ÉLŐ, ONLINE KURZUS
KERESKEDELEM: SZERVEZET, STRATÉGIA, MENEDZSMENT
BÁLINT GERGELY A NESTLÉ HUNGÁRIA KERESKEDELMI
IGAZGATÓJA

ÉLŐ, ONLINE KURZUS EGY TAPASZTALT KERESKEDELMI VEZETŐVEL
IDŐPONT:
HAMAROSAN
Ahol értékesítés zajlik, ott kereskedelmi vezetőnek is lennie kell. Kereskedelmi vezetőként pedig stratégiaalkotásra, szervezetfejlesztésre, a pénzügyi és jogi aspektusok megértésére is szükséged van ahhoz, hogy sikerrel vedd a kihívásokat.
A Kereskedelem: szervezet, stratégia, menedzsment kurzust azért alkottuk meg, hogy olyan eszközöket és tudást adjunk a kezedbe, amelynek révén elérheted üzleti céljaidat a kereskedelem területén.
Magadra ismertél?
Neked ajánljuk a kurzust, ha:
-
KERESKEDELMI VEZETŐ VAGY
Gyakorlati tanácsokat, bevált módszereket, valós példákat és strukturált tudásanyagot nyújtunk számodra Magyarország egyik legtapasztaltabb kereskedelmi vezetőjétől.
-
CÉGTULAJDONOS, ÜGYVEZETŐ VAGY
Megtanítunk a marketing, beszerzés, pénzügy és értékesítés komplex vezetésére, hogy növelhesd az értékesítési osztály hatékonyságát és a vállalat profitját.
-
SALESMENEDZSER, ÉRTÉKESÍTŐ VAGY
Felkészítünk a kereskedelmi vezetői szerepkörre, hogy magabiztosan léphess szintet a karrieredben – és már az első naptól kezdve képes legyél helytállni az új pozíciódban.
A LABA-nál
-
STRATÉGIAI FELKÉSZÜLTSÉG
Megtanulod, hogyan mérd fel a vállalat piaci pozícióját, milyen szempontok mentén érdemes elkészíteni a kereskedelmi stratégiát, és mire figyelj az üzleti év tervezésekor. Tanácsot adunk a kereskedelmi vezetőként felmerülő döntési helyzetek kezelésére.
-
KOMPLEX SZEMLÉLETMÓD
Megérted a kereskedelemmel kapcsolatos üzleti funkciók – marketing, pénzügy, értékesítés, beszerzés – közötti összefüggéseket. Elmondjuk, mire figyelj a kereskedelmi szerződések kialakításakor ahhoz, hogy biztonságos és hatékony partneri kapcsolatokat építhess.
A kurzusról
-
Marketing Részletesen ismertetjük a legfontosabb marketingfolyamatokat: árképzés, stratégia, akciós ajánlatok. Megtanulod, hogyan lehet összehangolni a termékkínálatot a marketingkommunikációval, sikeres csatát vívni a konkurenciával és növelni a piaci részt.
-
Beszerzés Egy hatékonyan működő vállalat számára elengedhetetlen a készlettervhez és az értékesítés üteméhez való igazodás. A kurzuson elmondjuk, miként kerülhető el a raktári készlethiány és túlkészlet, hogyan találd meg a megfelelő beszállítókat és hogyan számolható ki a beszerzés hatékonysága.
-
Értékesítés Ha az értékesítési osztály működése nem elég hatékony, nem tudsz profitot növelni, hiába optimalizálod a logisztikát vagy rendelkezel megfelelő marketing stratégiával. Megtanítjuk az értékesítési ciklus minden lépésének irányítását, az új termék bevezetésétől egészen a nehezen forgó termékek értékesítéséig.
ELŐADÓ

Bálint
Gergely
- 20+ év szakmai tapasztalatot szerzett az FMCG-szektorban, multinacionális vállalatoknál.
- Jelentős B2C kereskedelmi háttérrel rendelkezik, kiegészülve B2B, marketing és general management tapasztalatokkal.
- Jelenleg a világ vezető élelmiszeripari vállalatának (Nestlé) magyarországi kereskedelmi igazgatója.
