Hatékony Recruitment lépésről-lépésre online képzés — emeld következő szintre a vállalat toborzási és kiválasztási tevékenységét | Laba üzleti iskola
Online
kurzus
Lépj szintet!

Hatékony recruitment lépésről lépésre

Egyre komolyabb kihívásokkal szembesülsz a toborzási folyamatok során? A munkaerőhiány folyamatos fennakadásokat okoz a vállalat életében, amiért téged vonnak felelősségre? A vezetőség költséghatékonyabb toborzást, kiválasztást vár el? Ha a válaszod igen, akkor ne várj a csodára, hanem tanuld meg nálunk a rekrutálás fortélyait a legjobb nemzetközi és hazai példák alapján!

Amiért megéri minket választani:
Megtanulod kiválasztani a vállalat üzleti céljaihoz illeszkedő toborzási stratégiát.
Képes leszel megszerezni a legtehetségesebb jelölteket és felépíteni a legjobb csapatokat, így az üzlet is szárnyalni fog.
Szupererő nélkül is ráérzel majd, hogyan láss a jelöltek fejébe – még akkor is, ha speciális szakterületekre toborzol.
Betekintést nyersz a candidate journey map előkészítésébe, így könnyebben eléred majd a legtehetségesebb munkavállalókat.
Megtanulod, hogyan alakíts ki költséghatékonyabb toborzási stratégiát.
Elsajátítod, hogyan mérheted a toborzás hatékonyságát adatalapú döntések mentén.
Ismerd meg az előadónkat:
Erb Eszter
Talent Acquisition Strategist és Recruitment Solution Designer BioTechUSA
15+ év szakmai tapasztalat 16 európai országban, változatos kiválasztási és toborzási szerepkörökben.
Hazai és nemzetközi tapasztalat nagyvállalati környezetben (Morgan Stanley, Randstad Sourceright, Michael Page).
A Randstad Holding belső executive search csapatának felépítését vezette.
A Randstad Sourceright munkatársaként felépítette és menedzselte Magyarország egyik legnagyobb toborzócsapatát.
Tréningvezetői tapasztalat a recruitment sales, candidate engagement, interjútechnika, phone coaching és a selection process területén.
Jelenleg a BioTechUSA csapatát erősíti, ahol a hazai és nemzetközi talent acquisition stratégia kidolgozásáért és megvalósításáért felel.
Mi vár rád a kurzuson? Elmélet és gyakorlat összhangja – valós és sikeresen alkalmazott példákon alapuló, azonnal bevethető tudás.
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
Fejvadászat mesterfokon – sikeres toborzási stratégiák
Szeretnéd tudni, miért van szükség hatékony toborzási stratégiákra, és milyen lépésekből áll a kiválasztási folyamatok felépítése? Jó munkaerőt találni nehéz és időigényes feladat. Ezért is kulcsfontosságú olyan módszerek elsajátítása, amiket alkalmazva kitűnhetsz a versenytársak közül, és a toborzás új szintjére léphetsz.
Candidate journey map
A munkaerőpiac állandó változásban van, a hagyományos kiválasztási folyamatok ideje pedig lejárt – a sikeres toborzás egyik központi eleme napjainkra a „jelöltélmény” lett. A kurzuson elkészíted a candidate journey mapet, így a munkavállaló szemszögéből is betekinthetsz a toborzás és kiválasztás folyamataiba.
A legújabb trendek – naprakész szakmai tudás
Ha mindig képben vagy a legújabb trendekkel kapcsolatban, a toborzási folyamatok egy új dimenziója tárulhat fel előtted! Ezen a kurzuson olyan naprakész tudásra teszel szert, amivel garantáltan felturbózhatod céged toborzási folyamatait!
HAMAROSAN
Menetrend:
5 hét
10 alkalom
Formátum:
+ 9 élő online webinárium
+ 1 interaktív workshopalkalom
+ Gyakorlatias házi feladatok
+ Személyes visszajelzés az oktatótól
Így tanítunk
Gyakorlati tudást adunk
A kurzusaink az elmélet és gyakorlat tökéletes összhangját teremtik meg. Valódi példákon keresztül, működőképes eszközöket használva sajátíthatod el az ismereteket, így olyan tudás kerül a birtokodba, amit akár azonnal bevethetsz a munkád során.
