Kereskedelem: szervezet, stratégia, menedzsment élő online képzés: építs hatékony kereskedelmi struktúrát | Laba üzleti iskola

ÉLŐ, ONLINE KURZUS

KERESKEDELEM: SZERVEZET, STRATÉGIA, MENEDZSMENT

BÁLINT GERGELY A NESTLÉ HUNGÁRIA KERESKEDELMI
IGAZGATÓJA

KERESKEDELMI VEZETŐ

ÉLŐ, ONLINE KURZUS EGY TAPASZTALT KERESKEDELMI VEZETŐVEL

IDŐPONT:

HAMAROSAN

Ahol értékesítés zajlik, ott kereskedelmi vezetőnek is lennie kell. Kereskedelmi vezetőként pedig stratégiaalkotásra, szervezetfejlesztésre, a pénzügyi és jogi aspektusok megértésére is szükséged van ahhoz, hogy sikerrel vedd a kihívásokat.

A Kereskedelem: szervezet, stratégia, menedzsment kurzust azért alkottuk meg, hogy olyan eszközöket és tudást adjunk a kezedbe, amelynek révén elérheted üzleti céljaidat a kereskedelem területén.

Magadra ismertél?
Neked ajánljuk a kurzust, ha:

  • KERESKEDELMI VEZETŐ VAGY

    Gyakorlati tanácsokat, bevált módszereket, valós példákat és strukturált tudásanyagot nyújtunk számodra Magyarország egyik legtapasztaltabb kereskedelmi vezetőjétől.

  • CÉGTULAJDONOS, ÜGYVEZETŐ VAGY

    Megtanítunk a marketing, beszerzés, pénzügy és értékesítés komplex vezetésére, hogy növelhesd az értékesítési osztály hatékonyságát és a vállalat profitját.

  • SALESMENEDZSER, ÉRTÉKESÍTŐ VAGY

    Felkészítünk a kereskedelmi vezetői szerepkörre, hogy magabiztosan léphess szintet a karrieredben – és már az első naptól kezdve képes legyél helytállni az új pozíciódban.

A LABA-nál

  • STRATÉGIAI FELKÉSZÜLTSÉG

    Megtanulod, hogyan mérd fel a vállalat piaci pozícióját, milyen szempontok mentén érdemes elkészíteni a kereskedelmi stratégiát, és mire figyelj az üzleti év tervezésekor. Tanácsot adunk a kereskedelmi vezetőként felmerülő döntési helyzetek kezelésére.

  • KOMPLEX SZEMLÉLETMÓD

    Megérted a kereskedelemmel kapcsolatos üzleti funkciók – marketing, pénzügy, értékesítés, beszerzés – közötti összefüggéseket. Elmondjuk, mire figyelj a kereskedelmi szerződések kialakításakor ahhoz, hogy biztonságos és hatékony partneri kapcsolatokat építhess.

A kurzusról

  1. Marketing

    Részletesen ismertetjük a legfontosabb marketingfolyamatokat: árképzés, stratégia, akciós ajánlatok. Megtanulod, hogyan lehet összehangolni a termékkínálatot a marketingkommunikációval, sikeres csatát vívni a konkurenciával és növelni a piaci részt.

  2. Beszerzés

    Egy hatékonyan működő vállalat számára elengedhetetlen a készlettervhez és az értékesítés üteméhez való igazodás. A kurzuson elmondjuk, miként kerülhető el a raktári készlethiány és túlkészlet, hogyan találd meg a megfelelő beszállítókat és hogyan számolható ki a beszerzés hatékonysága.

  3. Értékesítés

    Ha az értékesítési osztály működése nem elég hatékony, nem tudsz profitot növelni, hiába optimalizálod a logisztikát vagy rendelkezel megfelelő marketing stratégiával. Megtanítjuk az értékesítési ciklus minden lépésének irányítását, az új termék bevezetésétől egészen a nehezen forgó termékek értékesítéséig.

ELŐADÓ

Bálint
Gergely

  • 20+ év szakmai tapasztalatot szerzett az FMCG-szektorban, multinacionális vállalatoknál.
  • Jelentős B2C kereskedelmi háttérrel rendelkezik, kiegészülve B2B, marketing és general management tapasztalatokkal.
  • Jelenleg a világ vezető élelmiszeripari vállalatának (Nestlé) magyarországi kereskedelmi igazgatója.
  • Felelősségi körébe tartozik 6 üzletág, több mint 500 termék kereskedelmi menedzsmentje, valamint egy közel 100 fős csapat irányítása.
  • Jelentős tapasztalatot szerzett mátrix szervezet irányításában, illetve az ahhoz kapcsolódó stakeholdermenedzsmentben.
  • A SZIE és BGE rendszeres egyetemi előadója.

