Adatvezérelt
marketing
a gyakorlatban
Tovább
Készíts akciótervet a fogyasztói insightokból, alkalmazz trendelemzést és előrejelzési modelleket, és azonosítsd a marketing buktatóit a saját vállalkozásodban! Bögös Bence, a MOL vezető marketingszakembere bevezet téged mind a külső, mind a belső adatok elemzésének napi gyakorlatába.
Oktató
Bögös Bence,
Head of Consumer and Digital Marketing
MOL Magyarország
Mindössze 30 évesen kinevezték a MOL kiskereskedelmi részleg marketingvezetőjének, vezetése alatt a cég piaci részesedése rekordot döntött, és márkaértéke is jelentősen növekedett.
-
Csapatával elnyerték a Trade magazin által meghirdetett „Az év promóciója 2023” díjat kereskedelmi kategóriában.
-
Csapatával a MOL Move applikációért elnyerték az International Loyalty Awards 2023 közép-kelet-európai regionális díját.
Célcsoport
vagy
A kurzus alatt
-
StratégiaAz adatok szerepe a marketingben
A kurzus során megtanulod, milyen a használható vásárlói adat, és hogyan juthatsz hozzá, miből áll a jó elemző eszköztára, és milyen csapdákra érdemes figyelni. A KPI-ok és mérőszámok világába is bevezetünk, amelyek használata elengedhetetlen a vállalat teljesítményének nyomon követéséhez.
-
EszközökA piac és a versenytársak
A minket körülvevő piac és konkurencia megértésével sok fölösleges és drága kört spórolhatunk a cégnek. Kik a versenytársaink, és mit tanulhatunk a sikereikből és hibáikból? A kurzuson megtudod, mitől lesz jó egy piackutatás, és hogyan váltsd a kutatási adatokat mérhető eredményekre.
-
TrendekElőrejelzési eszközök és modellek
Sikeres vállalkozás nincs megfelelő tervezés nélkül – fedezd fel az előrejelzésben rejlő erőt! A tanfolyamon bevezetünk a trendelemzés rejtelmeibe, és megtudod, hogyan használhatod a mesterséges intelligenciát a növekedés elősegítésére.
A kurzusról
-
Láss világosan az adatok között!
- Milyen a jó adat?
- Hogyan jutunk megfelelő, használható vásárlói adatokhoz?
- Hogyan kezdjünk neki az elemzésnek?
- Mi az elemző csapdája?
- Mire kell figyelni egy elemzés bemutatásakor?
-
Hatékony mutatók és mérőszámok a sikerhez
- Miért kellenek a mérőszámok?
- Hány KPI kell a hatékony vállalatirányításhoz?
- Milyen rendszeresen kell követni a KPI-okat?
- Mire való a KPI dashboard, és hogyan állnak elő az adatok hozzá?
-
Versenytársak feltérképezése és megelőzése
- Mikro- és makropiacunk feltérképezése
- Kik a versenytársaink?
- Mit tanulhatunk a vetélytársak sikeréből és hibáiból?
- Hogyan mérjük a piacrészt, és mit mutat?
- A márka jelentősége
-
Piackutatás a gyakorlatban
- Mi a különbség a kvalitatív és a kvantitatív megközelítés között?
- Melyik mire használható? Hogyan gyűjtünk mintát?
- Mi számít reprezentatív mintának?
- Milyen hibákat érdemes elkerülni a mintavétel során?
- Mi a jó kutatás ismérve?
- Hogyan értelmezzük a kutatás eredményét?
- Mi jön a kutatás után, hogyan használjuk az insightokat?
-
A fogyasztói igények meglátása: az insight ereje a marketingben
- Milyen a jó vásárlói betekintés?
- Hogyan fordítható a felismerés sikeres akciótervvé?
- Hogyan mérjük a változás eredményét?
- Mennyi ideig használható egy vásárlói iránymutatás?
-
A siker titka a marketingmix-elemzésben
- 4P-től a 4C-ig
- Milyen a jó marketingstratégia
- Milyen üzeneteket fogalmazzunk meg a vásárlóinknak, és hogyan juttassuk el őket hozzájuk?
- Hogyan mérhető az eredményes reklám?
-
Előrejelzés és modellezés az üzleti döntésekhez
- A tervezés ereje: Historikus trendelemzéstől a mesterséges intelligencia bevonásáig
- A matematika szerepe a marketingben
- A marketing hatalma az üzletben: milyen a jó becslés?
-
Az adatvizualizáció ereje
- Miért érdemes rendszerezni az adatot?
- Az elemzés fő szakaszai: Az Exceltől a PowerPointig
- Hogyan jutunk el a nyers adattól az igazgatói prezentációig? Milyen a jó chart?
- Mi a vizualizáció zsákutcája?
-
Lépj a következő szintre az ügyfélhűség építésében!
- A hűségprogram mint az adatvezérelt marketing csodafegyvere
- Hogyan jutunk el a pontgyűjtő kártyáktól a valós idejű, automatizált, személyre szabott vásárlói interakcióig
- Hogyan működik a Chatbot, és milyen a jó ügyfélszolgálat?
- Milyen az adatalapú online CRM?
- Hogyan lehet fenntartható hűségprogramot építeni?
-
Útravaló a felelős üzleti döntésekhez
- A GDPR a marketinges mumusa?
- Az etika szerepe: az üzleti és a vásárlói érdek egyensúlya
- A biztonságos adatkezelés alapjai
- Harmadik felek bevonásának veszélyei
-
A marketing jövője: merre tartunk?
- Mi a marketinges szerepe napjaink vállalatirányításában?
- Hogyan maradjak naprakész marketinges?
- A mesterséges intelligencia térnyerésének előnyei (ChatGPT) és veszélyei