A márka hangja: hogyan „szólaljon meg” a vállalkozásod | Laba üzleti iskola
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
LABA Tartalomgyár

Keresés

content

A márka hangja: hogyan „szólaljon meg” a vállalkozásod

Így válaszd ki az ügyfelekkel való kommunikáció módját.

cover-toneofvoice-60d58477e3a92790871969-min-6495582192bad541913427.jpg

A Tone of Voice (ToV) egy olyan hang, amely megtelepszik az emberek fejében, és kialakít egy érzelmi kapcsolatot. valamint megteremt egy képet a vállalatról.

A ToV nem csak a közösségi médiában folytatott kommunikációnk módjáról szól, ahogy azt sokan hiszik. Amikor kitaláljuk a különböző szövegek hangnemét, fontos tisztában lenni vele, hogy ezt a kommunikációs modellt kellene felvennünk minden kommunikációs csatornán és az életben is: a megjegyzésekkel, hírlevéllel vagy a weboldal tartalmával kezdve egészen a webes designig, sőt az ügyfelekkel folytatott offline kommunikáció során is.

Tone of Voice: miért olyan fontos

A Tone of Voice a márkánk névjegye. Maya Angelou amerikai emlékíró egyszer azt mondta:

"Az emberek nem mindig emlékeznek arra, amit mondtál vagy tettél, de mindig emlékeznek arra, hogy mit éreztettél velük."

Az egyedi hangnemnek több funkciója van – a „hang” lehetővé teszi értékek közvetítését, megkülönböztet minket a versenytársaktól és segíti a közönséggel való érintkezési pontok megtalálását. Stratégiai szempontból a ToV a következő feladatokat oldja meg:

#1. Segítségével a márkanév felhívja magára a potenciális vásárlók figyelmét.

#2. Érzelmi kapcsolatot alakít ki velük.

#3. Bevésődik az emlékezetünkbe.

#4. Növeli a bizalmat és a hitelességet.

#5. Hozzájárul az értékesítések növeléséhez.

Hogyan találjuk ki a márkanevünk hangnemét

A leggyakrabban a cég egyedi hangját a Style Guide vagy a Brandbook írja le.

#1. lépés. Célozd meg a potenciális közönséget. Kik az ügyfeleid? Csinálj felmérést a közösségi oldalakon a követőid körében, vagy rakj össze egy ügyfélprofilt a Google Analytics segítségével. Gyűjts minél több információt a közönséged koráról, neméről, földrajzi helyzetéről és érdeklődési köréről.

#2. lépés. Határozd meg a márkaértékeket. Mit akarsz mondani a világnak a termékeiddel vagy a szolgáltatásaiddal? Mi a vállalat küldetése, mik a fő céljai? Mik az erősségei? Mi különbözteti meg a versenytársaktól? Tarts egy brainstormingot a kollégákkal, és válaszolj ezekre a kérdésekre.

#3. lépés. Képzeld el, hogy a márka egy valódi személy. Milyennek látod őt? Írd le néhány szóval, mintha egy barátodat jellemeznéd. Például:

- brutális, erős

- vidám, őszinte, becsületes

- merész, kreatív, magabiztos

- mindig tisztában van a trendekkel

- egyenes, nyitott, egyszerű

#4. lépés. Határozd meg, hogy a márkád mely archetípushoz tartozik. Ez segíthet majd a kommunikációs stílus kiválasztásakor.

Bölcs

Ez egy jó típus oktatási projektek, tanácsadó ügynökségek, orvostudományi és jogi cégek számára, amelyek terminológiája és törvényei ismeretlenek a legtöbb ember számára. A „bölcs” márkák megkülönböztető jellemzője a különböző tanúsítványok és a minőségértékelések rendelkezésre állása.

Barát

Ismeri az ízlésedet, kitalálja a vágyaidat és egy nyelven beszél veled. Könnyű vele kommunikálni, és készen áll arra, hogy érthető szavakkal elmagyarázza az összetett dolgokat. Ez a típus azért is jó, mert gyakorlatilag bármelyik üzleti szférában lehet alkalmazni, némi korrekció után – szleng használatával, vagy anélkül, humorral, vagy annak mellőzésével. 

Anya

Ezeknek a márkáknak az a legfőbb küldetése, hogy vigyázzanak másokra vagy segítsenek másokon. Ez egy sikeres kommunikációs modell azoknak a vállalatoknak, amelyek terhes nőknek, fiatal anyáknak vagy családok számára gyártanak termékeket. Az "anya" taktikát a biztosítási ügynökségek is előszeretettel használják.

