Számos szoftver található a piacon erre a feladatra, nem könnyű a legjobbat megtalálni közöttük, mi azonban adunk néhány támpontot, hogy a döntést megkönnyítsük. Az ár is egy kétségtelenül fontos szempont, ugyanakkor az ingyenes verziókból sokszor épp azok a funkciók hiányoznak, amellyel a cég hatékonyan növelhetné a bevételét: vagyis az árnál sokkal fontosabb, hogy a szoftver kitermeli-e az árát.
Milyen legyen?
Egy igazán jó hírlevélküldő alkalmazás könnyen automatizálható, rugalmas, és könnyen kezelhető. A legjobb, ha a már működő kampányainkat automatizálni tudjuk, így egy folyamatos körforgást létrehozva, ahol a hirdetést feliratkozás majd eladás követi. Szintén kulcsfontosságú, hogy az ügyfelek könnyen, gyorsan tudjanak feliratkozni, ne kelljen 5-6 oldalon keresztülnavigálniuk magukat, ebben a labirintusban ugyanis könnyen elveszíthetjük a leendő ügyfeleinket. A felhasználói igények szempontjából a másik fontos szempont, hogy a szoftver adjon lehetőséget a szegmentálásra: vagyis az ügyfeleinket érdeklődési körük mentén csoportokra osztva épp olyan ajánlatokkal érjük el, ami számukra releváns. Nézzünk meg most 5 különböző szoftvert, amik között biztosan találunk az igényeinknek megfelelőt!
1. ActiveCampaign
Feltételek mentén alakított e-mail kampányok automatizálásában a legerősebb ez a szoftver: a boxokban lévő feltételeket csak egymás alá kell húznunk, hogy felépítsünk egy automatizált rendszert. A felhasználók szegmentálását címkézéssel oldja meg a program, ez kényelmesebb megoldás, mintha külön listákba kellene őket rendezni vagy más mappákba mozgatni. Menürendszere magyarul is elérhető, könnyen integrálható más programokkal – így például a Wordpress-szel – számos oktatóanyag segíti a kezelését és a visszajelzések alapján az ügyfélszolgálat is hatékony, könnyen elérhető. Lehetőséget ad a szöveg tesztelésére is: megtehetjük, hogy kiküldjük a mailek egy részét A és B verzióval, és meglátjuk, melyikre kattintanak többen, majd ezzel folytatjuk a továbbiakban. Ahogy a külföldi szolgáltatóknál általában, az Active Campaignnél is a feliratkozók száma alapján kell fizetnünk, az már rajtunk múlik, mennyire használjuk ki a listánkat, és ingyenesen is ki tudjuk próbálni.
2. Mailmaster (SalesAutopilot)
A lehetőségek végtelen tárházát rejti a Mailmaster, gyakorlatilag bármit meg lehet vele oldani: ez ugyanakkor a hátránya is, a kezelőfelület ugyanis kicsit túl technikaira sikerült. A hírlevelek felépítésére, a címlista szegmentálására is kínál lehetőségeket. A Magyarországon nagyon népszerű hírlevélküldő szoftver külső szerveren fut, vagyis nincs szükség telepítésre, regisztráció után azonnal használható. Szintén a külső szerver előnye, hogy méret tekintetében rugalmas: sok ezer címzettet is jól tud kezelni. Ahogy a többi szoftver esetében, itt is elérhető ingyenes próbaverzió, majd négy különböző csomagból választhatunk, mindegyik korlátlan emailküldési lehetőséget biztosít.
3. Mailchimp
Angol nyelvű szoftver ugyan, de itthon is sok vállalkozás használja: bár a menü kezeléséhez kell egy alap angol nyelvtudás, a hírlevelek tartalma és a feliratkozás teljesen magyar nyelvre szabható. Sok automatizálás megoldható a Mailchimppel, de ebben jócskán elmarad a Mailmaster vagy az Active Campaign mögött. Hátránya, hogy az egylépcsős feliratkozás csak némi programozás után érhető el. Az árazása viszont ideális egy induló vállalkozás számára: a feliratkozók száma alapján szabják a díjaikat, az ingyenes verzió 2000 címig használható – jóllehet itt a funkciók egy része korlátozott.
4. Webgalamb
Saját szerverre telepíthető, és ott futtatott hírlevélkezelő szoftver, így a költségei könnyebben kalkulálhatóak: egyszer kell megvenni a programot, az üzemeltetés költségei így alacsonyabbak, mint az előző alternatíváknál. A saját szerveren futtatás hátránya azonban, hogy bizonyos címlistaméret felett nehézkesebb a használata: a szerverszolgáltatók általában korlátozzák az óránként kiküldhető e-mailek számát, hogy ne kerüljenek spam listára, így a Webgalamb olyan vállalkozásoknak ideális, akiknek legfeljebb ötezer feliratkozójuk lesz.
5. Hubspot
Legnagyobb előnye, hogy nem egyszerű hírlevélküldő, hanem komplett CRM (ügyfélkapcsolat-menedzsment) rendszerhez kapunk hozzáférést: ezzel pedig a feliratkozóinknak igazán személyre szabhatjuk a kiküldendő levelket, ráadásul hatékonyan automatizálhatjuk mindezt. Az ügyfeleket profiljuk, aktivitásuk alapján is szegmentálhatjuk, a hírleveleket pedig egyszerű drag-and-drop módszerrel állíthatjuk össze, melyben számos sablon van a segítségünkre. A Hubspot szintén kínál tesztelési lehetőséget, hogy eldönthessük, melyik tárgy vagy hírlevélszöveg hatékonyabb a közönségünknél. Ez a szoftver is kínál ingyenes próbalehetőséget, és az ingyenes verziója havi 2000 e-mailig használható, így induló vállalkozásoknak jó választás lehet.