Segítség és támogatás
Az oktatód minden felmerülő kérdésedre választ ad, a Laba csapata pedig mindenben támogatni fog.
Kapcsolatépítés
Hozzáférést kapsz a kurzus zárt csoportjához, ahol folytathatod a kapcsolatépítést és tapasztalatot cserélhetsz a kurzus többi résztvevőjével.
A kurzus programja
1. alkalom
A vállalat elemzése és a toborzási stratégia kiválasztása
  • — Mit takar valójában a toborzási stratégia?
  • — Miért van rá szükség?
  • — Kik vegyenek részt a vállalat toborzási stratégiájának kidolgozásában?
  • — Mik a hosszú és rövid távú céljaink? Mik az üzleti igények?
  • — A munkaerő-toborzás típusai és fajtái
  • — A szervezet vélt és valós toborzási lehetőségei
  • — A management szerepe a kiválasztási folyamatokban
2. alkalom
Folyamatok és szerepek – hatékonyságnövelés a munka racionalizálásával
  • — A pénzügyi források áttekintése, célok meghatározása, kapacitás értékelése
  • — Hatékony és sikeres munkaerő-toborzó csapat felállítása
  • — Kiválasztási folyamat megtervezése
  • — Feladatok és felelősségek/RACI meghatározása, adminisztratív feladatok
  • — Milyen a jó „stakeholder management”?
  • — Gyakran előforduló vitás helyzetek megelőzése vagy kezelése a toborzó és a megrendelő között
3. alkalom
Candidate journey map — employer branding és a recruitment kapcsolata
  • — Mit jelent a candidate journey map?
  • — Milyen állomásai vannak?
  • — A szervezet piaci helyzete és vonzereje
  • — Milyen hirdetési platformok léteznek?
  • — Alternatív jelöltcsatornák
  • — Hogyan szólítsuk meg hatékonyan a jelölteket?
  • — Önéletrajzszűrés
4. alkalom
Candidate experience – pozitív jelöltélmény kialakítása
  • — Az optimális kiválasztási folyamat felépítése, állomásai
  • — Milyen kritériumok alapján választhatjuk ki a legmegfelelőbb jelöltet a pozícióra?
  • — Hogyan számoljuk ki a candidate journey map alapján, hogy mennyibe kerül egy jelölt felvétele?
  • — Mennyi időt vesz igénybe egy új ember felvétele?
  • — A magyar munkaerőpiac sajátosságai: rugalmasság, vidéki munkavállalók bevonása, részmunkaidős foglalkoztatás
5. alkalom
Volume recruitment: Tömeges munkaerő-felvételi módszerek és taktikai eszközök
  • — Mikor beszélünk tömeges munkaerő-felvételről?
  • — Milyen elvárásai vannak a vállalatnak? (innováció, növekedés, minőségjavítás, költségcsökkentés)
  • — Egyszeri hirdetés vagy kampány? Milyen hirdetési felületeken lehet megjelenni?
  • — Milyen eszközök segíthetnek minket a kiválasztási folyamat hatékonyabbá tételében?
  • — Mik lehetnek a tömeges toborzás nehézségei és buktatói?
  • — Mit jelent az RPO, és mikor érdemes ezt a megoldást használni?
6. alkalom
Niche recruitment: munkaerő-toborzás speciális szakterületekre
  • — Mi különbözteti meg a mi vállalatunkat a többi piaci szereplőtől?
  • — Elvárások menedzselése a sikeres szerződéskötés céljából
  • — Hogyan juthatunk el a „nehezen megtalálható” jelöltekhez?
  • — Nehézségek és kihívások specialista keresése során
  • — Diversity and inclusion
7. alkalom
Online candidate sourcing
  • — Toborzóból fejvadász: a munkamódszerek közti különbségek
  • — A hitelesség kulcsa a piacismeret és a network
  • — Vezetői kiválasztási folyamat megtervezése és felépítése
  • — Interjú helyett szakmai beszélgetés
  • — Milyen eszközök segíthetnek a kiválasztásban?
