MODERN PR ÉS
KOMMUNIKÁCIÓ
6 HÉT
OZOLI GÁBOR
HEAD OF CONTENT MOL GROUP
Vállalati kommunikáció és hírérték
A vállalati kommunikációs szakember feladatai
Üzleti PR - reputáció
Kommunikációs stratégia
Médiakapcsolatok
Előkészítő folyamatok
Társadalmi felelősségvállalás (CSR)
Employer branding: HR-brand és belső kommunikáció
Válságkezelő kommunikáció
Integrált PR-kampányok
Business copywriting és content
ÉLŐ ONLINE KURZUS EGY TAPASZTALT STRATÉGIAI VEZETŐVEL
IDŐPONT:
HAMAROSAN
A PR-nak nemcsak üzeneteket kell közvetítenie, hanem értéket is. Globalizált, felgyorsult világunkban azok a vállalkozások tudnak sikeresek maradni, akik képesek kommunikációjuk stratégiai tervezésére, és a gyors és hatékony reagálásra krízis és válság idején.
Ennek a stratégiai vállalati kommunikációnak a kialakításához és megvalósításához nyújtunk szakmai segítséget.
A KURZUSRÓL
-
HÍRÉRTÉKŰ TARTALOM A professzionális PR-jelenlét kiépítéséhez elengedhetetlen, hogy hírértékű tartalmat állíts elő. Mitől lesz érdekes egy hír a média számára? Mitől lesz jó egy közlemény vagy cikk? A kurzuson eszközöket kapsz arra, hogy gyorsabban és hatékonyabban írj kommunikációs anyagokat: a szöveg felépítésén át a kulcsmondatok meghatározásáig, az érdekes headline és az igazán erős cím megalkotásáig. Esettanulmányok és gyakorlati példák segítségével sajátítod el azokat készségeket, amik ahhoz kellenek, hogy sikeres médiakapcsolatokat építhess.
-
KOMMUNIKÁCIÓS STRATÉGIA KIALAKÍTÁSA A kommunikációs stratégia a munkád alapját képezi. Megtanítjuk, hogyan kell megfelelően használni a kutatásokat, meghatározni a célközönséget, kialakítani a vállalati kommunikációhoz tartozó költségvetést és projekttervet. A kurzus után képes leszel meghatározni a vállalat kommunikációs céljait és megfelelő eszköztárat rendelni hozzájuk.
-
KRÍZIS- KOMMUNIKÁCIÓ A kurzuson megtanítjuk, hogyan lehet felkészülni a váratlan eseményekre, és mi a gyors és hatékony kríziskommunikáció alapja. Megtanítjuk, hogy a nehéz helyzetekben milyen előre meghatározott stratégia mentén cselekedj és kommunikálj cégen belül és kívül. Hatékony módszereket fogsz elsajátítani a krízishelyzetek, álhírek és kommentháborúk kezelésére.
MAGADRA ISMERTÉL? NEKED AJÁNLJUK A KURZUST, HA:
-
KOMMUNIKÁCIÓS SZAKEMBER VAGY
Pár éve dolgozol a szakmában, és növelnéd a szaktudásodat. Célod az új eszközök elsajátítása a PR dinamikusan változó területén
-
PR-VEZETŐ VAGY
Rendszerezni szeretnéd a tapasztalataidat, frissíteni az ismereteidet, és elemezni az iparág legújabb eseteit, trendjeit
-
VEZETŐ, FELSŐVEZETŐ, BOARD TAG VAGY
A kommunikáció nem a fő tevékenységed, de felelős vagy ezért a területért is, és szeretnél megfelelő szakmai biztonsággal nyúlni a felmerülő feladatokhoz
-
TULAJDONOS VAGY
A kurzuson átvesszük azokat az eszközöket, amelyek segítenek a vállalkozásod nyilvánossággal való kapcsolatának hatékony kezelésében
ELŐADÓ

OZOLI GÁBOR
- Head of Content, MOL Group
- 20+ év tapasztalat a vállalati kommunikáció területén
- Magyarország meghatározó multinacionális vállalatainak (Magyar Telekom, Richter Gedeon és MOL) kommunikációs csapatában dolgozott kommunikációs szakértőként
- Jelenleg Head of Content pozíciót tölt be a MOL Magyarország vállalatnál
- Felelőssége alá tartozott a korona vírussal kapcsolatos átfogó belső- és külső vállalati kommunikáció kialakítása és felügyelete
- Számos nagy, hazai ipari beruházás kommunikációs stratégiájának kialakítása és sajtókommunikációja fűződik a nevéhez
- Az ELTE és a Corvinus egyetemek oktatója (tantárgya: Vállalati kommunikáció)
Program
-
01
Vállalati kommunikáció és hírérték
- A vállalati kommunikáció alapjai
- Miért fontos a vállalati kommunikáció, tartalom és reputáció
- A kommunikáció, mint az üzleti célok elérésének eszköze
- PR-trendek a nagyvilágban és Magyarországon
- Karrierutak a vállalati kommunikációban
- Hírérték - mitől és miért érdekes egy hír
- Stakeholderek jelentősége
-
02
A vállalati kommunikációs szakember feladatai
- Kommunikációs stratégia kialakítása
- Média kapcsolatok
- Szövegírás
- Szerkesztőkészségek, hírérzékenység
- Médiaismeret, trendsetting
- Sajtófigyelés
- Belső- és külső hálózatépítés
- Vállalati szolgáltatói szemlélet
-
03
Üzleti PR - reputáció
- Miért fontos az ismertség?
