Marketing a gyakorlatban élő online kurzus — tanulj meg sikeres marketing kampányokat létrehozni | Laba üzleti iskola
Online
kurzus

Marketing a gyakorlatban

Profitáló és gyakorlatias marketingfolyamatok

A kurzus célja, hogy átfogó képet adjon a marketing világáról. 2 hónap alatt megismered a rövid és hosszú távú marketingstratégia tervezésének folyamatát – a célközönség meghatározásától a hatékony kommunikáció kialakításáig. Karczub-Lehoczky Fanni, a MediaMarkt marketingvezetője megmutatja, hogyan építs sikeres marketingkampányokat!

A kurzus végére tudni fogod, hogyan:
készíts marketingtervet és kövesd nyomon annak végrehajtását
elemezd a versenytársakat és igazítsd stratégiádat a piaci változásokhoz
javítsd hatékonyan az ügyfélélményt
tartsd kézben a kommunikációt és a marketingköltségvetést
Karczub-Lehoczky Fanni
Head of Marketing, MediaMarkt
10+ éves tapasztalat a marketing területén.
AZ IKEA Örs vezér téri áruházának marketingvezetője volt. A nevéhez fűződik az IKEA FAMILY klubtagok számának jelentős növelése, számos gyermekprogram támogatása és az áruház kutyabaráttá tétele.
A Bosch üzleti egységeinek egyikéhez tartozó 11 ország retail marketing projektetjeit irányította.
Tapasztalatot szerzett ügynökségi és ügyféloldalon egyaránt, de dolgozott kisvállalatoknál és multinacionális cégeknél is.
Nemcsak a stratégiai- és tervezési folyamatok módszereit ismeri, hanem a költségtervezés területén is tapasztalt.
Számos projekt fűződik a nevéhez – FMCG márkák újrapozicionálása, termékportfólió alakítása és szolgáltatások bevezetése, CSR-kampányok. Olyan márkákkal dolgozott együtt, mint a Negro, a Tucc, a Manner és a Győri Édes.
Több vállalkozás indításánál is közreműködött marketingtanácsadóként.
Mi vár rád a kurzuson? Elmélet és gyakorlat összhangja – valós és sikeresen alkalmazott példákon alapuló, azonnal bevethető tudás.
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
25+ marketingeszköz és csatorna
A kurzus alatt több, mint 25 marketingeszköz és csatorna működését, célját és hatékonyságát mutatjuk be, így tudni fogod, hogy a te vállalkozásod számára mi a legmegfelelőbb.
10+ elemzési módszer
A mai üzleti világban megkerülhetetlen az adatokon alapuló döntéshozatal. Elemzés nélkül minden csak feltételezés – az erre felépített terv pedig sorsdöntő lehet egy vállalkozás számára. Több hasznos módszert is bemutatunk, hogy biztosan megtaláld a számodra megfelelőt.
10+ munkafolyamat
Hogyan néz ki az ötlet és megvalósítás közötti rögös út? Olyan munkafolyamatokat ismerhetsz meg, amelyek megadják a megfelelő keretet marketingtevékenységeidnek és kampányaidnak. A kurzus folyamán több, mint 10 technikát tanulhatsz meg.
Kezdés:
HAMAROSAN
Menetrend:
5 hét
10 alkalom
Formátum:
webinárium + házi feladatok
+ visszajelzések és értékelések
Így tanítunk
Gyakorlati tudást adunk
A kurzusaink az elmélet és gyakorlat tökéletes összhangját teremtik meg. Valódi példákon keresztül, működőképes eszközöket használva sajátíthatod el az ismereteket, így olyan tudás kerül a birtokodba, amit akár azonnal bevethetsz a munkád során.
Segítség és támogatás
Az oktatód minden felmerülő kérdésedre választ ad, a Laba csapata pedig mindenben támogatni fog.
Kapcsolatépítés
Hozzáférést kapsz a kurzus zárt csoportjához, ahol folytathatod a kapcsolatépítést és tapasztalatot cserélhetsz a kurzus többi résztvevőjével.
A kurzus programja
1. alkalom
Bevezetés a marketing alapjaiba
  • - Mi a marketing? (És mi nem tartozik bele?)
  • - Alapfogalmak, amelyeket gyakran használ a szakma
  • - Területek és pozíciók
  • - Különbségek kkv és nagyvállalati szektor között marketing szemszögből
2. alkalom
Szakszerű helyzetelemzés és pozícionálás
  • - Mikró és makró környezetelemzés módszerei: STEEP, PESTEL, SWOT analízis
  • - Mi az insight és hogyan határozzuk meg?
