Ezekkel lepték meg a legkreatívabb márkák a vásárlóikat: itt a TrendHunter rangsora a legjobb promóciókról | Laba üzleti iskola
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
LABA Tartalomgyár

Keresés

content

Csokoládé flip-flopok az Oreótól és mobil alvókapszulák az IKEA-tól

Ezekkel lepték meg a legkreatívabb márkák a vásárlóikat: itt a TrendHunter rangsora a legjobb promóciókról

cover-oreoikea-6336c41750025643137893-642c2a7d8c5fa545206462-min-64e5d00bca1d6644724202.jpg

Szeretnél Hugh Jackmannel együtt szerepelni a filmvásznon? A Warner Bros. megoldja. Elrejtenéd a kedvenc sütijeidet a sütitolvajok elől? Az Oreo tudja, hogyan csináld. Vagy sétálnál egyet egy virtuális városban, és felpróbálnál egy sminket a Diortól? A Zepeto programjában ennél többet is megtehetsz.

Cikkünkből megtudhatod, hogyan hozzák létre a globális márkák a legjobb marketingkampányaikat. Olvass tovább és inspirálódj – talán te is alkalmazhatod valamelyik ötletet a cégednél.

Az eseteket a TrendHunter trendelemző platform értékelése alapján választottuk ki.

#1. A Papa John's túlpuffasztott fotele a pizza rajongóknak

„Epikus”,„felejthetetlen”,„fantasztikus” – ezekkel a szavakkal csábította vásárlóit a Papa John's amerikai pizzérialánc, amely meglehetősen szokatlan reklámkampányt indított, hogy népszerűsítse az étlapon szereplő új termékét, a sajttal töltött tésztájú Epic Stuffed Crust pizzát.

A kampányhoz tervezett piros színű, 32 500 dolláros Epic Stuffed Chair valószínűleg a valaha tervezett legszokatlanabb bútordarab. A szék egy megerősített pizzaasztallal, okostelefon-tartóval és fokhagymaszószos dobozok számára kialakított adagolóval van felszerelve, és egy 1,5 lóerős motor is tartozik hozzá, így akár a házban is lehet vele közlekedni.

A verseny fő célközönsége a fogyasztók azon szegmense volt, akik pizzaevés közben sportmérkőzéseket néznek. A nyereményjáték elindításakor a Papa John's marketingesei a közösségi hálózatokon – a Twitteren és a TikTokon – történő promócióra helyezték a hangsúlyt.

Az egyedi fotelt úgy nyerhették meg a pizzarajongók, ha az a #epicstuffs és a #sweepstakes hashtagek használatával közzétették saját „epikus” videójukat.

Már az első napokban több száz poszt jelent meg a Twitteren: a feliratkozók bekapcsolódtak a szórakoztató kampányba, és különböző történeteket osztottak meg a saját életükből, a szobán átugró macskától a sikertelen pizzakészítésig. 

Shaquille O'Neal amerikai kosárlabdázó promóciós videója, Twitter: @SHAQ

A győztes nemcsak egy fotelt, hanem egy 7500 dolláros, azaz 2,6 millió forintos díjat is kapott. A Papa John's a további legjobb videók szerzőit márkás hálózsákkal és 50 dolláros (17 524 forint értékű) ajándékkártyákkal jutalmazta. 

A kampány egyetlen hátránya az volt, hogy a győztes névtelen maradt.

#2. Lehetőség, hogy a Warner Bros. filmjének hősévé válj

Az olyan modern technológiák, mint a deepfake, lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy új szintre emeljék az ügyfelekkel való interakciót. A többmilliós közönséggel rendelkező nagy márkák különösen hatékonyan tudják használni ezeket a technológiákat.

Így 2021 nyarán az amerikai filmstúdió, a Warner Bros. összefogott a D-ID nevű izraeli AI startuppal, hogy népszerűsítse a Hugh Jackman főszereplésével készült Reminiscence című fantasy filmet.

A D-ID a Warner Bros. vállalattal együttműködve kifejlesztett egy deepfake-generátort, amely lehetővé tette a nézők számára, hogy beleillesszék magukat a Reminiscence trailerébe. Ehhez a felhasználóknak csak meg kellett látogatniuk a film hivatalos weboldalát, és fel kellett tölteniük egy fényképet az arcukról.

A generátor néhány másodperc alatt átdolgozta az eredeti trailert, és egy egyedi deepfake szekvenciát hozott létre egy új arccal – így a néző a képernyő másik oldalán találta magát:

A D-ID-nek nem ez volt az első együttműködése nagy márkákkal: a startup 2021. februárjában a MyHeritage genealógiai oldallal lépett partnerségre. Az együttműködés részeként elindították a Deep Nostalgia eszközt, amellyel a felhasználók megeleveníthették elhunyt rokonaik fényképeit.

A kritikusok a Deep Nostalgiát hátborzongató eszköznek nevezték, de a MyHeritage arról számolt be, hogy a felhasználók aktívan használják. A szokatlan szolgáltatás segítségével több mint 72 millió elhunyt rokon fotóját „elevenítették fel”.

