«HR Business Partner»
Kiss Ágnes, Bilinszki Annamária
Sr. HRBP Team Leaders, EGIS

Kurzusok
Keressük meg, amire szükséged van! Adj meg keresési kifejezést:
Keressük meg, amire szükséged van! Adj meg keresési kifejezést:
Keressük meg, amire szükséged van! Adj meg keresési kifejezést:
Keressük meg, amire szükséged van! Adj meg keresési kifejezést:
Üzlet és menedzsment
Mert a fölöslegesen elhúzódó megbeszéléseket senki sem szereti.
Egy dolgozó hetente átlagosan 8-17 meetingen vesz részt. Ha megbeszélésenként 15 perccel számolunk, ez évente összesen 5-6 nap időkiesést jelent.
Mikor kezdjük el a végső összegzést, hogy benne maradjunk a kijelölt idősávban? Hogyan oldhatjuk fel a nehéz beszélgetések utáni feszültséget? Mit mondhatunk egy meeting végén, ami után a kollégák lelkesen várják majd a következőt?
Cikkünkben olyan tippeket és hasznos fordulatokat gyűjtöttünk össze, amelyek segítenek hatékonyan és időben lezárni a megbeszéléseidet.
A fölöslegesen elhúzódó értekezleteket senki sem szereti, még akkor sem, ha „csak” 15 percesek. A résztvevők figyelme egy idő után elkalandozik, majd elkezdenek idegesen tekintgetni az órájukra, miközben azt próbálják felmérni, hogy a csúszás hogyan befolyásolja majd a napjukat a továbbiakban.
#1. Kezdd időben, még akkor is, ha néhányan késnek.
#2. Készíts napirendet, és küldd el a résztvevőknek, hogy előre felkészülhessenek.
#3. Moderáld a beszélgetést: vigyázz, hogy a résztvevők ne térjenek el nagyon a témától, különben a beszélgetés elhúzódhat, és előfordulhat, hogy nem marad idő a fontos pontokra.
#4. Rendszeresen ellenőrizd az eltelt időt, és ne félj a többieknek is jelezni: „15 percünk van az A és B pontok megvitatására. Tudom, hogy elég sokrétű a téma, de letelt az időnk, és tovább kell lépnünk a következő témára.”
#5. A „ha 10 perccel korábban érkezel, időben érkezel” szabály a meetingek befejezésére is igaz. Azaz ha a megbeszélés 9-től 10-ig van ütemezve, nem muszáj pontban 10:00-kor befejezned, hiszen így a kollégák elkésnek a következő meetingjükről.
#6. Állíts be időzítőt, hogy biztosan maradjon idő az elhangzottak összefoglalására és a kérdések megválaszolására.
A meetingnek konkrét személyekhez és határidőkhöz kötött feladatokhoz kell vezetnie – ez az eredményes megbeszélés kulcsa.
Fontos, hogy reális határidőket szabjatok meg, a feladatoknak pedig világosnak és érthetőnek kell lenniük mindenki – és különösen a felelősök – számára.
Beszélj többes szám egyes személyben, így hangsúlyozva a csapatmunka fontosságát! Például:
Ajánld fel a segítségedet: Kérdezd meg a kollégáidat, hogy minden megvan-e a feladataik elvégzéséhez. Azt is mondd el nekik, hogy kihez fordulhatnak, ha nehézségekbe ütköznének.
Hogyan zárhatsz le úgy egy meetinget, hogy a résztvevők a lehető legtöbb infóval távozzanak? Az utolsó lépésben az alábbi módokon összefoglalhatod az elhangzottakat:
Hagyj 5-7 percnyi időt arra, hogy a résztvevők is megoszthassák gondolataikat. Kérdezd meg a kollégáidat, hogy szeretnének-e valamit hozzátenni. A szokásos „Van valakinek bármi kérdése?” helyett próbálkozz ezzel: „Milyen kérdéseitek vannak felém vagy a többiek felé?”
Dicsérd meg azokat a résztvevőket, akik proaktívak voltak a meetingen és időben érkeztek. Kutatások bizonyítják, hogy ez a hozzáállás segít motiválni a csapatot, és csökkenti a résztvevők stressz-szintjét is, a megbecsülés érzése pedig azonnal felturbózza az önértékelést.
Íme néhány mondat, amit használhatsz a megbeszélésed befejezése előtt:
Ezt megteheted nyíltan vagy anonim módon is. Így megtudhatod, milyen hibákat követsz el az értekezletek során, milyen típusú megbeszéléseket szeretnek jobban az alkalmazottak, és mi hiányzik nekik. Használd a Google Formst vagy speciális online szolgáltatásokat, mint például a Slido, a Jotform vagy a Typeform.
A megbeszélés utáni kérdőívnek rövidnek, gyorsnak és egyszerűnek kell lennie. A kérdéseknek világosnak és lényegre törőnek kell lenniük, hogy a résztvevők könnyen tudjanak válaszolni rájuk.
Használhatsz számos skálákat és szöveges választ kérő kérdéseket is, például:
#1. Hogyan értékeled a mai meetinget?
#2. Mennyire volt releváns/érdekes az információ a számodra? (1-től 10-ig terjedő skálán)
#3. Mennyire telt hasznosan a megbeszélés? (1 – semmi újat nem hallottam, 10 – nagyon hasznosan telt)
#4. Miről szeretnél többet/kevesebbet beszélni a megbeszéléseink során?
#5. Melyik információ volt a leghasznosabb/érdekesebb számodra?
#6. Van bármilyen javaslatod/megjegyzésed számomra?
#7. Ha egy dolgot változtathatnál az értekezleten, mi lenne az?
Lépésről lépésre próbáld meg kollégáid javaslatait megvalósítani a következő megbeszéléseid során! Ha az alkalmazottak azt látják, hogy figyelembe veszed a véleményüket, nyitottabbak lesznek a gondolataik megosztására.
Oldalunkon a sütiket nemcsak elemzési célokra használjuk, hanem arra is, hogy a látogatási élményt személyre szabottá tegyük és biztosítsuk, hogy a számodra érdekes tartalmakkal találkozhass. A választásaid megjegyzésével figyelünk rád – így nem kell mindent többször elmondanod. Ide kattintva többet is megtudhatsz arról, hogy ehhez mely adataidat használjuk fel.