  • - Tanuljunk a nagyoktól! – Pozicionálást támogató eszközök: cél, vízió, misszió és értékek
  • - USP – avagy termékünk/szolgáltatásunk hogyan lesz beazonosítható és hogyan emelkedik ki a piacon?
  • - Versenytársak fontossága és a versenytárselemzés egyszerű módszerei
3. alkalom
Ismerjük meg célcsoportunk! – Kiket és hogyan (piac)kutassunk?
  • - A célcsoport tudatos meghatározása
  • - Mi a marketing persona, és miért fontos hogy kialakítsd?
  • - Persona alkotás a gyakorlatban
  • - Kvantitatív és kvalitatív kitatási módszerek ismertetése
  • - Leggyakoribb kutatások, mérések (BHC/BHT, TOM, NPS)
4. alkalom
Customer decision journey – a vásárlói út
  • - Vásárlói út állomásai és az állomásokhoz tartozó kommunikációs eszközök
  • - Hangsúlyozás/visszaforgatás
  • - Vásárlói/fogyasztói út szerepe marketing kampányok esetén
  • - Vásárlói/fogyasztói út szerepe a stratégia szempontjából
  • - Példák lehetséges vásárlói utakra
5. alkalom
A stratégia megalkotása
  • - Szerkezet és megalkotás
  • - Lehetséges fókuszok, célszámok
  • - Éves akcióterv elkészítése stratégia alapján
  • - Társterületek/társosztályok, együttműködési és kapcsolódási pontjai, témái (pl. CSR, fenntarthatóság, Employer Branding stb.)
  • - Esettanulmány: stratégiai pontokhoz rendelt taktikák
6. alkalom
Marketing csatornák és eszközök ismertetése I. – Offline
  • - Csoportosítási lehetőségek és megközelítések (offline-online/digitális; ATL – BTL; 360fok, omnichannel, multichannel)
  • - Offline csatornák bemutatása és vizsgálata: melyiket mire és mikor válasszuk?
  • - A következőket tekintjük át: OOH fajták, print, gerilla, rendezvény
  • - Offline megjelenés a gyakorlatban: hogyan maximalizáljuk a részvételt egy szakmai rendezvényen vagy expón?
7. alkalom
Marketing csatornák és eszközök ismertetése II. – Digital
  • - Digitális csatornák bemutatása és vizsgálata: melyiket mire és mikor válasszuk?
  • - A következőket tekintjük át: SEO, SEA, NL, blog/vlog
  • - Mi a Social listening és az ORM
  • - Hogy mutat egy landing page a gyakorlatban: megvizsgálunk és elemzünk egy landing page-t
8. alkalom
Marketing kampányok menedzsmentje
  • - Kampányok folyamatának menedzselése: időzítés, részfeladatok, mérföldkövek, célszámok, költségvetés, nyomon követes, mérés stb.
  • - Kampány brief összeállítása – üzenet, cél, költségvetés stb.
  • - Budget felosztás
  • - Learning és újragondolás
9. alkalom
Marketingaktivitásunk éves tervezése
  • - Marketing kalendárium
  • - Hogy mutat ez a gyakorlatban: Eseménynaptár készítése egy adott időszakhoz, példa naptár megtekintése
  • - Social Media platformok áttekintése
  • - Hogy mutat ez a gyakorlatban: Eseménynaptár készítése egy adott időszakhoz, példa naptár megtekintése
10. alkalom
Új csatornák/eszközök és peremterületek a marketingben
  • - Új csatornák bemutatása: botok, applikációk, VR/augmented reality, podcast, további interaktív megoldások stb.
  • - Együttműködés influenszerekkel (mikró és makró influenszerek, influenszer ügynökségek)
  • - Ambassador (nagykövet) programok: ki lehet ő, és miért fontos nekünk?
  • - Idea pool – közös ötletelés
Rólunk mondták
Berta Anett
Marketing Specialist
BPW-Hungária Kft
„A már meglévő marketing tudásom felfrissítése céljából jelentkeztem a kurzusra, és úgy érzem, sikerült elérnem ezt a célt. Egy átfogó, sokrétű összegzést kaptam, tele gyakorlati példákkal és érdekes tananyagokkal.”
Balogh Gergely
PPC menedzser
„A marketing ismereteim felfrissítése miatt jelentkeztem a kurzusra, és az előadó rengeteget segített nekem ebben. Gyakorlatias, hasznos és érdekes óráival hozzájárult a célom eléréséhez.”
Tudj meg többet
A kurzussal kapcsolatos további információkért töltsd ki az űrlapot, és munkatársunk a lehető leghamarabb felveszi veled a kapcsolatot, hogy bővebb tájékoztatást adjon a kurzus részleteiről és áráról.
Tudj meg többet