7 napra ingyenes próbaidőszakot is kérhetünk.

#5. Woorank

A Woorank segítségével lehet figyelni és kielemezni a konkurensek SEO aktivitását.

Mit nyújt

A jelentések összehasonlítják az oldalad a versenytársakéval a következő paraméterek szerint:

A Woorank segítségével továbbá meg lehet tudni az oldal SEO hatékonyságát: kulcsszavak, címek és alcímek, strukturált adatok jelölése, külső hivatkozások, hibák stb.

Költség: van egy ingyenes verziója, de az tudásban erősen korlátozott. A teljes verzió ára havi 60 USD-nél kezdődik, a legdrágább csomag 250 dollárba kerül, az elérhető eszköztártól függően.

 

#6. BigSpy

A BigSpy egy részben ingyenes eszköz a konkurenseink marketing tevékenysége utáni „kémkedéshez”. A szolgáltatás a versenytársaink közösségi oldalainak az aktivitását figyeli: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest.

Mit nyújt

Lehet rajta keresztül kulcsszavakra keresni a konkurenseink hirdetései között, és a találatokat a következők szerint szűrhetjük le:

Költség: van egy korlátozott, ingyenes Facebook verziója (legfeljebb napi 10 keresés), az alapcsomag ára havi 9 USD, a Pro csomag havi 99 dollárba kerül.

Oldalunk sütiket (cookie-kat) használ a weboldal megfelelő működtetése, elemzése és használatának megkönnyítése érdekében. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el az Adatkezelési szabályzatunkat és Adatkezelési tájékoztatónkat.