Program

  • 01

    A modern kereskedelem helye és funkciója a szervezetben

    • A kereskedelemmel foglalkozó vállalatok felépítése
    • Társosztályok és azok funkciói:
      • Marketing
      • Logisztika (áruellátás, raktározás, kiszállítás)
      • Kereskedelmi marketing (trade marketing)
      • Pénzügy / kontrolling
    • A kereskedelmi igazgató felelőssége és feladatai
  • 02

    A hatékony kereskedelmi szervezet felépítése

    • Key Account Management (B2C és B2B közötti különbséggel kiegészítve)
    • Területi értékesítés (B2C és B2B közötti különbséggel kiegészítve)
    • Kereskedelmi adminisztráció (back office)
    • Főbb mérőszámok
  • 03

    Értsük meg a fogyasztást – piacalapú működés

    • Piacméret, -potenciál és -dinamika alapfogalmai
    • Adatelemzés
    • Ezt hogyan fordítsuk le kereskedelmi potenciálra?
  • 04

    Értsük meg a fogyasztót, aztán találjuk is meg! – kereskedelmi csatornák és azok összefüggései

    • A kereskedelem csatornánkénti felépítése
    • A kereskedelmi csatornák összefüggése
    • Alapvető vevői elvárások (és azok különbözősége csatornánként)
    • A súlyozott és numerikus disztribúció fontossága
  • 05

    A stratégiai tervezés folyamata – egy sikeres időszak egy jó tervvel kezdődik

    • A stratégiai tervezés folyamata – egy sikeres időszak egy jó tervvel kezdődik
    • A hosszú távú tervezés elemei
    • A rövid távú tervezés elemei
  • 06

    Üzleti tervezés 1. – Hogyan lesz a marketingtervekből reális kereskedelmi árbevételterv?

    • A Waterfall modell – mik az árbevételterv építőelemei?
    • A piacpotenciál kereskedelmi értelmezése
    • A termék- vagy szolgáltatásportfólió árbevételre gyakorolt hatása
    • Árstratégia
    • Marketingkampányok kereskedelmi jelentősége
  • 07

    Üzleti tervezés 2. – Hogyan lesz a kereskedelmi árbevételtervből csatorna, majd partnerszintű üzleti terv?

    • Árbevételterv kereskedelmi csatornákra bontása – fókuszpontok
    • Csatornatervek partnerszintű bontása – árbevétel – fókuszpontok
    • Kötve-fűzve, tárgyalásra felkészülve – strukturált partnertervek
  • 08

    A kereskedelmi szerződések világa – Ami nincs leírva, az nem létezik

    • Általános szerződési feltételek – mire figyeljünk?
    • Partnerszerződés felépítése, legfontosabb elemei
    • Mit vár el tőlünk egy partner – hogyan határozzunk meg reális elvárásokat?
  • 09

    Megtervezni egy dolog – jól letárgyalni egy másik!

    • Legyünk tisztában a vevők prioritásaival
    • Legyünk tisztában a saját prioritásainkkal
    • Tárgyalási stratégiák szélesebb vevőportfólió esetén
  • 10

    Kereskedelmi kontrolling – riportrendszer és meetingstruktúrák

    • Az üzleti kontrollhoz szükséges KPI-ok, vagyis mutatószámok
    • Konkrét riport példák, azok felépítése
    • Meetingstruktúra a megfelelő nyomonkövetéshez
  • 11

    Ösztönző és teljesítményértékelő rendszerek

    • Kereskedelmi bónuszrendszer felépítése
    • Teljesítményértékelés
    • Utánpótlás és karriertervezés szervezeten belül
  • 12

    Interaktív szakértői workshop

    • Interaktív témafeldolgozás

HALLGATÓINK VÉLEMÉNYE A KURZUSRÓL

Pál László Dél-100 Kft, logisztikai vezető

„Az ismereteimet szerettem volna bővíteni, teljes képet kapni a piacról. A kurzus elvégzésével ez sikerült is, új perspektívát kaptam. Az előadó maximálisan felkészült volt, látszik, hogy tudja amit tanít. A kérdésekre gyorsan reagált, illetve visszacsatolásokat is adott az előadásaiban. A házik és a tesztek jól emészthetőek voltak. Legjobban a rugalmasság tetszett, de jónak találtam az információátadást a folyamatos tájékoztatást is. Több kurzust is elvégeztem már a LABA-ná, abszolút ajánlom is!”

Verbőczi Zoltán Nádudvari Élelmiszer Kft., értékesítési igazgató

„Rendkívül hasznos és sokrétű volt a képzés, amin részt vehettem. Az előadó egy igazi szakember, aki részletesen és profin adta át azt a tudást, amit a kurzustól vártam. Remek áttekintést, új nézeteket kaptam általa.”

Rádonyi Péter ProtectONE Kft., Head of Sales

„Jobban fel szerettem volna készülni a kereskedelmi vezetői pozícióra, ez meg is történt. Rengeteget tanultam a képzés során, a tesztek hasznosak voltak. Nagyon jó volt az előadó, interaktív, minden kérdésre válaszolt, figyelt ránk, látszik, hogy emberekkel dolgozik. Legjobban a matekos és a gyakorlatias részek tetszettek. Szívesen ajánlom is.”

REGISZTRÁCIÓ

A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj!

Kötelező mező!
Regisztrálok