Online
kurzus

Marketinganalízis: adatgyűjtéstől az insightokig

Az adatok hatalma alatt élünk – a kérdés csak az, hogy ők uralnak minket, vagy mi őket. Kurzusunkon megtudod, hogyan állítsd az adatokat a fejlődés szolgálatába, milyen következményeket von maga után az adatok rossz értelmezése és hogyan tud a marketing a vállalat füle és agya lenni, ha jól használod a rendelkezésre álló insightokat. Halld meg a vásárlóid hangját az adatokon át!
Megérted, hogy a vásárlói visszajelzések hogyan hasznosíthatók az üzleti döntéshozatal során.
Megismered, hogyan kell értelmezni a külső és belső adatokat, és hogy milyen csapdákat rejt azok rossz értelmezése.
Elsajátítod az adatok megtisztításának és érthetővé formálásának művészetét.
Bögös Bence
Head of Consumer and Digital Marketing
MOL Magyarország
Karrierjét a Budapest Banknál kezdte elemzőként, ahol értékesítési csapatok kontrollingjával és vezetői riportokkal foglalkozott.
Később árazási elemzőként, majd csoportvezetőként több mikro- és makropiaci stratégia kialakításáért felelt a MOL kiskereskedelemi részlegének üzemanyagárazási csapatában.
Mindössze 30 évesen kinevezték a MOL kiskereskedelmi részleg marketingvezetőjének.
Az elmúlt 2 évben számos hazai és nemzetközi marketingszakmai elismerést gyűjtött be a csapatával (Loyalty360 – Gold award, Év applikációja 2022, Trade Magazin – Év promóciója 2022).
Vezetése alatt a cég piaci részesedése rekordot döntött, és márkaértéke is jelentősen növekedett.
Nevéhez fűződik a cég hűségprogramjának megújítása (MOL Move), amelyhez 1,5 év alatt 1 millió vásárló csatlakozott.
Mi vár rád a kurzuson? Elmélet és gyakorlat összhangja – valós és sikeresen alkalmazott példákon alapuló, azonnal bevethető tudás.
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
Az adatok szerepe a marketingben
A kurzus során megtanulod, milyen a használható vásárlói adat, és hogyan juthatsz hozzá, miből áll a jó elemző eszköztára, és milyen csapdákra érdemes figyelni. A KPI-ok és mérőszámok világába is bevezetünk, amelyek használata elengedhetetlen a vállalat teljesítményének nyomon követéséhez.
A piac és a versenytársak
A minket körülvevő piac és konkurencia megértésével sok fölösleges és drága kört spórolhatunk a cégnek. Kik a versenytársaink, és mit tanulhatunk a sikereikből és hibáikból? A kurzuson megtudod, mitől lesz jó egy piackutatás, és hogyan váltsd a kutatási adatokat mérhető eredményekre.
Előrejelzési eszközök és modellek
Sikeres vállalkozás nincs megfelelő tervezés nélkül – fedezd fel az előrejelzésben rejlő erőt! A tanfolyamon bevezetünk a trendelemzés rejtelmeibe, és megtudod, hogyan használhatod a mesterséges intelligenciát a növekedés elősegítésére.
Kezdés:
2023. július 19.
Menetrend:
6 hét
12 alkalom
Formátum:
webinárium + házi feladatok
+ visszajelzések és értékelések
Így tanítunk
Gyakorlati tudást adunk
A kurzusaink az elmélet és gyakorlat tökéletes összhangját teremtik meg. Valódi példákon keresztül, működőképes eszközöket használva sajátíthatod el az ismereteket, így olyan tudás kerül a birtokodba, amit akár azonnal bevethetsz a munkád során.
Segítség és támogatás
Az oktatód minden felmerülő kérdésedre választ ad, a Laba csapata pedig mindenben támogatni fog.
Kapcsolatépítés
Hozzáférést kapsz a kurzus zárt csoportjához, ahol folytathatod a kapcsolatépítést és tapasztalatot cserélhetsz a kurzus többi résztvevőjével.
A kurzus programja
Alkalom 1
Mi az adatvezérelt marketing?
július 19.
  • - Mit keres az adat a marketingben?
  • - Mi az adat értéke?
  • - Hogyan segítenek az adatok a vásárlók megismerésében?
  • - Miért kell a vásárlót a középpontba állítani?
  • - Hogyan formálható objektív érvrendszerré a szubjektív vélemény?
  • - A strukturált adatok ereje a modern vállalatirányításban: adat vs. intuíció. Mi a helyes egyensúly a matematika és a marketing között?
