Ingatlankezelés a gyakorlatban tanfolyam – 7 hét, 14 élő, online alkalom | Laba üzleti iskola
2024. május 7. június 20.
Élő, online kurzus

Ingatlankezelés a gyakorlatban

Kezdő ingatlankezelőként egyszerre kell hatékonyan kommunikálnod a bérlőkkel, tisztában kell lenned a szerződéskötések és a pénzügyi folyamatok részleteivel, és változatos problémákat kell megoldanod, mind az ügyféligények, mind a beszerzés területen. Ezen az átfogó kurzuson nemcsak az alapvető gyakorlatát ismered meg az irodaházak sikeres menedzsmentjének, hanem a bérlői kézikönyv összeállításától a problémás esetek kezelésééig olyan új technikákat sajátítasz el, amelyekkel garantálhatod a gördülékeny működést.

Előadó

Director, Head of Asset Services
Colliers
Colliers-logo • 25 év tapasztalattal rendelkezik az ingatlanszakmában, volt fejlesztői, tulajdonosi és szolgáltatói oldalon is.

• Jelenleg egy több mint 25 fős csapatot vezet a Colliers piacvezető kereskedelmi ingatlan- és befektetési tanácsadó vállalatnál.

• Korábban igazgatóként dolgozott a Strabag Property and Facility Servicesnél, továbbá vezetői pozíciót töltött be a GLL Real Estate Partners Kft.-nél és a DTZ-nél (mai nevén Cushman & Wakefield).

• Az irányítása alatt kezelt ingatlanállomány része volt hotel, kereskedelmi központ, high street fashion egység, különböző lakóingatlanok és logisztikai ipari parkok is, de legnagyobb arányban irodaházakkal foglalkozik.

• Több száz bérlővel működött együtt az évek során kis magyar cégektől olyan nagy, székházat elfoglaló multinacionális vállalatokig, akik saját belső üzemeltetői csapattal rendelkeznek.

• Munkája során a nulláról épített fel egy teljes üzletágat mind a rendszerek, folyamatok, a csapat és az üzletszerzés területén.

• Tagja a Magyar Környezettudatos Építés Egyesületének és a Royal Institution of Chartered Surveyors egyesületnek, ahol a jelentkezők felvételi eljárásában is részt vesz vizsgáztatóként.

Neked ajánljuk a kurzust, ha:

  • Létesítménygazdálkodó vagy, és szeretnél az iparágban egy újabb területet lefedni.
  • Lakóingatlanokkal foglalkozó szakember vagy, és a jövőben a kereskedelmi ingatlanokra szeretnél fókuszálni.
  • Állami szektorból a multinacionális világba, a több bérlős irodaházak területére szeretnél átlépni ingatlankezelőként.
  • Több lakó és/vagy kereskedelmi ingatlannal rendelkezel, és nyereségesen és fenntarthatóan akarod kezelni ezeket az ingatlanokat.
  • Pénzügyi, közgazdász vagy műszaki végzettséggel rendelkezel és karrierváltáson gondolkodsz.

A kurzusról:

14 alkalom
Webinárium
  • házi feladatok
  • visszajelzések / értékelések
Regisztrálok

A kurzus programja:

