Marketinganalitikai eszközök, minden helyzetre és feladatra | Laba üzleti iskola
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
LABA Tartalomgyár

Keresés

content

Marketinganalitikai eszközök, minden helyzetre és feladatra

Csak azok képesek teljesen kiaknázni a marketingben rejlő lehetőségeket, akik felismerik az adatok erejét, és tudják, hogyan használják azokat stratégiájuk megalkotásában és finomhangolásában.

cover-64ef1406153a0325115475.jpg

A marketinganalitika az üzleti világban ma már nélkülözhetetlen eszköz. Az adatok elemzésével olyan többlettudáshoz juthatunk, amely segít megérteni a múltat, megjósolni a jövőt, és meghozni azokat a döntéseket, amelyek meghatározzák egy vállalkozás sikerét. Cikkünkben összegyűjtöttük, miért van szükségünk marketinganalitikára, és milyen eszközök állnak rendelkezésünkre az adatok hatékony elemzéséhez.

Miért fontos a marketinganalitika?

A marketinganalitika a marketingkampányokból származó adatok gyűjtésének, elemzésének és értelmezésének folyamata. Mit is jelent ez? Mint minden más területen, az adatok a marketing világában is csupán csak számok mindaddig, míg valamit nem csinálunk velük. Ahhoz, hogy a terveinket, stratégiánkat támogatni tudják, elemezni szükséges őket különböző szempontok szerint. Manapság a marketing egyik kulcsszava a személyre szabottság.

Alapvető elvárás, hogy mindenki a saját igényeire szabott tartalmat lásson. Ezt csak akkor tudjuk megvalósítani, ha a rendelkezésre álló adatok alapján megismerjük az ügyfeleinket, azonosítjuk az igényeket és a lehetőségeket, hogy aztán személyre szabott élményt nyújthassunk.

Az elemzés tehát fontos, de egyáltalán nem mindegy, hogyan csináljuk. Ma már számos olyan marketinganalitikai eszköz, szoftver érhető el, amelyek segítenek felgyorsítani az adatelemzés teljes folyamatát, nagyobb hatékonyságot biztosítanak, és segítségükkel pontosabb eredményeket nyerhetünk.

A marketinganalitikai eszközök típusai

Minden marketingelemző eszköz célja, hogy értékes információkat nyerjen ki a nyers adatokból, azonban sokszor nem ugyanabból az okból elemezzük azokat. A marketingelemző eszközöket különböző kategóriák szerint csoportosíthatjuk, annak megfelelően, hogy mire használhatjuk őket:

Az eszközöket aszerint is rendszerezhetjük, hogy milyen adatokkal tudunk velük dolgozni:

#1. Eseményalapú analitikai eszközök

Heap Analytics

Az eszköz automatikusan nyomon követi a webhely látogatói által végzett műveleteket. Lehetővé teszi a teljes vásárlói út áttekintését, az adatok gyűjtését minden érintkezési ponton, ezáltal könnyebben felfedezhetjük a kulcsfontosságú trendeket.

Az elemzést olyan eszközök segítik, mint a diagramok, grafikonok, sablonok és műszerfalak, amelyek segítenek vizualizálni a felhasználókkal kapcsolatos adatokat. Az eseményeket valós időben követhetjük nyomon, ugyanakkor a rendszer visszamenőleg is megjegyez minden tevékenységet a telepítés időpontjától kezdve, függetlenül attól, hogy eredetileg mit választottunk ki elemzésre.

HotJar

A szintén a felhasználók viselkedésének nyomon követésére létrehozott HotJar számos funkciót (hőtérképek, felvételek, konverziós csatornák, űrlapok, visszajelzések) kínál egyetlen szoftverbe csomagolva. Segítségével átfogó képet kapunk arról, hogyan használják a honlapunkat a látogatók. A felvételekből kiderül, milyen mintázatokat követnek a felhasználók, a hőtérképekből pedig leszűrhetjük, melyek azok a területek, ahová sohasem kattintanak. Az elemzésekből az is kiderül, mikor, milyen eszközről kereste fel valaki az adott oldalt, illetve hogy milyen forrásból jutott el oda.

#2. Forgalom alapú analitikai eszközök

Google Analytics

A Google Analytics az első lépés a marketinganalitika világába. Segítségével nyomon követhetjük a weboldalunk teljes forgalmát, láthatjuk honnan érkeznek a látogatók, mit csinálnak, mennyi ideig maradnak, és mikor hagyják el az oldalt. Kiválóan alkalmas összesített adatok elemzésére, viszont az egyéni felhasználók nyomon követésére nincs lehetőség. Nagyon jó kiindulópont, azonban önmagában ritkán elegendő, legtöbbször valamilyen egyéb eseményalapú szoftverrel együtt alkalmazzák.

Matomo

A Matomo (korábban Piwik) a Google Analytics ingyenes és nyílt forráskódú alternatívája. Nyomon követhetjük vele a weboldalunk látogatottságát, valamint testreszabott jelentéseket gyárthatunk adatforrás, földrajzi hely, böngészők és operációs rendszerek szerint. Azt is látjuk, pontosan mit csináltak a felhasználók a weboldalunkon. Számos, a marketingkampányok elemzését segítő funkció van beépítve, mint a felületelemzés vagy az egyéni változók feljegyzése.

#3. Marketing dashboard eszközök

DashClicks

A DashClicks marketinganalitikai szoftver segítségével egyetlen platformon követhetjük nyomon az összes marketingkampányunkat. Azzal, hogy egyszerre, egy időben lájuk az összes kampányt, könnyen felfedezhetjük a csatornákon átívelő trendeket. Integrálhatjuk a Facebook-hirdetési vagy a Google Ad-kampányokat is, sőt még a Google Analytics-fiókunkat is, így a weboldal-analitikával is egyszerre tudunk dolgozni. 