Alkalom 2
Adatgyűjtés és elemzés
július 24.
  • - Milyen a jó adat?
  • - Hogyan jutunk megfelelő, használható vásárlói adatokhoz?
  • - Hogyan kezdünk neki az elemzésnek?
  • - Mi az elemző csapdája?
  • - Mire kell figyelni egy elemzés bemutatásakor?
Alkalom 3
Kulcsteljesítménymutatók (KPI-ok) és mérőszámok
július 26.
  • - Miért kellenek a mérőszámok?
  • - Hány KPI kell a hatékony vállalatirányításhoz?
  • - Milyen rendszeresen kell követni a KPI-okat?
  • - Mire való a KPI dashboard és hogyan állnak elő az adatok hozzá?
Alkalom 4
Piac és versenytárselemzés
július 31.
  • - Mikro- és makropiacunk feltérképezése?
  • - Kik a versenytársaink?
  • - Mit tanulhatunk a vetélytársak sikeréből és hibáiból?
  • - Hogyan mérjük a piacrészt és mit mutat?
  • - A márka jelentősége
Alkalom 5
Piackutatás felállítása – kvalitatív és kvantitatív kutatás
augusztus 2.
  • - Mi a különbség a kvalitatív és a kvantitatív megközelítés között?
  • - Melyik mire használható? Hogyan gyűjtünk mintát?
  • - Mi számít reprezentatív mintának?
  • - Milyen hibákat érdemes elkerülni a mintavétel során?
  • - Mi a jó kutatás ismérve?
  • - Hogyan értelmezzük a kutatás eredményét?
  • - Mi jön a kutatás után, hogyan használjuk az insightokat?
Alkalom 6
Fogyasztói insightok
augusztus 7.
  • - Milyen a jó vásárlói betekintés?
  • - Hogyan fordítható a felismerés sikeres akciótervvé?
  • - Hogyan mérjük a változás eredményét?
  • - Mennyi ideig használható egy vásárlói iránymutatás?
Alkalom 7
Marketingmix-elemzés
augusztus 9.
  • - 4P-től a 4C-ig?
  • - Milyen a jó marketing stratégia?
  • - Milyen üzeneteket fogalmazzunk meg a vásárlóinknak és hogyan juttassuk el hozzájuk?
  • - Hogyan mérhető az eredményes reklám?
Alkalom 8
Előrejelzési eszközök és modellek
augusztus 14.
  • - A tervezés ereje: Historikus trendelemzéstől a mesterséges intelligencia bevonásáig
  • - A matematika szerepe a marketingben
  • - A marketing hatalma az üzletben: milyen a jó becslés?
Alkalom 9
Adatvizualizáció és -elemzés
augusztus 16.
  • - Miért érdemes rendszerezni az adatot?
  • - Az elemzés fő szakaszai: Az Exceltől a Power Pointig
  • - Hogyan jutunk el a nyers adattól az igazgatói prezentációig. Milyen a jó chart?
  • - Mi a vizualizáció zsákutcája?
Alkalom 10
A hűségprogramok szerepe a marketingben
augusztus 21.
  • - A hűségprogram mint az adatvezérelt marketing csodafegyvere?
  • - Hogyan jutunk el a pontgyűjtű kártyáktól az a valós idejű, automatizált, személyre szabott vásárlói interakcióig
  • - Hogyan működik a Chatbot és milyen a jó ügyfélszolgálat?
  • - Milyen az adat alapú online CRM?
  • - Hogyan lehet fenntartható hűségprogramot építeni?
Alkalom 11
Etika és adatvédelem a marketing elemzésben
augusztus 23.
  • - GDPR a marketinges mumusa?
  • - Az etika szerepe: az üzleti és a vásárlói érdek egyensúlya
  • - A biztonságos adatkezelés alapjai
  • - Harmadik felek bevonásának veszélyei
Alkalom 12
A marketing jövője
augusztus 28.
  • - Mi a marketinges szerepe az napjaink vállalatirányításában?
  • - Hogyan maradjak naprakész marketinges?
  • - A mesterséges intelligencia térnyerésének előnyei (ChatGPT), és veszélyei
Itt tudsz jelentkezni
Szeretnénk kapcsolatban maradni veled és tájékoztatni a LABA legfrissebb híreiről és ajánlatairól. Legyél a közösségünk tagja! 
A „Jelentkezem” gomb megnyomásával és a regisztrációm elküldésével elfogadom az Adatkezelési szabályzatot, az Adatkezelési tájékoztatót és az Általános szerződési feltételeket.
Beiratkozom