6 employer branding kihívás, amivel minden cég szembenéz | Laba üzleti iskola
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
LABA Tartalomgyár

Keresés

content

6 employer branding kihívás, amivel minden cég szembenéz

Így küzdheted le őket a szakértők szerint

cover-63f635e1165f8735205590-min-648318da28293212537509.jpg

Nincs új a nap alatt. Trendek jönnek és mennek, de ha arról van szó, hogy új tehetségeket kell bevonzani vagy a meglévőket motiválni a legtöbb cég ugyanazokkal az örökérvényű problémákkal néz szembe. Ezek közül emeltünk ki néhányat, szakértői tanácsokkal kiegészítve a leküzdésükhöz.

A szakértői idézetek forrása a walls.io blog.

#1. 3, 2, 1… és a rajt elmarad

Előfordul, hogy tervezésnél mindent jól csináltál, felmérted a vállalat értékeit, bevontad a kollégákat, készült versenytárselemzés és színes-szagos értékajánlat. Most viszont az egész ott porosodik valahol a fiókban és igazából el sem indult. Sok cégnél a tervezésre nagyobb hangsúlyt fektetnek, mint a kivitelezésre.

Megoldás: Interaktivitás. Vond be kollégákat a kivitelezésbe, teszteljétek a különböző akciókat. Érdemes a jelöltélménnyel kezdeni, ez egy elég jól megfogható folyamat, fix lépésekkel és akciókkal. Ha szükségesnek érzed, vonj be külső segítséget is, akik a kezdetekben – amíg nem szerzel kellő rutint – segítenek a kivitelezésben.

„A munkáltatóimárka-építés kulcsfontosságú a toborzási játékban. A jelöltek nem csak egy új szerepet keresnek, hanem egy olyan új munkahelyet, ami megfelel az értékeiknek, a munkakörnyezettel kapcsolatos elvárásaiknak és ahol kiteljesedhetnek. Fontos, hogy a vállalat honlapja és más értékelő platformok is rendszeresen frissüljenek, tükrözzék a vállalat általános márkáját, kultúráját és küldetését.”

Marti Willett, President, Digital Marketing Recruiters

#2. Nincs történet a márka mögött

Leginkább a gyorsan bővülő cégeknél okoz problémát, hogy igazából sohasem foglalták össze egyértelműen, mivel is foglalkoznak. Mit csináltok, miért csináljátok, kiknek és hogyan? Ezekre a kérdésekre válaszokkal kell rendelkezned ahhoz, hogy munkáltatói márkát alakíthass ki. Az új kollégák esetében azt is kérdezd meg magadtól, miért érdekelné ez a hely egy potenciális jelöltet?

Megoldás: Minden cégnek van története. Figyelj és tanulj. Hallgasd meg a különböző kollégákat, teremts lehetőséget a párbeszédre. Ahány munkavállaló, annyi történet – lehet, hogy mindenkit más és más szempont vonzott és tart a cégnél. Fontos, hogy ezeket meghallgatva és felhasználva alakítsd ki a márka történtét.

„Történetek. A történetmesélés nem csak abban segít, hogy megoszd a cégedben dolgozó emberek történeteit, hanem abban is, hogy a valós életből vett sztorikon keresztül hiteles és bizalomgerjesztő módon mutasd meg a közönségnek, mitől egyedi a szervezet.”

Jade Wright, Employer Branding Specialist, Cadent Gas Limited

#3. ✅ Termék ❌ emberek       

Az eladások az egekben, nő a piaci részesedés, a profit az elvártakon is felül teljesít – mégis küszködtök, ha új kollégát kell felvenni. Valószínű, hogy bár a termékeitek ismertek a cégről, mint munkahelyről nagyon kevés információ érhető el. 

Megoldás: Humanizálás! Gondold végig, kik azok, akik viszik előre a céget. Kik ők? Hogyan dolgoznak? Mutasd be a történetüket, teremts kapcsolatot a potenciális jelöltekkel. Humanizáld a céges kultúrát, hogy ne egy „masszaként” gondoljanak rátok, hanem sikeres és tehetséges emberek közösségeként.

„A munkáltatóimárka-építést mindig az alkalmazottaknál kezd. Adj nekik szabadságot és rugalmasságot és kerüld a mikromenedzsmentet. Népszerűsítsd a márkát azzal, hogy bemutatod a meglévő emberek munkáját, hogy mennyire elégedettek, így téve vonzóvá a céget a potenciális jelöltek számára.”