Klipfolio

A Klipfolio segítségével szintén egy integrált műszerfalon láthatjuk a különböző platformokról és eszközökből származó összes marketinggel kapcsolatos adatot. Időt és energiát spórolnak nekünk a műszerfalsablonok — például a Facebook-hirdetések monitorozására szolgáló vagy a teljes közösségi médiára összpontosító dashboard —, mert nem kell nekünk magunknak összeállítani az elemeket. Olyan marketingeseknek javasolt a használata, akik több csatornával rendelkeznek, és szeretnék ezeket egyben látni, esetleg megosztani az ügyfelekkel is.  

#4. Tartalommarketing-analitika

Kissmetrics

A Kissmetrics segítségével megláthatjuk az embert az adatok mögött. Ezzel az eszközzel nyomon követhetjük a felhasználók útját akár több eszközön keresztül is, elemezve viselkedésüket és adatokat gyűjtve a konverziókról. Ilyen konverziós mérőszám például a visszafordulási arány vagy az oldalon töltött idő.

A Kissmetrics a viselkedéselemzésre összpontosít: arra, hogy a felhasználók hogyan reagálnak egy-egy tartalomra — mi értékes a számukra, és mi az, ami miatt visszatérnek. Létrehozhatunk A/B teszteket is, hogy lássuk, a tartalom egyes módosításai hogyan befolyásolják az eredményeket. Így biztosak lehetünk benne, hogy végül a megfelelő variációt fogjuk használni.

BuzzSumo

A BuzzSumo egy sokoldalú tartalomelemző eszköz, amellyel különböző időszakok adatait elemezhetjük, valamint megnézhetjük, mik a népszerű témák a közösségimédia-csatornákon. Az adatokat hely szerint is szűrhetjük, így azt is meg tudjuk nézni, mik az aktuális trendek az egyes régiókban. A feed testreszabásával csak azokat az adatokat fogjuk látni, amikre valóban kíváncsiak vagyunk.

Emellett inspirációt is szerezhetünk a tartalmakkal kapcsolatban. Fejlett kulcsszavas keresővel, tartalomtípus-szűrővel és influencermarketing-funkciókkal is el van látva, valamint az adatokat exportálhatjuk is a mélyebb elemzés céljából.

#5. Közösségimédia-marketing elemzői eszközök

HubSpot

Ezzel az elemzési eszközzel összehangolhatjuk az üzleti céljainkat és a közösségimédia-teljesítményünket. A felületen akár több közösségi platform teljesítményét is összehasonlíthatjuk a kampányok visszaméréséhez.

A HubSpot közösségimédia-elemző eszköze a HubSpot Marketing Hub, egy összetett marketingeszköz része, vagyis a platform használatával betekintést nyerhetünk a teljes ügyféléletútba, nem csupán a közösségimédia-specifikus mérőszámokba. Láthatjuk, melyik marketingakciók működnek a legjobban, és ezek hogyan hatnak az üzleti eredményre. Nagyon hasznos eszköz, ha az összes kampányfunkciót egy helyen szeretnék látni.

ContentStudio

A ContentStudio egy könnyen használható „all-in-one” közösségimédia-menedzsment eszköz, amely többek közt egyéni publikálási listákat, többnézetes tartalomnaptárat, közösségimédia-analitikát, üzenetkezelői funkciókat és automatizációs eszközöket is tartalmaz. Ez utóbbiak segítségével a közösségimédia felhasználási szokásokra optimalizálva ütemezhetjük a saját tartalmainkat. Egyszerre többen is használhatják — például tartalomkészítők, a közösségimédia-menedzserek vagy akár az ügyfelek is. 

#6. E-mail-marketinganalitika

AWeber

Az AWeber egy jól bevált e-mail-marketing elemző eszköz. Segítségével a kattintásoktól kezdve a megnyitási arányokig, az elköteleződéstől a visszafordulásokon át a konverziókig mindent nyomon tudunk követni. Segítségével egyszerűen tudunk címlistákat kezelni, e-maileket létrehozni és kampányokat menedzselni. 

Ajánlott cikk:

preview-64d4e04e09593623995796.png

Marketing és AI: erre használhatjuk a mesterséges intelligenciát

Olvass tovább

A fókusz a kézbesíthetőségen van, így folyamatosan különböző tippeket és megoldásokat kapunk arra, hogy az e-mailek ne kerüljenek a spamek közé. A drag-and-drop szerkesztő segítségével saját leveleket hozhatunk létre, a több mint 700 előre konfigurált, mobilra optimalizált sablonnal pedig tényleg egyszerű és gyors a munka.

SendPulse

Egy másik e-mail-menedzsment- és marketingplatform a SendPulse, amely az elektronikus levelek mellett az sms-ek, a Facebook chatbotok és a webes push értesítések használatára helyezi a hangsúlyt. A drag-and-drop szerkesztővel gyorsan készíthetünk mobiloptimalizált üzeneteket, valamint automatikus válaszokat.

A rendszerben láthatjuk lefuttatott kampányok eredményeit, a megnyitási és kattintási arányokat, az eszközönkénti megjelenéseket, a hibaeseteket és a földrajzi statisztikákat. A SendPulse a Google Analyticsbe is integrálható, valamint Android és iOS alkalmazásként is elérhető, így bárhol és bármikor kezelhetjük a kampányainkat.

Szeretne egy összefoglalót kapni a cikkekről?

Hetente egy levél a legjobb anyagokkal. Iratkozz fel, hogy ne maradj le semmiről.
Köszönjük az előfizetést!