LABA Tartalomgyár

6 szolgáltatás, amivel a versenytársak marketingje után kémkedhetsz

Mit gondolnak mások a versenytársaidról, vajon mennyit költenek hirdetésekre

cover-5f10c3b071f1f223438480.png

A jó marketinges nemcsak félévente néz rá a versenytársaira – állandóan képben van, és nap mint nap figyeli őket.

Ezt lehetetlen lenne megoldani manuálisan, de szerencsére a piacon rengeteg olyan eszköz áll rendelkezésre, amelyek segítségével megszerezhetjük a szükséges adatokat, kezdve az adott márkanév említéseivel, a weboldalra vezető hivatkozásokon át egészen a reklámokra fordított költségvetésig.

Összegyűjtöttünk 6 olyan szolgáltatást, amelyek segíthetnek a versenytársak marketing tevékenységének a megfigyelésében.

#1. Google Alerts

Alapvető ingyenes eszköz a különböző említések követésére a Google Alerts (Google riasztások). Igencsak egyszerűen működik: lépj be a Google fiókodba, majd menj át az Alerts-be, és add meg a versenytársaid nevét, akiket figyelni szeretnél.

Mit nyújt

Minden egyes alkalommal, amikor a világhálón megemlítik a listán lévő valamelyik céget, kapni fogsz egy e-mailt az oldalra mutató hivatkozással. Ezen kívül be tudod állítani a riasztásokat különböző kulcsszavakra is.

Költség: Ingyenes

#2. Brand24

A Brand24 a különböző márkanevek említését figyeli a közösségi oldalakon, blogokban, hírportálokon és más webhelyeken. A szolgáltatást használja többek között az IKEA, H&M, VICHY, Uber és sokan mások.

Mit nyújt

Költség: 49 USD vagy 99 USD havonta (említések számától függően), 199 USD pedig az ügynökségek számára. Az előfizetés megkezdése előtt mindegyik tarifacsomaghoz lehet egy 14 napos ingyenes próbaidőt kérni.

#3. Monitor Backlinks

A versenytársaink elemzése nemcsak a sajtóban vagy a közösségi oldalakon róluk szóló említések figyeléséről szól: figyelni kell a rájuk mutató hivatkozásokat is.

A hivatkozásoknak nagy szerepe van a weboldalon lévő forgalom növelésében és keresőoptimalizálásban (SEO). Ahhoz, hogy ne maradjunk alul a konkurenseinkkel szemben, tudnunk kell, mit tesznek az online jelenlétük felfuttatásáért.

A Monitor Backlinks az egyik legnépszerűbb szolgáltatás a versenytársaink online marketing tevékenységének elemzésére. Olyan cégek használják világszerte, mint a Pinterest, TripAdvisor, vagy az Airbnb.

Mit nyújt

*Hogyan keressünk új platformokat

Fusd át azokat az oldalakat, amelyek a versenytársaidra hivatkoznak. Ha a webhelyen már szerepelnek az oldaladhoz hasonló tematikájú linkek, akkor nagy valószínűséggel Te is elhelyezheted majd a partner anyagát vagy a hivatkozását az oldalon.

Költség: 25 USD-től egészen 100+ USD-ig egy hónapra – attól függően, hogy hány domaint, kulcsszót vagy más paramétert akarsz figyelni. Lehet 30 napos próbaidőszakot kérni.

 

#4. SEMRush

SEMRush az egyik legnépszerűbb eszköz a kulcsszavak elemzéséhez. Az Amazon, eBay, Quora, Booking.com vagy a HP marketingesei is előszeretettel használják.

Mit nyújt

Ahhoz, hogy képbe kerülj a szolgáltatás alapvető lehetőségeivel, üsd be a főoldalon a konkurens weboldal címét és válassz ki egy országot az elemzéshez.

A SEMRush a következőkről fog adatokat gyűjteni:

Az adatokat jól strukturált jelentések formájában láthatjuk, diagramokkal és táblázatokkal. Össze is lehet hasonlítani a különböző weboldalak mutatóit: például a saját oldaladat a konkurensével, vagy két konkurens weboldalt egymással.

A SEMRush továbbá javaslatokat tesz a különböző kulcsszavakra a forgalom növeléséhez.

Költség: 100 USD és 400 USD között, 7 napra ingyenes próbaidőszakot is kérhetünk.

#5. Woorank

A Woorank segítségével lehet figyelni és kielemezni a konkurensek SEO aktivitását.

Mit nyújt

A jelentések összehasonlítják az oldalad a versenytársakéval a következő paraméterek szerint:

A Woorank segítségével továbbá meg lehet tudni az oldal SEO hatékonyságát: kulcsszavak, címek és alcímek, strukturált adatok jelölése, külső hivatkozások, hibák stb.

Költség: van egy ingyenes verziója, de az tudásban erősen korlátozott. A teljes verzió ára havi 60 USD-nél kezdődik, a legdrágább csomag 250 dollárba kerül, az elérhető eszköztártól függően.

 

#6. BigSpy

A BigSpy egy részben ingyenes eszköz a konkurenseink marketing tevékenysége utáni „kémkedéshez”. A szolgáltatás a versenytársaink közösségi oldalainak az aktivitását figyeli: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest.

Mit nyújt

Lehet rajta keresztül kulcsszavakra keresni a konkurenseink hirdetései között, és a találatokat a következők szerint szűrhetjük le:

Költség: van egy korlátozott, ingyenes Facebook verziója (legfeljebb napi 10 keresés), az alapcsomag ára havi 9 USD, a Pro csomag havi 99 dollárba kerül.