Ingatlankezelő tanfolyam — online kurzus | Laba üzleti iskola

INGATLANKEZELŐ
TANFOLYAM

14 alkalom

Honi Katalin, MRICS

Director, Head of Asset Services at Colliers

Property Management alapok

Irodaház átvétele, projekt indítása

Be- és kiköltözés gyakorlati pontjai

Folyamatrendszerezés: alvállalkozók, szerződéskötés, beszerzés

Property Management eszközök

Property Management riportok

Pénzügyek (számlázás, garanciakezelés, könyvelés, utalás)

Üzemeltetési költség elszámolása és tervezése

Bérlői kapcsolattartás, kommunikáció, mérések

Jogi alapfogalmak alkalmazása a gyakorlatban

Házirend, bérlői kézikönyv

Fenntarthatóság, ESG

Customer experience

Kurzuszárás, interaktív óra gyakorlati példákkal

TANULJ MEG MINDENT AZ IRODAHÁZ-MENEDZSMENTRŐL EGY PROFITÓL!

IDŐPONT:

HAMAROSAN

Kezdő ingatlankezelőként egyszerre kell hatékonyan kommunikálnod a bérlőkkel, tisztában kell lenned a szerződéskötések és a pénzügyi folyamatok részleteivel, és változatos problémákat kell megoldanod, mind az ügyféligények, mind a beszerzés területén.

Ezen az átfogó kurzuson nemcsak az alapvető gyakorlatát ismered meg az irodaházak sikeres menedzsmentjének, hanem a bérlői kézikönyv összeállításától a problémás esetek kezelésééig olyan új technikákat sajátítasz el, amelyekkel garantálhatod a gördülékeny működést.

A KURZUSRÓL

  1. PROJEKT-
    MENEDZSMENT

    Alaposan megismered az ingatlankezelés napi és hosszútávú folyamatait, az eredményes kommunikációtól kezdve az irodaházprojektek sikeres irányításáig.

  2. SIKERES MÓDSZEREK

    Megtanulod rutinosan kezelni a pénzügyi feladatokat, elmélyülsz a szerződéskötések részleteiben, a fenntarthatóság technikáiban, és tudni fogod, hogyan érj el magas ügyfél-elégedettséget.

  3. GYAKORLATI PÉLDÁK

    Elsajátítod azokat a gyakorlati készségeket, amelyek a beköltözéstől az irodaház átadásáig alapot adnak a munkádhoz, hogy sikerrel pályázhass meg egy ingatlankezelői pozíciót.

MAGADRA ISMERTÉL?
NEKED AJÁNLJUK A KURZUST, HA:

  • Létesítménygazdálkodó vagy,

    és szeretnél az iparágban egy újabb területet lefedni.

  • Lakóingatlanokkal foglalkozó szakember vagy,

    és a jövőben a kereskedelmi ingatlanokra szeretnél fókuszálni.

  • Ingatlankezelő vagy

    és az állami szektorból a multinacionális világba, a több bérlős irodaházak területére szeretnél átlépni.

  • Több lakó és/vagy kereskedelmi ingatlannal rendelkezel,

    és nyereségesen és fenntarthatóan akarod kezelni ezeket az ingatlanokat.

ELŐADÓ

HONI KATALIN,
MRICS

Colliers-logo
  • Director, Head of Asset Services
    Colliers
  • 25 év tapasztalattal rendelkezik az ingatlanszakmában, volt fejlesztői, tulajdonosi és szolgáltatói oldalon is.
  • Jelenleg egy több mint 25 fős csapatot vezet a Colliers piacvezető kereskedelmi ingatlan- és befektetési tanácsadó vállalatnál.
  • Az irányítása alatt kezelt ingatlanállomány része volt hotel, kereskedelmi központ, high street fashion egység, különböző lakóingatlanok és logisztikai ipari parkok is, de legnagyobb arányban irodaházakkal foglalkozik.
  • Több száz bérlővel működött együtt az évek során kis magyar cégektől olyan nagy, székházat elfoglaló multinacionális vállalatokig, akik saját belső üzemeltetői csapattal rendelkeznek.
  • Munkája során a nulláról épített fel egy teljes üzletágat mind a rendszerek, folyamatok, a csapat és az üzletszerzés területén.
  • Tagja a Magyar Környezettudatos Építés Egyesületének és a Royal Institution of Chartered Surveyors egyesületnek, ahol a jelentkezők felvételi eljárásában is részt vesz vizsgáztatóként.