#3. Sport metauniverzum a Nike-tól

A koronavírus átformálta a kiskereskedelem megszokott arculatát. A világjárványt kísérő káosz és válság arra késztette a kiskereskedelmi márkákat, hogy megváltoztassák a reklámozás és a fogyasztókkal való kapcsolattartás módját. Az üzlet az internetre tevődött át, ugyanakkor fontos volt a vállalatoknak, hogy minden vásárló számára megőrizzék az élő vásárlási élményt. Ez lendületet adott a VR/AR-technológiák kiskereskedelmi felhasználásának.

A Nike sportmárka Nikeland 3D metaverzuma nagyszerű példája annak, hogy a márkák hogyan népszerűsíthetik tovább termékeiket, és hogyan nyújthatnak felejthetetlen virtuális élményt a vásárlóknak.

A Nike összefogott a Roblox játékplatformmal, amely több mint 43 millió napi aktív felhasználóval rendelkezik, és bejelentette egy metauniverzum elindítását, hogy „a sportjátékokat életstílussá tegye”.

A virtuális környezet úgy épül fel, mint a Nike fizikai központja, és épületeket, pályákat és arénákat tartalmaz, ahol a felhasználók olyan minijátékokban vehetnek részt, mint a fogócska, a kidobós és a „The Floor Is Lava”. A Nikeland még medencével is rendelkezik.

A Nike nemcsak a sportot népszerűsíti így a játékuniverzumban, de márkát és a termékeit is. A felhasználók a legnépszerűbb Nike termékek kiválasztásával személyes avatárt hozhatnak létre. Pontokat és díjakat gyűjtve pedig a cég ikonikus termékeit nyerhetik meg: az Air Force 1 és az Air Max tornacipőket digitális változatban.

Itt nézhetsz körül az ingyenes Nikelandben.

#4. Divat-élelmiszer flip-flopok az Oreótól

Nem, nem eheted meg őket, még akkor sem, ha nagyon szeretnéd! A papucsok az Oreo és a brazil Havaianas papucsgyártó cég együttműködése során jöttek létre: az Oreo márka színeiben készültek, és pontosan olyan illatúak, mint a csokis sütik. 

Ennyire nehéz ellenállni a papucsok illatának:

@havaianas.australia To celebrate the #OREO❤️Havaianas launch, @sugar_and_salt_cookies has come up with the ultimate OREO® recipe OREO® Chocolate bars - yum! #havaianas ♬ We Found Love - Attitude

A flip-flopokon tejben fürdőző sütik, a tengerpart és a tenger látható. A fekete-fehér talp két darab Oreo süteményre hasonlít, amelyek között krém van. A papucsokra kék pántokat varrtak, amik a márka elmondása szerint illatosítottak. Érdekesség, hogy a Havaianas a flip-flopokon kívül egy pár hozzá illő Oreós zoknit és egy fejhallgató tokot is kiadott, ami a süti formáját imitálja.

Ahogy mondani szokás, a divat és a sütik tökéletes párost alkotnak. A Havaianasszal való együttműködés előtt az Oreo az amerikai Supreme utcai ruhamárkával is dolgozott együtt:

Az együttműködés során a vállalat egy Oreo sütit adott ki a Supreme logójával. Ez már elfogyott, de az eBayen még el lehet csípni: az ára a csomagok számától függően 10 dollár körül kezdődik és akár az ezer dollárt is meghaladhatja, azaz 3500 forint és 350 000 forint között mozog.

#5. Álcázott oreók

Arra gondoltál már, hogyan rejtsd el a finomságokat valahová úgy, hogy a tolvajok ne találják meg őket? Az Oreo tudja a megoldást.

Elrejtheted a kekszeket olyan helyre, ahol senkinek sem jut eszébe keresni őket: a könyvespolcon, az autó kesztyűtartójában, a hűtőszekrényben vagy az íróasztal fiókjában.

És mindez annak köszönhető, hogy az édességmárka feltalálta a különleges álcázó csomagolást. Az Oreo ezt a kezdeményezést „Oreo Thins Védelmi Program”-nak nevezte el.

Az amerikai tévésztár, Danielle Jonas az Instagramján mutatja be, hogyan kell használni a megtévesztő csomagolást:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация от ?Danielle? (@daniellejonas)

A kekszcsomagok így könnyen összetéveszthetők egy szakácskönyv borítójával, egy feltekert pólóval vagy akár egy zacskó fagyasztott zöldséggel. Az Oreo a Green Giant, a Ford, a Hanes és a Better Homes & Gardens cégekkel közösen dolgozta ki a dizájnt.

A csomagokat korlátozott mennyiségben gyártották, és nem kerültek forgalomba. A követők úgy nyerhették meg őket, hogy kommenteltek az Oreo bejegyzéséhez, és javaslatot tettek a legjobb kekszrejtekhelyre. A kommentet a #ThinsProtectionProgram #Sweepstakes hashtaggel kellett megjelölni.

