Sikeres vállalkozásépítés | Laba üzleti iskola

ÉLŐ, ONLINE KURZUS

SIKERES VÁLLALKOZÁSÉPÍTÉS

Sávai Rita TárstulajdonosFessNeki Stúdiók

Balogh Natália Head of People Management and Recruitment

Sávai Rita

MINDEN, AMIT A NÖVEKEDÉSHEZ TUDNI ÉRDEMES

IDŐPONT:

SZEPTEMBER 24. – OKTÓBER 31.

MENETREND:

6 HÉT, 12 ALKALOM
18:00–19:30

Egy innovatív vállalkozást indítanál? Akadályba ütköztél a céged fejlesztése során? Építsd a teljes stratégiádat hazai és nemzetközi sikersztorikra!

Dolgozd ki velünk a vállalkozásod útját a következő évekre, az első ötlettől egészen a terjeszkedésig! Kisvállalkozóként egy személyben te leszel a pénzügyi szakember, az HR irányítója és a marketinges, mi pedig megmutatjuk, hogy tudsz minden területen kiemelkedni a versenytársak közül!

NEKED AJÁNLJUK A KURZUST, HA:

  • VÁLLALKOZÁST SZERETNÉL INDÍTANI

    Gyűjtsd össze a vállalkozás ötleteit, és megmutatjuk, hogyan készítsd elő a megvalósítási folyamatot! Kiválasztod a cégedhez illő üzleti modellt, ami biztos alapul szolgál a krízishelyzetek idején is. Ezután kidolgozod a stratégiád fő területeit – piackutatással, pénzügyi tervvel, marketing-, HR- és termékfejlesztési irányokkal.

  • A CÉLOD, HOGY A VÁLLALKOZÁS VÉGRE A „FŐÁLLÁSOD” LEGYEN

    Meddig menedzseld párhuzamosan az alkalmazotti státuszod és a vállalkozásod? Megmutatjuk, mit kell feltétlenül mérlegelned a kiugráshoz. Értékelni fogod az üzleti modell életképességét, a pénzügyi tartalékokat és a vállalkozás kockázatait is. Emellett megismerkedsz a piac új lehetőségeivel és trendjeivel.

  • KIS- VAGY EGYÉNI VÁLLALKOZÓ VAGY

    Ha eddig nem láttad át, hogyan lesz egy 1-3 fős szervezetből 10+ fős vállalkozás, akkor most alapos vizsgálat alá veszed a céged üzleti koncepcióit. Milyen marketingcsatornákon terjeszkedj? Hogyan növeld a szolgáltatásportfóliót? Hogyan válj jó vezetővé? Minden kérdésre választ és példákat kapsz!

A KURZUSRÓL

  1. Indíts saját vállalkozást!

    Dolgozd ki a vállalkozásod friss üzleti és pénzügyi tervét hazai és nemzetközi sikerek alapján! A pozicionálást többé nem bízod az intuícióra: alapos piackutatást végzel, és vizsgálat alá veszed az üzleti modellt. Az új piaci trendek mellett felkészítünk olyan krízisekre is mint az erőforráshiány vagy a marketingplatformok algoritmus- és szabályzatmódosításai.

  2. Legyen stratégiád!

    Nemcsak az üzleti alapokat sajátítod el, hanem megtudod, hogyan növeld a profitot a meglévő termékpalettával, és hogyan bővítsd a célközönségedet. Megtervezed három havi marketingstratégiádat, és a HR területén is elmélyülsz. A tanfolyam végére egy teljes körű képet kapsz arról, hogyan irányítsd vállalkozásodat a gyakorlatban.

  3. Legyél innovatív!

    Ismerd meg, hogyan segíthet az AI a toborzás és a termékfejlesztési kihívásaiban! Sorvezetőt adunk ahhoz, hogy kisvállalkozóként mely költségeken érdemes spórolnod, és mi az, amibe mindenképpen érdemes beruházni. Emellett tudni fogod, mire figyelj egy új termék fejlesztése során, és bármikor készen állsz majd egy product pitchre.

