Pénzügyi-számviteli ügyintéző online képzés — pénzügyi és számviteli alapismeretek | Laba üzleti iskola
Regisztrálok!

Pénzügyi-
számviteli

ügyintéző

Felső Péter

Head of Finance and Administration
Versele-Laga Hungary

Dátum:

2024. április 30. –
2024. június 6.

 

6 hét

 

12 alkalom

lector
élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus
élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus élő, online kurzus

A kurzusról

  • Pénzügyi és számviteli feladatok
  • Kimutatások, számlázás, banki tranzakciók
  • Bérszámfejtés és pénzügyi szoftverek
  • Házi feladatok és kérdezz-felelek!

A kurzus után magabiztosan vághatsz bele a pénzügyi pályába!

Kinek ajánljuk a kurzust?

Junior pénzügyi
szakemberek

Ha már rendelkezel tapasztalattal, de nehézséget okoz áthidalni az osztályok és az üzleti feladatok közötti szakadékot, akkor itt az idő, hogy egészében lásd át az üzleti folyamatokat. A képzésen változatos elméleti és gyakorlati tudással vértezünk fel, hogy helyére kerüljön minden részfeladat, amivel napi szinten találkozol.

Karrierváltók és már területről érkező adminisztrátorok

Ha még nincs pénzügyi tapasztalatod és pozícióváltásban vagy, akkor fontos, hogy a számviteli és adminisztratív feladatokat alapjaiban lásd át. Beleássuk magunkat a pénzügyi piac működésébe, a vállalati trendekbe, és a szakmaspecifikus fogalmakba. Emellett megszerzed azt a szoftveres és technikai alaptudást, ami az elhelyezkedéshez szükséges.

Friss diplomások, pályakezdők

A pénzügyi pályád beindításához nem elég az elmélet, ismerned kell az adminisztrációs feladatok gyakorlati oldalát is: a beszámolóelemzést, a folyószámla-egyeztetést, és értened kell a cég széles körű számviteli és adózási funkcióit. A kurzuson esettanulmányokkal dolgozunk, és gyakorlati feladatok segítenek majd felkészülni a mindennapi kihívásokra.

Az előadó

Felső Péter

  • 20+ év tapasztalattal rendelkezik pénzügyi területen.
  • 17 éve foglalkozik pénzügyi vezetéssel – a könyvelői szinttől a főkönyvelőn át a pénzügyi vezetőig és a CFO pozícióig számos pozícióban kipróbálta már magát.
  • Tapasztalatait főként multinacionális vállalatok magyar leányvállalatainál szerezte, dolgozott a DPD Hungária Kft, a Shell Gas Hungary Zrt. és a GEFCO Magyarország Kft. kötelékében.
  • Részt vett számos pénzügyi adminisztrációs fejlesztésben is, a workflow-rendszertől és automatizációtól kezdve a papírmentes megoldások bevezetéséig.
lector

A kurzusról röviden:

Ismerd meg a pénzügyi munka alapjait és az előtted álló karrierlehetőségeket!



 

Pénzügyi és számviteli alapok

Megérted, mi az az SSC, a cash pool, és mi fán terem a bérszámfejtés vagy a partnerszűrés. Végigvesszük a fő pénzügyi, számviteli és jogi szakkifejezéseket, és részletesen gyakorlod majd a kimutatások és pénzügyi mutatók értelmezését, hogy végül egy átfogó képpé álljon össze a pénzügyi feladatkör.

Ügyintézői feladatok

Végigmegyünk a teljes adminisztratív munkameneten és az egyes feladatokon. Tisztában leszel a bérszámfejtés és a leltározás menetével, tudni fogod, hogyan kezeld a házipénztárt és hogyan foglalkozz az ügyfelekkel és a panaszokkal, legyen szó számlázásról vagy egy banki műveletről.

Szoftverismeret és technikai készségek

Megismered a pénzügyi szoftvereket és a technikai készségeket, amikre szükséged lesz az adminisztratív munka során: az Excel- és SAP-funkciókat, a dokumentumok kezelésének menetét, a számlázás lépéseit, a kintlévőségek és követelések kezelését, banki tranzakciókat és az elszámolás menetét.