  • 1. alkalom
    Property Management alapok
    május 7.
    • Kurzus struktúrájának bemutatása
    • Mi is a PM? Miért van rá szükség, ki és milyen területen alkalmazza?
    • Meddig ér a PM hatásköre?
    • Fókuszban az irodaházak
  • 2. alkalom
    Irodaház átvétele, projekt indítása
    május 9.
    • Új építésű irodaházakkal kapcsolatos teendők
    • Rövid- és hosszútávú munkafolyamatok kialakítása
    • Stakeholder-menedzsment
    • Kivitelezésből napi operációra való áttérés keretrendszerbe foglalva
  • 3. alkalom
    Be- és kiköltözés gyakorlati pontjai
    május 14.
    • Működő és új irodaházban bérlői beköltözések kezelése
    • Bérleti szerződés alapvető elemei, kiegészítő dokumentumai
    • Beköltözés előkészítése
    • Beköltözés folyamatai
    • Beköltözés résztvevői és gyakorlati lebonyolítása, helyes dokumentációval
  • 4. alkalom
    Folyamatrendszerezés: alvállalkozók, szerződéskötés, beszerzés
    május 16.
    • Alvállalkozók azonosítása
    • Területek meghatározása, ahova alvállalkozó bevonása szükséges
    • Milyen szerződést kössünk? (futamidő, indexálás, pénznem, feltételek)
  • 5. alkalom
    Property Management eszközök
    május 21.
    • Kockás füzet, excel vagy app?
    • Adattárolás, adatgyűjtés
    • Adatmegosztás
    • Lokális és nemzetközi eszközök, adatok
  • 6. alkalom
    Property Management riportok
    május 23.
    • Kinek írunk jelentést?
    • Mi legyen a jelentés tartalma?
    • A jelentések forrása és struktúrája
  • 7. alkalom
    Pénzügyek (számlázás, garanciakezelés, könyvelés, utalás)
    május 28.
    • Bérleti szerződésekből eredő kötelezettségek (bérleti díj, üzemeltetési költség, közmű, garancia)
    • Számlakiállítás
    • Számla befizetések nyomonkövetése, ezzel kapcsolatos feladatok meghatározása és elvégzése
    • Kapcsolattartás a könyveléssel
    • Bejövő számlák jóváhagyása
  • 8. alkalom
    Üzemeltetési költség elszámolása és tervezése
    május 30.
    • Mi képezi részét az üzemeltetési költségnek?
    • Hogyan kezeljük a bejövő számlákat?
    • Hogyan számoljunk el a bérlőkkel?
    • Mi az üzemeltetési költség előleg és elszámolás?
    • Hogyan határozzuk meg az üzemeltetési költség előleget?
    • Mi alapján tervezzük az üzemeltetési költséget?
  • 9. alkalom
    Bérlői kapcsolattartás, kommunikáció, mérések
    június 4.
    • Bérlőkkel való kapcsolattartás formája, gyakorisága, tartalma
    • Körlevelek felépítése, írása, tartalma
    • Bérlői elégedettségi felmérés: mikor, hogyan, ki a címzettje?
  • 10. alkalom
    Jogi alapfogalmak alkalmazása a gyakorlatban
    június 6.
    • Indexálás
    • A bérleti szerződés biztosítékai
    • Jogi lehetőségek a bérlő szerződésszegése esetén
    • Határozott/határozatlan idejű szerződés
    • Mit lehet tenni, ha nem fizet a bérlő?
    • Meghatalmazás
  • 11. alkalom
    Házirend, bérlői kézikönyv
    június 11.
    • A házirend tartalma, hatálya, szükségessége
    • A bérlői kézikönyv elemei
  • 12. alkalom
    Fenntarthatóság, ESG
    június 13.
    • Fenntarthatóság a PM-ben
    • Milyen minősítési rendszerek vannak (használatban Magyarországon jellemzően)?
    • Mire használjuk és hogyan segíti a munkánkat?
    • A fenntarthatóság területei: közös területen, bérleményben
    • A fenntarthatóságban résztvevő szereplők: bérlő, tulajdonos, facility manager, alvállalkozók
  • 13. alkalom
    Customer experience
    június 18.
    • A bérlői elégedettség elérése az ingatlankezelés során
    • Milyen lehetőségek és eszközök vannak?
    • Mikor és mit szervezzünk a bérlőknek?
  • 14. alkalom
    Kurzuszárás, interaktív óra gyakorlati példákkal
    június 20.
    • Kérdéses pontok megvitatása
    • Iránymutatás a résztvevők által hozott témákban
    • Kötetlen beszélgetés

Tudj meg többet

A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj!