Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale Laba Summer Sale
smile
2 kurzus, most 1 áráért!*
LABA Tartalomgyár

A márka hangja: hogyan „szólaljon meg” a vállalkozásod

Így válaszd ki az ügyfelekkel való kommunikáció módját.

cover-toneofvoice-60d58477e3a92790871969.jpg

A Tone of Voice (ToV) egy olyan hang, amely megtelepszik az emberek fejében, és kialakít egy érzelmi kapcsolatot. valamint megteremt egy képet a vállalatról.

A ToV nem csak a közösségi médiában folytatott kommunikációnk módjáról szól, ahogy azt sokan hiszik. Amikor kitaláljuk a különböző szövegek hangnemét, fontos tisztában lenni vele, hogy ezt a kommunikációs modellt kellene felvennünk minden kommunikációs csatornán és az életben is: a megjegyzésekkel, hírlevéllel vagy a weboldal tartalmával kezdve egészen a webes designig, sőt az ügyfelekkel folytatott offline kommunikáció során is.

Tone of Voice: miért olyan fontos

A Tone of Voice a márkánk névjegye. Maya Angelou amerikai emlékíró egyszer azt mondta:

"Az emberek nem mindig emlékeznek arra, amit mondtál vagy tettél, de mindig emlékeznek arra, hogy mit éreztettél velük."

Az egyedi hangnemnek több funkciója van – a „hang” lehetővé teszi értékek közvetítését, megkülönböztet minket a versenytársaktól és segíti a közönséggel való érintkezési pontok megtalálását. Stratégiai szempontból a ToV a következő feladatokat oldja meg:

#1. Segítségével a márkanév felhívja magára a potenciális vásárlók figyelmét.

#2. Érzelmi kapcsolatot alakít ki velük.

#3. Bevésődik az emlékezetünkbe.

#4. Növeli a bizalmat és a hitelességet.

#5. Hozzájárul az értékesítések növeléséhez.

Hogyan találjuk ki a márkanevünk hangnemét

A leggyakrabban a cég egyedi hangját a Style Guide vagy a Brandbook írja le.

#1. lépés. Célozd meg a potenciális közönséget. Kik az ügyfeleid? Csinálj felmérést a közösségi oldalakon a követőid körében, vagy rakj össze egy ügyfélprofilt a Google Analytics segítségével. Gyűjts minél több információt a közönséged koráról, neméről, földrajzi helyzetéről és érdeklődési köréről.

#2. lépés. Határozd meg a márkaértékeket. Mit akarsz mondani a világnak a termékeiddel vagy a szolgáltatásaiddal? Mi a vállalat küldetése, mik a fő céljai? Mik az erősségei? Mi különbözteti meg a versenytársaktól? Tarts egy brainstormingot a kollégákkal, és válaszolj ezekre a kérdésekre.

#3. lépés. Képzeld el, hogy a márka egy valódi személy. Milyennek látod őt? Írd le néhány szóval, mintha egy barátodat jellemeznéd. Például:

- brutális, erős

- vidám, őszinte, becsületes

- merész, kreatív, magabiztos

- mindig tisztában van a trendekkel

- egyenes, nyitott, egyszerű

#4. lépés. Határozd meg, hogy a márkád mely archetípushoz tartozik. Ez segíthet majd a kommunikációs stílus kiválasztásakor.

Bölcs

Ez egy jó típus oktatási projektek, tanácsadó ügynökségek, orvostudományi és jogi cégek számára, amelyek terminológiája és törvényei ismeretlenek a legtöbb ember számára. A „bölcs” márkák megkülönböztető jellemzője a különböző tanúsítványok és a minőségértékelések rendelkezésre állása.

Barát

Ismeri az ízlésedet, kitalálja a vágyaidat és egy nyelven beszél veled. Könnyű vele kommunikálni, és készen áll arra, hogy érthető szavakkal elmagyarázza az összetett dolgokat. Ez a típus azért is jó, mert gyakorlatilag bármelyik üzleti szférában lehet alkalmazni, némi korrekció után – szleng használatával, vagy anélkül, humorral, vagy annak mellőzésével. 

Anya

Ezeknek a márkáknak az a legfőbb küldetése, hogy vigyázzanak másokra vagy segítsenek másokon. Ez egy sikeres kommunikációs modell azoknak a vállalatoknak, amelyek terhes nőknek, fiatal anyáknak vagy családok számára gyártanak termékeket. Az "anya" taktikát a biztosítási ügynökségek is előszeretettel használják.

Lázadó

Szemtelen, független, erős és gyakran szarkasztikus. Azért vonzó az emberek számára, mert első pillantásra úgy tűnik, hogy nem akar eladni semmit. A lázadás nem a fogyasztóval szembeni agresszióban, hanem a hétköznapi sablonok megtörésében és a „think out of the box” gondolkodásban nyilvánul meg.