- Mikor van szükség egy kkv-nak kommunikációs stratégiára?
- Kommunikáció és üzlet - miért érdemes befektetni a kommunikációban?
- Vállalati reputáció
- Mennyibe kerülnek az üzletnek a reputációs hibák?
-
04
Kommunikációs stratégia
- Belső igény megfogalmazása - szolgáltatói szemlélet
- Célközönség meghatározása
- Kutatások használata
- Célok megfogalmazása
- Kommunikációs eszköztár
- Budget kialakítása
- Timeline jelentősége
- Projektvezetés jelentősége
-
05
Médiakapcsolatok
- Sajtó, mint a kommunikáció klasszikus eszköze
- Ideális médiaszolgálat létrehozása
- A sajtó eszközei: sajtóközlemény, press kit stb.
- Együttműködés a sajtóval: személyes kommunikáció, média- és egyéb speciális esemény, interjúk és speciális projektek
- Előadók kezelése és felkészítés sajtótájékoztatóra, interjúkra
- Új sajtókommunikációs csatornák
-
06
Előkészítő folyamatok
- Felkészülés, a vállalati kommunikáció kulcsa
- Felkészítő anyagok készítése
- Q&A jelentősége
- Proaktív / reaktív kommentek jelentősége
- Médiafigyelés jelentősége
- Sajtókapcsolat /médiakapcsolat jelentősége
-
07
Társadalmi felelősségvállalás (CSR)
- Miért van szüksége a cégnek CSR tevékenységre?
- CSR és PR kapcsolata
- Társadalmi trendek és PR
- A szociális partnerség modelljei. Hogyan válasszuk ki a megfelelő megközelítést?
- Szponzori és partneri együttműködések
- Jótékonyság és mecénáskodás
- Vállalati önkéntesség
- Társadalmi felelősségvállalás és Covid-19
-
08
Employer branding: HR-brand és belső kommunikáció
- Employer branding és a belső folyamatok
- Misszió, álláspont, értékek
- Dolgozók: kockázatok és lehetőségek
- Vállalati kódex és információpolitika
- A belső hallgatóság kezelésének eszközei: vállalati honlap, közösségi média oldalak
-
09
Válságkezelő kommunikáció
- Kríziskommunikáció – hogyan álljunk mindig készen a váratlan eseményekre?
- A krízis elkerülése – a reputációs kockázatok
- Információs támadás, fake news
- Narratíva jelentősége
- Belső kommunikáció jelentősége a válság alatt
- Személyes kommunikáció
- Kompromisszum (mérlegelt hozzáállás a válság alatti kommunikációhoz)
-
10
Integrált PR-kampányok
- A kommunikációs kampányok és stratégiák
- Költségtervezés
- Kontent vs. PR
- Médiataktika és médiatervezés
- Product-placement és native advertising
- Együttműködés vállalkozókkal: PR-ügynökségek, design irodák, video-production
- Az osztály tagjainak keresése, kiválasztása
-
11
Business copywriting és content
- Mitől jó egy szöveg?
- Beszéd, cikk, előadás – mi a szöveg célja? Ki fogja hallgatni, olvasni?
- A szöveg felépítése, szerkesztése
- Copywriting eszköztár az íráskészség fejlesztésére
- A kulcsmondatok jelentősége
- Üzenet és headline harmóniája
- Mitől érdekes egy tartalom?
RÓLUNK MONDTÁK
Tudj meg többet
A kurzussal kapcsolatos további információkért töltsd ki az űrlapot, és munkatársunk a lehető leghamarabb felveszi veled a kapcsolatot, hogy bővebb tájékoztatást adjon a kurzus részleteiről és áráról.