- Felelősségi körébe tartozik 6 üzletág, több mint 500 termék kereskedelmi menedzsmentje, valamint egy közel 100 fős csapat irányítása.
- Jelentős tapasztalatot szerzett mátrix szervezet irányításában, illetve az ahhoz kapcsolódó stakeholdermenedzsmentben.
- A SZIE és BGE rendszeres egyetemi előadója.
Program
-
01
A modern kereskedelem helye és funkciója a szervezetben
- A kereskedelemmel foglalkozó vállalatok felépítése
- Társosztályok és azok funkciói:
- Marketing
- Logisztika (áruellátás, raktározás, kiszállítás)
- Kereskedelmi marketing (trade marketing)
- Pénzügy / kontrolling
- A kereskedelmi igazgató felelőssége és feladatai
-
02
A hatékony kereskedelmi szervezet felépítése
- Key Account Management (B2C és B2B közötti különbséggel kiegészítve)
- Területi értékesítés (B2C és B2B közötti különbséggel kiegészítve)
- Kereskedelmi adminisztráció (back office)
- Főbb mérőszámok
-
03
Értsük meg a fogyasztást – piacalapú működés
- Piacméret, -potenciál és -dinamika alapfogalmai
- Adatelemzés
- Ezt hogyan fordítsuk le kereskedelmi potenciálra?
-
04
Értsük meg a fogyasztót, aztán találjuk is meg! – kereskedelmi csatornák és azok összefüggései
- A kereskedelem csatornánkénti felépítése
- A kereskedelmi csatornák összefüggése
- Alapvető vevői elvárások (és azok különbözősége csatornánként)
- A súlyozott és numerikus disztribúció fontossága
-
05
A stratégiai tervezés folyamata – egy sikeres időszak egy jó tervvel kezdődik
- A stratégiai tervezés folyamata – egy sikeres időszak egy jó tervvel kezdődik
- A hosszú távú tervezés elemei
- A rövid távú tervezés elemei
-
06
Üzleti tervezés 1. – Hogyan lesz a marketingtervekből reális kereskedelmi árbevételterv?
- A Waterfall modell – mik az árbevételterv építőelemei?
- A piacpotenciál kereskedelmi értelmezése
- A termék- vagy szolgáltatásportfólió árbevételre gyakorolt hatása
- Árstratégia
- Marketingkampányok kereskedelmi jelentősége
-
07
Üzleti tervezés 2. – Hogyan lesz a kereskedelmi árbevételtervből csatorna, majd partnerszintű üzleti terv?
- Árbevételterv kereskedelmi csatornákra bontása – fókuszpontok
- Csatornatervek partnerszintű bontása – árbevétel – fókuszpontok
- Kötve-fűzve, tárgyalásra felkészülve – strukturált partnertervek
-
08
A kereskedelmi szerződések világa – Ami nincs leírva, az nem létezik
- Általános szerződési feltételek – mire figyeljünk?
- Partnerszerződés felépítése, legfontosabb elemei
- Mit vár el tőlünk egy partner – hogyan határozzunk meg reális elvárásokat?
-
09
Megtervezni egy dolog – jól letárgyalni egy másik!
- Legyünk tisztában a vevők prioritásaival
- Legyünk tisztában a saját prioritásainkkal
- Tárgyalási stratégiák szélesebb vevőportfólió esetén
-
10
Kereskedelmi kontrolling – riportrendszer és meetingstruktúrák
- Az üzleti kontrollhoz szükséges KPI-ok, vagyis mutatószámok
- Konkrét riport példák, azok felépítése
- Meetingstruktúra a megfelelő nyomonkövetéshez
-
11
Ösztönző és teljesítményértékelő rendszerek
- Kereskedelmi bónuszrendszer felépítése
- Teljesítményértékelés
- Utánpótlás és karriertervezés szervezeten belül
-
12
Interaktív szakértői workshop
- Interaktív témafeldolgozás
HALLGATÓINK VÉLEMÉNYE A KURZUSRÓL
REGISZTRÁCIÓ
A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj!