Adatvezérelt marketing a gyakorlatban élő online képzés — megtanulhatod, hogyan közvetíts hatékonyan az ügyfélek és a vállalat között | Laba üzleti iskola
  decor
  decor
    decor
  decor
Élő, online kurzus

Adatvezérelt
marketing
a gyakorlatban

Tovább  

Készíts akciótervet a fogyasztói insightokból, alkalmazz trendelemzést és előrejelzési modelleket, és azonosítsd a marketing buktatóit a saját vállalkozásodban! Bögös Bence, a MOL vezető marketingszakembere bevezet téged mind a külső, mind a belső adatok elemzésének napi gyakorlatába.

HAMAROSAN

Oktató

Bögös Bence,
Head of Consumer and Digital Marketing
MOL Magyarország

Mindössze 30 évesen kinevezték a MOL kiskereskedelmi részleg marketingvezetőjének, vezetése alatt a cég piaci részesedése rekordot döntött, és márkaértéke is jelentősen növekedett.

Tüzes Imre
  • 1

    Csapatával elnyerték a Trade magazin által meghirdetett „Az év promóciója 2023” díjat kereskedelmi kategóriában.

  • Oakley

    Csapatával a MOL Move applikációért elnyerték az International Loyalty Awards 2023 közép-kelet-európai regionális díját.

Célcsoport

Ezt a képzést neked ajánljuk, ha:
Audience icon
Marketing- vagy brandmenedzser vagy
Fejleszd elemzési készségeidet, értsd meg mélyebben a fogyasztók viselkedését, és hozz adatvezérelt döntéseket marketingkampányaid optimalizálása érdekében.
Kezdő elemző
vagy
A végtelen adatmennyiség és statisztika helyett összefüggéseket szeretnél látni a munkádban? Szerezz alapos ismereteket a marketingelemzésről, és sajátítsd el a területen való sikerhez szükséges készségeket.
Vállalattulajdonos vagy -vezető vagy
Több egymással ellentétes üzleti vélemény vagy szempont között kell helyesen döntened? Tudj meg mindent arról, hogyan hozhatsz valós vásárlói adatokon alapuló döntéseket.

A kurzus alatt

Ezekről fogsz tanulni
  • Stratégia
    Az adatok szerepe a marketingben

    A kurzus során megtanulod, milyen a használható vásárlói adat, és hogyan juthatsz hozzá, miből áll a jó elemző eszköztára, és milyen csapdákra érdemes figyelni. A KPI-ok és mérőszámok világába is bevezetünk, amelyek használata elengedhetetlen a vállalat teljesítményének nyomon követéséhez.

     
    Identity
  • Eszközök
    A piac és a versenytársak

    A minket körülvevő piac és konkurencia megértésével sok fölösleges és drága kört spórolhatunk a cégnek. Kik a versenytársaink, és mit tanulhatunk a sikereikből és hibáikból? A kurzuson megtudod, mitől lesz jó egy piackutatás, és hogyan váltsd a kutatási adatokat mérhető eredményekre.

    Communication and campaigns
  • Trendek
    Előrejelzési eszközök és modellek

    Sikeres vállalkozás nincs megfelelő tervezés nélkül – fedezd fel az előrejelzésben rejlő erőt! A tanfolyamon bevezetünk a trendelemzés rejtelmeibe, és megtudod, hogyan használhatod a mesterséges intelligenciát a növekedés elősegítésére.