Bisma Ilyas, HR Manager, EMaymar

#4. Nincs elkötelezettség

A fluktuáció minden szervezetben természetes folyamat. Azonban, ha egyre több kolléga távozik egységnyi időn belül, akkor már lépni kell. A leggyakrabban ilyenkor a háttérben az átláthatóság és a kommunikáció hiánya húzódik.

Megoldás: Kezd a munkát belülről! Ha korábban nem mérted a munkavállalók elköteleződését, akkor itt az ideje, hogy elkezdd. Belső kérdőívek, beszélgetések, fókuszcsoportos munka – a lehetőségek skálája széles. Ha pedig már eddig is használtad ezeket, vess be új eszközöket, hogy megismerd a kilépések okait. Igyekezz személyre szabott megoldásokat hozni, érezzék a munkavállalók, hogy fontos részei a gépezetnek, akiket valóban meghallgatnak.

„A kulcs a hitelesség. Először kezd a meglévő a csapata kultúrájának megerősítésével és második lépésben gondolj a márkaépítésre. A hiteles cég az, ahol az emberek úgy érzik, hogy látják, meghallgatják és értékelik őket. Ez segít kialakítani a kellő bizalmi légkört, amivel olyan képet tudsz kialakítani a cégről, ahol az emberek szívesen dolgoznak, fejlődnek, a jövő tehetségei pedig szívesen csatlakoznak.”

Stefanie Buch, Head of People and Culture, Swat.io

Ajánlott cikk:

blog-post-4-2-63d138380f391174791211.jpg

8 alapvető készség és 10 kompetencia, amire a következő években szükséged lesz

Olvass tovább

#5. Hadiállapot házon belül

A ti cégetek egy nagy boldog közösség, ahol mindenki teljes egyetértésben egy közös célért munkálkodik – na ilyen még a filmekben sem létezik. A valóság legtöbbször az, hogy sok apró mikroközösség dolgozik együtt, saját dinamika szerint, gyakran az egyetértés részleges vagy teljes hiánya mellett.

Megoldás: Uniformizálás helyett fókuszálj a sokszínűségre. Nem szükséges mindenkit egy tökéletesen idilli képbe gyömöszölni. Tűzz ki közös célokat, de mellette teremts lehetőséget rá, hogy a kisebb közösségek működését és munkáját is megismertesd mindenkivel. A végeredmény sokkal életszerűbb lesz, amivel többen tudnak majd azonosulni.

„Légy őszinte: Új tehetségek megtalálása hitelességet és egyenességet kíván a munkáltatóimárka-kommunikációban. Folyamatosan dolgozz a nagyszerű vállalati kultúrán (igen, ez sokkal nehezebb, mint vonzó juttatásokat nyújtani...), adj lehetőséget az alkalmazottaknak, hogy munkáltatói nagykövetekké váljanak, és légy nagyon világos abban, mit vársz el a leendő tehetségektől.”

Stefan Widmer, Director Global Talent Acquisition & Employer Branding, Staffbase

#6. Mindig lesz egy nagyobb hal

A kkv-k legnagyobb kihívása, hogy csinálhatnak akár mindent tökéletesen, ismertségben mégis lenyomják őket a nagy cégek és elhalásszák előlük a legjobb jelölteket.

Megoldás: Célzottan emeld ki az előnyöket. Az biztos, hogy nem tudjátok felvenni a versenyt mindenben egy multival, de sok olyan pozitívum lehet, amiben viszont lekörözitek őket. Kevesebb adminisztráció, kevesebb bürokrácia, személyesebb, családiasabb légkör, rugalmasság és még sorolhatnánk. A feladat, hogy megtaláld, miben tudsz többet és jobbat adni, mint a versenytársak.

„A munkaerőpiacon a vállalatoknak tisztában kell lenniük azzal, mi teszi őket munkáltatóként egyedivé. Kommunikáld ezt az egyediséget hiteles, világos és vonzó módon. Kérdezd meg az alkalmazottakat, hogy mi különbözteti meg ezt a céget a többitől, miért szeretnek itt dolgozni. Ez az egyetlen módja annak, hogy jó munkáltatói márkát építs és vonzóvá tedd a vállalatod a jelentkezőknek és a munkavállalóknak egyaránt.”

Stefanie Hadersdorfer Freelance HR-Generalist, bCapable

Szeretne egy összefoglalót kapni a cikkekről?

Hetente egy levél a legjobb anyagokkal. Iratkozz fel, hogy ne maradj le semmiről.
Köszönjük az előfizetést!