A márka szerint azoknak az előfizetőknek sem kell bosszankodniuk, akiknek nem volt idejük részt venni a versenyen, hiszen saját maguk is bármikor létrehozhatnak egy megtévesztő csomagolást.

Ajánlott cikk:

preview-63eb743c71389283140797.png

5 termékfejlesztési hiba, amit a legnagyobb cégek is elkövettek

Olvass tovább

#6. A Zepeto virtuális luxus megjelenése a Z generáció számára

Nem a Nike és a Meta az egyetlenek, akik metaverzumokat hoztak létre: a 2018-ban nagy port kavart Zepeto alkalmazás is tovább fejleszti virtuális világát.

A Zepeto a dél-koreai Naver Corp. fejlesztőcég alkotása. Alapvetően egy olyan közösségi hálózatról van szó, amelyben virtuális utcákon sétálhatunk, fényképezhetünk, küldetéseket teljesíthetünk és 3D-s animált avatárokat hozhatunk létre.

A felhasználók örömére 2021-ben a Zepeto együttműködésre lépett a Diorral, és kiadott egy kiegészítést. Mostantól a Dior kreatív sminkigazgatója, Peter Philippe által tervezett luxus megjelenéseket próbálhatod ki a Zepeto oldalain.

Instrukciók: így hozz létre egy megjelenést a Diortól Zepetóban

A Dior mellett más márkák is kínálják ruháikat és megjelenéseiket a Zepetón: köztük a Gucci, a Ralph Lauren és a Louboutin. Az alkalmazásban influencerek és sztárok – például Selena Gomez – digitális árucikkei is megtalálhatóak. 

Számos márka és véleményvezér szeretne együttműködni a Zepetóval, mivel a közösségi hálózat az ázsiai piacra való belépés kulcsává vált: a legaktívabb felhasználók a koreaiak, a kínaiak és a japánok. 

A WSJ szerint a Zepeto felhasználóinak 70%-a 13 és 24 év közötti lány. Az alkalmazást már százmilliók töltötték le és használják. 

Nemcsak a felhasználók, hanem a befektetők is nagy potenciált látnak a Zepetóban: a SoftBank japán holding 2021-ben 150 millió dollárt fektetett a közösségi hálózatba.

#7. Szieszta az IKEA mobil alvókapszuláiban

Mit szólnál egy sziesztához, amely egyúttal közlekedési lehetőséget is biztosít? A párizsi lakosok már ezt is kipróbálhatták!

2021 szeptemberében a francia IKEA 8 elektromos kerékpárból álló flottát indított útjára, amelyekhez egy IKEA NAP alvókapszulát erősítettek.

Odabent egy kényelmes szoba várta a vendéget: matraccal, takaróval pokróccal és puha párnákkal.

Egy héten át (augusztus 30-tól szeptember 3-ig) a párizsiaknak lehetőségük volt megnyerni egy 30 perces pihenést egy ilyen mobil alvókapszulában, ha megosztottak egy IKEA-sztorit vagy tweetet az Instagramon vagy a Twitteren. A kapszulában pihenés közben még a függönyt is be lehetett húzni.

Az IKEA NAP-ot éppen akkor indították el, amikor az emberek visszatértek a nyári szabadságukról a munkahelyükre. Így akarta a vállalat segíteni őket abban, hogy az első munkanapok zsúfolt reggeli programjaiból regenerálódjanak – ráadásul nem minden irodában van helyiség egy rövid nappali szunyókálásra.

#8. Egy virtuális szoba az IKEA-tól, amelyben rendet tehetsz a dolgaid között 

A világjárvány alatt mindenki halálosan megunta az otthonlétet. Ritkán lehetett kimenni a friss levegőre, és a szobákban napról napra nőtt a rendetlenség. Az IKEA Escape the Clutter játékát az AR-technológiák felhasználásával kifejezetten azok számára hozták létre, akiknek elegük lett a négy fal között ücsörgésből. A játékot a Snapchat közösségi hálózaton lehet játszani.

Ha a telefon kameráját egy üres térre irányítja, a felhasználó egy IKEA bútorokkal zsúfolt 3D-s szobában találja magát. A feladata, hogy rendet teremtsen a bútorok, asztali lámpák és kütyük megfelelő helyre húzásával.

A felhasználóknak „helyet kell biztosítaniuk az igazán fontos dolgoknak” – jegyzi meg az IKEA. A küldetés egyszerre nehéz és szórakoztató. A szobában számos nyom található, amelyek segítenek rendet tenni a dolgok között.

Az Escape the Clutter játékkala vállalat a termékeit is népszerűsíti: a játékos a bútorok és készülékek felett megjelenő „Tudjon meg többet” ikonra kattintva olvashat az őt érdeklő tárgyról.

Szeretne egy összefoglalót kapni a cikkekről?

Hetente egy levél a legjobb anyagokkal. Iratkozz fel, hogy ne maradj le semmiről.
Köszönjük az előfizetést!