    Perfomance

A kurzusról

Tematika
  12 alkalom
  18 órányi előadás
  1. Hogyan hozzuk ki a legtöbbet az adatvezérelt marketingből?
    • Mit keres az adat a marketingben?
    • Mi az adat értéke?
    • Hogyan segítenek az adatok a vásárlók megismerésében?
    • Miért kell a vásárlót a középpontba állítani?
    • Hogyan formálható objektív érvrendszerré a szubjektív vélemény?
    • A strukturált adatok ereje a modern vállalatirányításban: adat vs. intuíció. Mi a helyes egyensúly a matematika és a marketing között?
  2. Láss világosan az adatok között!
    • Milyen a jó adat?
    • Hogyan jutunk megfelelő, használható vásárlói adatokhoz?
    • Hogyan kezdjünk neki az elemzésnek?
    • Mi az elemző csapdája?
    • Mire kell figyelni egy elemzés bemutatásakor?
  3. Hatékony mutatók és mérőszámok a sikerhez
    • Miért kellenek a mérőszámok?
    • Hány KPI kell a hatékony vállalatirányításhoz?
    • Milyen rendszeresen kell követni a KPI-okat?
    • Mire való a KPI dashboard, és hogyan állnak elő az adatok hozzá?
  4. Versenytársak feltérképezése és megelőzése
    • Mikro- és makropiacunk feltérképezése
    • Kik a versenytársaink?
    • Mit tanulhatunk a vetélytársak sikeréből és hibáiból?
    • Hogyan mérjük a piacrészt, és mit mutat?
    • A márka jelentősége
  5. Piackutatás a gyakorlatban
    • Mi a különbség a kvalitatív és a kvantitatív megközelítés között?
    • Melyik mire használható? Hogyan gyűjtünk mintát?
    • Mi számít reprezentatív mintának?
    • Milyen hibákat érdemes elkerülni a mintavétel során?
    • Mi a jó kutatás ismérve?
    • Hogyan értelmezzük a kutatás eredményét?
    • Mi jön a kutatás után, hogyan használjuk az insightokat?
  6. A fogyasztói igények meglátása: az insight ereje a marketingben
    • Milyen a jó vásárlói betekintés?
    • Hogyan fordítható a felismerés sikeres akciótervvé?
    • Hogyan mérjük a változás eredményét?
    • Mennyi ideig használható egy vásárlói iránymutatás?
  1. A siker titka a marketingmix-elemzésben
    • 4P-től a 4C-ig
    • Milyen a jó marketingstratégia
    • Milyen üzeneteket fogalmazzunk meg a vásárlóinknak, és hogyan juttassuk el őket hozzájuk?
    • Hogyan mérhető az eredményes reklám?
  2. Előrejelzés és modellezés az üzleti döntésekhez
    • A tervezés ereje: Historikus trendelemzéstől a mesterséges intelligencia bevonásáig
    • A matematika szerepe a marketingben
    • A marketing hatalma az üzletben: milyen a jó becslés?
  3. Az adatvizualizáció ereje
    • Miért érdemes rendszerezni az adatot?
    • Az elemzés fő szakaszai: Az Exceltől a PowerPointig
    • Hogyan jutunk el a nyers adattól az igazgatói prezentációig? Milyen a jó chart?
    • Mi a vizualizáció zsákutcája?
  4. Lépj a következő szintre az ügyfélhűség építésében!
    • A hűségprogram mint az adatvezérelt marketing csodafegyvere
    • Hogyan jutunk el a pontgyűjtő kártyáktól a valós idejű, automatizált, személyre szabott vásárlói interakcióig
    • Hogyan működik a Chatbot, és milyen a jó ügyfélszolgálat?
    • Milyen az adatalapú online CRM?
    • Hogyan lehet fenntartható hűségprogramot építeni?
  5. Útravaló a felelős üzleti döntésekhez
    • A GDPR a marketinges mumusa?
    • Az etika szerepe: az üzleti és a vásárlói érdek egyensúlya
    • A biztonságos adatkezelés alapjai
    • Harmadik felek bevonásának veszélyei
  6. A marketing jövője: merre tartunk?
    • Mi a marketinges szerepe napjaink vállalatirányításában?
    • Hogyan maradjak naprakész marketinges?
    • A mesterséges intelligencia térnyerésének előnyei (ChatGPT) és veszélyei
   

Regisztrálok

A kurzussal és részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj!
Kötelező mező
Kötelező mező
Kötelező mező
Regisztrálok