Lázadó

Szemtelen, független, erős és gyakran szarkasztikus. Azért vonzó az emberek számára, mert első pillantásra úgy tűnik, hogy nem akar eladni semmit. A lázadás nem a fogyasztóval szembeni agresszióban, hanem a hétköznapi sablonok megtörésében és a „think out of the box” gondolkodásban nyilvánul meg.

Arra a márkára fognak emlékezni, amelynek sikerül a célközönség valós világának a részévé válni. Tudod, hogyan született Ronald McDonald bohóc, a Nesquik nyúl vagy a Coca-Cola télapója? A márkák olyan vezér karaktereket hoztak létre, amelyek a vállalatok alapvető értékeit képviselik.

4 kategorikus "nem" a márka hangnemében

A poénokkal óvatosan kell bánni. Bosszúságot okozhatnak, bántóak lehetnek, vagy csúnyán félreérthetik őket.

„Nem” a trollkodásra és konfliktusok generálására. Ne kezdeményezz szándékosan veszekedést, és még kevésbé sértegesd az ügyfeleidet, vásárlóidat.

Ne használd a 90-es évek unalmas és személytelen jellemzőit. Használj feltűnő kifejezéseket, és ne félj merésznek lenni, nehogy a „fiatal szakember csapat” vagy a „mindig profi szemlélet” gyökeret eresszen a vállalatodban.

A tone of voice ne csak a brandbook oldalain legyen jelen. A márka hangneme a vállalattal együtt él. A szövegíróknak, tervezőknek, HR-szakembereknek és marketing szakembereknek nemcsak tudniuk kell a létezéséről, hanem használniuk is kell azt.

Az emlékezetes hangnemek iskolapéldái

Az emlékezetes ToV létrehozásának egyik legjobb módja, ha kilessük, hogyan csinálják a nagyok.

Starbucks

Az ismert kávézólánc hivatalosan kerüli a hangzatos kijelentéseket és a megjátszott versengést az üzeneteikben.

A Starbucks két kommunikációs modellt használ: funkcionális és kifejező üzeneteket.

Az elsőt főleg az ügyfelek segítésére vagy a megrendelés leadására használják, míg a másodikkal szenvedélyesen bemutatja a kávézó kínálatát.

Mailchimp

A marketingplatform a „tapasztalt és együttérző partnerek” nyelvén kommunikál a közönségével. A márka diszkrét humort használ, és olyan hangnemben beszél, mintha egy baráttal folytatna beszélgetést. A kommunikáció terén a vállalat nyitott, eredeti és lakonikus.

A weboldal a Mailchimp Content Style Guide szekcióban megosztja a tanácsait a blogposztok, Facebook bejegyzések vagy hírlevelek előkészítésével kapcsolatban. Például:

 „Nyugodtan lehetsz vicces, ha az helyénvaló. De a feszült humor rosszabb lehet, mint a humor teljes hiánya."

„Írj úgy, mint egy ember. Ne félj megszegni a szabályokat, ha ez érdekesebbé teszi a levelet. Minden tartalomnak, a kezdőlap szövegétől kezdve a hibaüzenetekig, melegnek és emberinek kell lennie".

Uber

Az Uber hangja és hangneme az alapítók szerint kifejezi a márka lényegét, megmutatva a vállalat küldetését és értékeit. „Olyan érzést kelt, hogy az tényleg olyan, mint az Uber”.

A legfőbb szabály az egyszerűség és az egyenesség, hasonlóan az Uber szolgáltatások intuitív felületéhez. A márka lemondott a szakzsargon és a negatív hangnem használatáról is.

Régen

Most

Airbnb

Bár a vállalat nagyon különböző közönséggel kommunikál, a márka mégis mindig ugyanúgy hangzik. Az Airbnb hangja Marissa Phillips tartalomstratéga szerint közvetlen, átgondolt és bátorító.

„Bemutathatjuk az Airbnb-t azoknak, akik még soha nem használták, útmutatást adhatunk az alkalmazásunkban végzett minden tevékenységhez, és utazási tanácsokkal szolgálhatunk. Világos és barátságos utasításokkal segítjük az embereket".

Harley Davidson

Harley-Davidson kiváló példa arra, hogyan lehet agresszívebb kommunikációs hangon szólni a közönséghez. A vállalat hangneme erős és magabiztos. A Harley-Davidson olyan, mint egy igazi srác, aki felugrik az egyik motorjára és padlógázzal elindul az Egyesült Államok kietlen sivatagi útjain.

A személyisége durva és kemény, akárcsak a márka ToV-ja. Ez a hangnem bátor és független ügyfeleknél talál be (vagy olyanoknál, akik azok szeretnének lenni).

Szeretne egy összefoglalót kapni a cikkekről?

Hetente egy levél a legjobb anyagokkal. Iratkozz fel, hogy ne maradj le semmiről.
Köszönjük az előfizetést!