Karrier

Átvesszük a leggyakoribb interjúkérdéseket, munkahelyi követelményeket és a back office csapat felépítését. A házi feladatok, a workshop és a valós esettanulmányok elemzése során pedig felkészülsz azokra a feladatokra, amelyekkel a mindennapi munkavégzés során kell majd szembenézned.

Kurzus program

1. óra
április 30.

A pénzügy alapjai

  • A pénzügy alapfogalmai
  • A pénzügyi funkció szerepe a vállalatban
  • Makrokörnyezet. A külső tényezők, például a leértékelés és az infláció hatása az üzleti életre
  • Mikrokörnyezet. Az üzletmenetet befolyásoló iparági trendek
2. óra
május 2.

A számvitel alapjai

  • A számvitel szerepe és hatóköre
  • A számviteli alapelvek és következményeik
  • A számlák szerkezete
  • A mérleg fogalma, szerkezete és összefüggései
  • Az eredménykimutatás fogalma és szerkezete
3. óra
május 7.

Jogi és pénzügyi szakkifejezések demisztifikálása

  • Jogi alapfogalmak
  • Szerződések típusai, felépítése
  • Jogi megfelelés (compliance)
  • A különböző adótípusok megismerése
  • Alapvető banki fogalmak
4. óra
május 9.

Pénzügyi kimutatások – A vállalkozás megértése

  • Miért készülnek pénzügyi kimutatások?
  • A rendszeres jelentéstétel típusai és példái
  • Eredménykimutatás, mérleg, pénzforgalom
  • Pénzügyi mutatók értelmezése
  • A működési jelentés céljai és előnyei
  • A havi és éves zárás folyamata
5. óra
május 14.

Általános adminisztratív támogatás

  • Adminisztratív támogatás workflow áttekintése
  • Bejövő és kimenő dokumentumok kezelése és feldolgozása
  • Excel, SAP, technikai készségek
  • Adminisztrációs soft skillek
6. óra
május 16.

Kimenő számlázás és követeléskezelés

  • Alapvető számlázási feladatok
  • A számla fogalma és az alap bizonylatok
  • Kintlévőségek kezelése, követeléskezelés
  • Számlakiállítás
  • Folyószámla-egyeztetés
7. óra
május 21.

Bejövő számlázás és számviteli műveletek

  • Gazdasági események könyvelése a főkönyvben
  • A készpénz, a banki és a devizás tételek könyvelése
  • Bejövő számlák rögzítése, ellenőrzése és kezelése
  • Supplier solvency check – adatbázisok
  • Fizetési kérelmek kezdeményezése
8. óra
május 23.

Banki és pénzügyi tranzakciók

  • A vállalat banki pénzforgalmának kezelése
  • A szállítói számlák kezelése
  • Banki utalások előkészítése és végrehajtása
  • Cash pool
  • Bankgaranciák kezelése
9. óra
május 28.

Bérszámfejtés, eszközök, leltár

  • Bérszámfejtési feladatok
  • Juttatások, szabadságok és a munkaszerződések típusa
  • A beruházások elszámolási és nyilvántartási folyamatai
  • Készletek, követelések és készpénz elszámolása
  • Leltározás
10. óra
május 30.

Egyéb adminisztratív és támogató feladatok

  • Iratkezelés, iktatás, adminisztráció
  • Panaszkezelés, kapcsolattartás az ügyfelekkel
  • A házipénztár kezelése és adminisztrációja
  • Részvétel az éves tervezési folyamatban és a terv követése
  • Elszámolás
11. óra
június 4.

Összefoglaló és szituációs játék/workshop

  • Legfontosabb adminisztrációs funkciók kiemelése
  • A cégvezetők és a management igényei – workshop
  • Haváriaszituációk modellezése szituációs játék alapján
12. óra
június 6.

Karrierkitekintés

  • Munkahelyi követelmények
  • A back office csapat
  • Interjúkérdések
  • Tanúsítványok és karrierlehetőségek

Regisztráció

Regisztrálok

A kurzussal, a részvételi díjjal és a részletfizetési lehetőséggel kapcsolatos további részletekért, kérjük, regisztrálj!

Kötelező mező
Kötelező mező
Kötelező mező
Kötelező mező