Arra a márkára fognak emlékezni, amelynek sikerül a célközönség valós világának a részévé válni. Tudod, hogyan született Ronald McDonald bohóc, a Nesquik nyúl vagy a Coca-Cola télapója? A márkák olyan vezér karaktereket hoztak létre, amelyek a vállalatok alapvető értékeit képviselik.

4 kategorikus "nem" a márka hangnemében

A poénokkal óvatosan kell bánni. Bosszúságot okozhatnak, bántóak lehetnek, vagy csúnyán félreérthetik őket.

„Nem” a trollkodásra és konfliktusok generálására. Ne kezdeményezz szándékosan veszekedést, és még kevésbé sértegesd az ügyfeleidet, vásárlóidat.

Ne használd a 90-es évek unalmas és személytelen jellemzőit. Használj feltűnő kifejezéseket, és ne félj merésznek lenni, nehogy a „fiatal szakember csapat” vagy a „mindig profi szemlélet” gyökeret eresszen a vállalatodban.

A tone of voice ne csak a brandbook oldalain legyen jelen. A márka hangneme a vállalattal együtt él. A szövegíróknak, tervezőknek, HR-szakembereknek és marketing szakembereknek nemcsak tudniuk kell a létezéséről, hanem használniuk is kell azt.

Az emlékezetes hangnemek iskolapéldái

Az emlékezetes ToV létrehozásának egyik legjobb módja, ha kilessük, hogyan csinálják a nagyok.

Starbucks

Az ismert kávézólánc hivatalosan kerüli a hangzatos kijelentéseket és a megjátszott versengést az üzeneteikben.

A Starbucks két kommunikációs modellt használ: funkcionális és kifejező üzeneteket.

Az elsőt főleg az ügyfelek segítésére vagy a megrendelés leadására használják, míg a másodikkal szenvedélyesen bemutatja a kávézó kínálatát.

Mailchimp

A marketingplatform a „tapasztalt és együttérző partnerek” nyelvén kommunikál a közönségével. A márka diszkrét humort használ, és olyan hangnemben beszél, mintha egy baráttal folytatna beszélgetést. A kommunikáció terén a vállalat nyitott, eredeti és lakonikus.

A weboldal a Mailchimp Content Style Guide szekcióban megosztja a tanácsait a blogposztok, Facebook bejegyzések vagy hírlevelek előkészítésével kapcsolatban. Például:

 „Nyugodtan lehetsz vicces, ha az helyénvaló. De a feszült humor rosszabb lehet, mint a humor teljes hiánya."

„Írj úgy, mint egy ember. Ne félj megszegni a szabályokat, ha ez érdekesebbé teszi a levelet. Minden tartalomnak, a kezdőlap szövegétől kezdve a hibaüzenetekig, melegnek és emberinek kell lennie".

Uber

Az Uber hangja és hangneme az alapítók szerint kifejezi a márka lényegét, megmutatva a vállalat küldetését és értékeit. „Olyan érzést kelt, hogy az tényleg olyan, mint az Uber”.

A legfőbb szabály az egyszerűség és az egyenesség, hasonlóan az Uber szolgáltatások intuitív felületéhez. A márka lemondott a szakzsargon és a negatív hangnem használatáról is.

Régen

Most

Airbnb

Bár a vállalat nagyon különböző közönséggel kommunikál, a márka mégis mindig ugyanúgy hangzik. Az Airbnb hangja Marissa Phillips tartalomstratéga szerint közvetlen, átgondolt és bátorító.

„Bemutathatjuk az Airbnb-t azoknak, akik még soha nem használták, útmutatást adhatunk az alkalmazásunkban végzett minden tevékenységhez, és utazási tanácsokkal szolgálhatunk. Világos és barátságos utasításokkal segítjük az embereket".

Harley Davidson

Harley-Davidson kiváló példa arra, hogyan lehet agresszívebb kommunikációs hangon szólni a közönséghez. A vállalat hangneme erős és magabiztos. A Harley-Davidson olyan, mint egy igazi srác, aki felugrik az egyik motorjára és padlógázzal elindul az Egyesült Államok kietlen sivatagi útjain.

A személyisége durva és kemény, akárcsak a márka ToV-ja. Ez a hangnem bátor és független ügyfeleknél talál be (vagy olyanoknál, akik azok szeretnének lenni).

Oldalunk sütiket (cookie-kat) használ a weboldal megfelelő működtetése, elemzése és használatának megkönnyítése érdekében. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el az Adatkezelési szabályzatunkat és Adatkezelési tájékoztatónkat.