PROGRAM

01

Property Management alapok

  • Kurzus struktúrájának bemutatása
  • Mi is a PM? Miért van rá szükség, ki és milyen területen alkalmazza?
  • Meddig ér a PM hatásköre?
  • Fókuszban az irodaházak
02

Irodaház átvétele, projekt indítása

  • Új építésű irodaházakkal kapcsolatos teendők
  • Rövid- és hosszútávú munkafolyamatok kialakítása
  • Stakeholder-menedzsment
  • Kivitelezésből napi operációra való áttérés keretrendszerbe foglalva
03

Be- és kiköltözés gyakorlati pontjai

  • Működő és új irodaházban bérlői beköltözések kezelése
  • Bérleti szerződés alapvető elemei, kiegészítő dokumentumai
  • Beköltözés előkészítése
  • Beköltözés folyamatai
  • Beköltözés résztvevői és gyakorlati lebonyolítása, helyes dokumentációval
04

Folyamatrendszerezés: alvállalkozók, szerződéskötés, beszerzés

  • Alvállalkozók azonosítása
  • Területek meghatározása, ahova alvállalkozó bevonása szükséges
  • Milyen szerződést kössünk? (futamidő, indexálás, pénznem, feltételek)
05

Property Management eszközök

  • Kockás füzet, excel vagy app?
  • Adattárolás, adatgyűjtés
  • Adatmegosztás
  • Lokális és nemzetközi eszközök, adatok
06

Property Management riportok

  • Kinek írunk jelentést?
  • Mi legyen a jelentés tartalma?
  • A jelentések forrása és struktúrája
07

Pénzügyek (számlázás, garanciakezelés, könyvelés, utalás)

  • Bérleti szerződésekből eredő kötelezettségek (bérleti díj, üzemeltetési költség, közmű, garancia)
  • Számlakiállítás
  • Számla befizetések nyomonkövetése, ezzel kapcsolatos feladatok meghatározása és elvégzése
  • Kapcsolattartás a könyveléssel
  • Bejövő számlák jóváhagyása
08

Üzemeltetési költség elszámolása és tervezése

  • Mi képezi részét az üzemeltetési költségnek?
  • Hogyan kezeljük a bejövő számlákat?
  • Hogyan számoljunk el a bérlőkkel?
  • Mi az üzemeltetési költség előleg és elszámolás?
  • Hogyan határozzuk meg az üzemeltetési költség előleget?
  • Mi alapján tervezzük az üzemeltetési költséget?
09

Bérlői kapcsolattartás, kommunikáció, mérések

  • Bérlőkkel való kapcsolattartás formája, gyakorisága, tartalma
  • Körlevelek felépítése, írása, tartalma
  • Bérlői elégedettségi felmérés: mikor, hogyan, ki a címzettje?
10

Jogi alapfogalmak alkalmazása a gyakorlatban

  • Indexálás
  • A bérleti szerződés biztosítékai
  • Jogi lehetőségek a bérlő szerződésszegése esetén
  • Határozott/határozatlan idejű szerződés
  • Mit lehet tenni, ha nem fizet a bérlő?
  • Meghatalmazás
11

Házirend, bérlői kézikönyv

  • A házirend tartalma, hatálya, szükségessége
  • A bérlői kézikönyv elemei
12

Fenntarthatóság, ESG

  • Fenntarthatóság a PM-ben
  • Milyen minősítési rendszerek vannak (használatban Magyarországon jellemzően)?
  • Mire használjuk és hogyan segíti a munkánkat?
  • A fenntarthatóság területei: közös területen, bérleményben
  • A fenntarthatóságban résztvevő szereplők: bérlő, tulajdonos, facility manager, alvállalkozók
13

Customer experience

  • A bérlői elégedettség elérése az ingatlankezelés során
  • Milyen lehetőségek és eszközök vannak?
  • Mikor és mit szervezzünk a bérlőknek?
14

Kurzuszárás, interaktív óra gyakorlati példákkal

  • Kérdéses pontok megvitatása
  • Iránymutatás a résztvevők által hozott témákban
  • Kötetlen beszélgetés

TUDJ MEG TÖBBET

A kurzussal kapcsolatos további információkért töltsd ki az űrlapot, és munkatársunk a lehető leghamarabb felveszi veled a kapcsolatot, hogy bővebb tájékoztatást adjon a kurzus részleteiről és áráról.

Kötelezően kitöltendő mező
TUDJ MEG TÖBBET