ELŐADÓK

SÁVAI RITA

  • A FessNeki Stúdiók társtulajdonosa
  • Pályáját az NGO-szektorban, migrációval és jogi segítségnyújtással foglalkozó, nem profitorientált szervezeteknél kezdte.
  • A hazai Terre des Hommes alapítványnál regionális pénzügyesként dolgozott, majd a Magyar Helsinki Bizottság Menekültügyi Programjának Pénzügyi Menedzsereként helyezkedett el.
  • Ez utóbbi pozíciójában napi szinten foglalkozott az EU, az ENSZ és egyéb nemzetközi szervezetek által támogatott projektek pénzügyi területeivel (application process, performance monitoring, reporting, M&E).
  • 2014-ben Sávai Anikóval közösen nyitották meg az első FessNeki stúdiót, ami immáron tíz éve növekszik folyamatosan: jelenleg országosan három stúdióval és 12 alkalmazottal működnek.
  • Ez idő alatt ügyvezetőként és tulajdonosként rengeteg tapasztalatra tett szert mind a menedzsment, a marketing, a fejlesztés és a tervezés területén.

BALOGH
NATÁLIA

  • Head of People Management and Recruitment
  • Több mint 13 éves tapasztalattal bír a humánerőforrás-menedzsment területen.
  • Ez idő alatt számos iparágban dolgozott: professzionális szolgáltatásokban, olaj- és gáziparban, a kiskereskedelemben és a bankszektor területein.
  • Az EY-nál és a MOL csoportnál HR Business Partnerként, majd a Cafe Freinél HR vezetőként a HR-stratégia kialakításáért és megvalósításáért felelt egy szakértői csapat élén.
  • A CIB Bankban a HR Business Partner és Toborzásszakértői csapat vezetőjeként a bank HR-stratégiájának megvalósításáért, a tehetségek felkutatásáért, kiválasztásáért és megtartásáért felelt.
  • Jelenleg szabadúszó HR-szakemberként segíti nagyvállalati megbízóit a különböző HR-projektekben.

PROGRAM

01

szeptember 24. / kedd

Vállalkozni szeretnék – miként kezdjek neki? (Rita, Natália)

  • Új ötletek generálása és meglévő üzleti modellek adaptálása
  • Egyedi értékajánlat (USP) és MVP kialakítása, és a vállalkozói öndefiniálás jelentősége – miért indítom a vállalkozást?
  • Piackutatás és az üzleti terv készítésének alapjai, valamint a piackutatás nélküli vállalkozásindítás kockázatai
  • Módszertanok a vállalkozási ötletek generálásához
  • Problémamegoldási módszer: design thinking, brainstorming, Blue Ocean Strategy, SCAMPER-módszer
02

szeptember 26. / csütörtök

Stratégiai piacelemzés és üzleti modellezés (Rita)

  • Intuitív döntéshozatal kontra tudományos alapú elemzés
  • Célpiac meghatározása, tesztelés és visszacsatolás
  • Product lifecycle
  • Üzleti modellek áttekintése a kis- és középvállalkozások szempontjából
  • Elemző módszertanok: PESTEL és SWOT analízis, Business Model Canvas
03

október 1. / kedd

Vállalkozás alapjainak megteremtése (Rita, Natália)

  • Indulási stratégiák és gyakorlati útmutatók, alapítási opciók
  • Kapcsolati tőke kiépítése, alkalmazotti létből az átmenet kezelése
  • Vállalkozói szerepek – felelősségi körök kijelölése
  • Egyéni vs. társas vállalkozás
  • Pénzügyi és jogi alapok
  • Védjegybejelentés-alapok (logó, szlogen, tevékenység, ha releváns)
  • Marketing-alapelvek
  • HR – munkajogi alapok
04

október 3. / csütörtök

Vállalkozásfinanszírozás és pénzügyi tervezés (Rita)

  • Saját és külső források bevonásának lehetőségei, előnyök és hátrányok
  • Üzleti tervezés alapjai
  • Ötéves pénzügyi előrejelzés kidolgozása
  • Miken tudsz spórolni, és mik azok, amikre viszont költeni kell!?
  • Bevétel reinvesztálása és költségoptimalizálás
05

október 8. / kedd

Marketingstratégiák, online branding (Rita)