  • — Hogyan kérjünk referenciát?
  • — Nehézségek és buktatók a kiválasztási folyamat során
8. alkalom
A kiválasztási folyamat lezárása
  • — Az ajánlattétel menete
  • — A kiválasztási folyamat végén a jelöltek visszautasítása
  • — Bértárgyalás és szerződéskötés: jelöltmenedzsment-technikák
  • — Onboarding és integráció segítése
  • — Az elhelyezett jelölt utánkövetése
  • — Mit tegyünk akkor, ha a kiválasztott jelölt mégsem megfelelő?
9. alkalom
Data analytics és riportolás – a data driven recruitment előnyei és buktatói
  • — Keresés elemzése, összefoglalása, tanulságok levonása
  • — Data analytics a toborzásban
  • — Mérőszámok rendszere
  • — Hogyan állítsunk össze egy riportot?
10. alkalom
Workshop
Rólunk mondták
K. Szabó Gabriella
HR és pénzügyi szakértő
„Tovább szerettem volna fejlődni az interjúztatásban, a toborzási folyamatok felülvizsgálatában és szakszerűsítésében. Sok tippet és azonnal használható ötletet kaptam. Elérte a célját nálam a kurzus. A tesztek nagyon hasznosak, felmérheti vele a résztvevő, hogy mennyire értette meg, sajátította el a hallottakat, a házi feladatokkal pedig azonnal életszerűvé válik a folyamat, gyakorlatba ültethető a tudás. Eszter közvetlen, kedves, rátermett. Az órákon pedig gyakorlati példákkal tűzdelt előadásokat hallhattunk.”
Kovácsné Cseh-Szakál Brigitta
HR partner
„A célom az volt a tanfolyammal, hogy bővítsem tudásom és lássam a piaci fejlődést. A képzés nyitottsága, modernsége tetszett a legjobban. Eszter nagyon szimpatikus és az órái elég interaktívak voltak. Mivel felvételek készültek, ezért csak az előadó tudott beszélni, viszont a chat falon illetve az online feladatokon keresztül volt kommunikáció, ami ingert adott és ezáltal nem volt egyáltalán unalmas az óra. Elég sok ideje dolgozom a szakmában, de így is bőven voltak új dolgok, amiket megtanulhattam, illetve jó volt találkozni más tapasztalatokkal rendelkező emberekkel és megosztani egymással a tudást.”
Ekler Bálint
Toborzási vezető
„Látni akartam az új toborzási trendeket, az egészet összefoglalva azt, hogy hogyan épül fel a rendszer, hogy egy átfogó képet kapjak a riportokról és a statisztikákról. Az előadó szimpatikus, energikus. Megtanultam hogyan lehet a cég brandjét építeni, Eszter sok új dolgot tudott mutatni. Nagyon ajánlom, mivel rövid idő alatt nagy tudásra lehet szert tenni.”
Tóth Bettina
OnE Job Iskolaszövetkezet, Igazgatósági tag
„A célom a kurzussal az volt, hogy megtanuljam, milyen egy kifinomult toborzási folyamat. Ebben volt nagy segítségemre az előadó, aki nagy szakmai tudásával és érdekes óráival támogatott a célom elérésében.”
Seres Mónika
Tisza Automotive kft, Recruitment Coordinator
„Fejlődni szerettem volna a munkámban, ez sikerült is. A házi feladatok érdekesek, az előadó pedig nagyon motiváló volt, tetszett az előadási stílusa, nagyon segítőkész volt mindenben. Nagyon jó volt, hogy miután fáradtan hazamentem a nap végén, az előadás végére akkor is motivált lettem, és elkezdtem gondolkodni az adott témákon.”
Horváth Laura
HR-generalista
„Nemrég kezdtem el HR-es pozícióban dolgozni, és fejlődni akartam a kurzus által. Az előadó nagyon szimpatikus volt, érthetően magyarázott, korrekt volt. Rengeteg új információt kaptam a kurzuson, emellett pedig nagyon örülök neki, hogy visszanézhetőek az előadások, mert nem tudtam mindig élőben követni az órákat. Szívesen ajánlanám kezdő HR-eseknek.”