  • Marketingterv és omnichannel-megközelítés
  • Marketingcsatornák és hirdetési stratégiák
  • Offline és online platformok kiválasztása meghatározott célközönséghez
  • Adatgyűjtés, -elemzés és a ráépülő stratégia fejlesztése
  • Weboldal- és webshopopciók, előnyök és hátrányok
  • A vizuális kommunikáció és a tartalomgyártás jelentősége
  • DIY és kisvállalkozói alternatívák költségoptimalizálásra
06

október 10. / csütörtök

Emberierőforrás-menedzsment és az AI szerepe (Natália)

  • HR-alapok kisvállalkozóknak
  • Operatív HR-feladatok és az automatizálás lehetőségei
    • Azonnal használható és már kipróbált promptok a ChatGPT-hez – munkaköri leírás, álláshirdetés szövegezése, interjúkérdések
  • Álláshirdetések és az interjúkészítés modern eszközei
  • Hatékony toborzási stratégiák és interjútechnikák
07

október 15. / kedd

Kommunikáció és ügyfélkezelés (Rita, Natália)

  • Belső és külső kommunikációs technikák
  • Ügyfélkezelési attitűd B2C-területen:
    • Client first attitude, „Customer is always right”
    • Stílus/template-ek (ajánlat, email)
    • Szolgáltatás- és termékértékesítés
  • Staffmenedzsment:
    • Hatékony kommunikáció
    • Generációs különbségek kezelése
  • Staffkommunikáció az ügyfél felé – miért fontos a tréning?
  • Életből vett példák, esettanulmányok
08

október 17. / csütörtök

Vállalkozás stabilizálása és operatív növekedés (Rita)

  • Operatív hatékonyság
  • Piaci lehetőségek feltérképezése és bővítési stratégiák
  • Meddig növelhető a profit a meglévő termékpalettával a meglévő piacon?
  • Teszt és forecast a termékpaletta vs. a célközönség növelésére?
  • Franchise rendszerek és nemzetközi terjeszkedés
  • Stratégiai partnerségek (kollabok) és külső finanszírozási lehetőségek
  • Külső tőkebevonás lehetőségei
  • Pályázati források kiaknázása
09

október 22. / kedd

Termékportfólió fejlesztése, bővítése (Rita)

  • Termékportfólió kialakítása, újragondolása
  • Új termékstratégiák, termék/szolgáltatás fejlesztése
  • Célcsoport/scope bővítése
  • Iparági trendek követése vagy diktálása
  • Szezonalitás kezelése, tudatos tervezés és piaci reakciók
    • Pénzügyi-, marketing- és operatív terv készítése (2Q, 4Q) – terv megosztása
    • Eladási technikák és stratégiák
10

október 24. / csütörtök

Krízismenedzsment, kihívások (Rita, Natália)

  • Nem várt krízisek kezelése:
    • Pandémia
    • Staff-krízisek
  • Várható krízisek kezelése:
    • Marketingplatformok algoritmus- és szabályzatmódosításai
    • Időszakos háttérbe szorulás környezeti tényezők következtében
  • HR:
    • Utódlásmenedzsment, kulcsemberek
    • Erőforráshiány (felmondás, betegség, maternity/paternity leave, sabbatical)
    • Low performance kezelése – milyen esetekben van „zero tolerance”?
    • Bérezés, bérfeszültségek
  • Product-, logisztikai, marketingkihívások és válaszok – gyakorlati példákkal
11

október 29. / kedd

Vállalkozói önismeret és vezetőfejlesztés (Rita, Natália)

  • A self management kihívásai
    • Munka és magánélet egyensúlya, integrációja
    • Vállalkozóból vezetővé válás
      • A tulajdonosból vezetővé válás és a csapatépítés folyamatainak összefüggései
    • A „vezetői magány” jelensége, a felelősség súlya, „always on” állapottal való együttélés
  • Vállalkozói és alkalmazotti lét összehasonlítása
  • Vállalkozói személyiségtípusok
12

október 31. / csütörtök

Kurzuszárás, projektek értékelése, kérdezz-felelek (Rita, Natália)

  • Projektek, házi feladatok értékelése
  • Kurzus lezárása
  • Interaktív kérdezz-felelek, a fennmaradó kérdések megválaszolása

Tudj meg többet

A kurzussal kapcsolatos további információkért töltsd ki az űrlapot, és munkatársunk a lehető leghamarabb felveszi veled a kapcsolatot, hogy bővebb tájékoztatást adjon a kurzus részleteiről és áráról.

Kötelezően kitöltendő mező
Tudj meg többet