Ez a 32 legjobb, mesterséges intelligenciát használó üzleti szolgáltatás cégeknek, vállalkozásoknak az Evolut Ügynökség tulajdonosa szerint | Laba üzleti iskola
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
LABA Tartalomgyár

Keresés

content

Ez a 32 legjobb, mesterséges intelligenciát használó üzleti szolgáltatás cégeknek, vállalkozásoknak az Evolut Ügynökség tulajdonosa szerint

Farkas Zsolt interjúnkban beszélt arról is, miért nem írat teljes blogbejegyzéseket a géppel, hogyan szűrik ki a hallucinációkat és miként hat az automatizálás a munkaerő-igényre.

cover-1x-66e3eb78662b8782937469.webp

Bár nyelvi korlátok és a földhözragadtság is megnehezíti a mesterséges intelligenciát (MI/AI) alkalmazó megoldások bevezetését, rengeteg szolgáltatás könnyítheti meg már most is a cégek, vállalkozások életét – mondja az ezekről toplistát összeállító Farkas Zsolt. Az Evolut Ügynökség tulajdonosával az idei AI Summiton tartott előadása után beszélgettünk egyebek mellett MI-jelölésről, nyelvi korlátokról és emberi tényezőkről is.

Az előadásodban úgy fogalmaztál, hogy a jó MI-ről nem látszik, hogy az. Ez egy picit nem átverése a felhasználóknak? Mi kell ahhoz, hogy az anyagunk autentikus maradjon?

Kezdjük a képi anyagokkal! Ahogyan említettem, jó példa az Adidas Floral kampánya, amelyre ha ránézel, látszik ugyan, hogy MI-vel készült, de akár valódi is lehetne. Ugyanis annyira profin van elkészítve. Egyébként pedig ez azért egy nehéz kérdés, mert vannak olyan anyagok, amelyekről egyértelmű, hogy MI-vel készültek, mert olyan bénácskák – na, azokat már nem érdemes csinálni. Vannak ugyanakkor szemmel láthatóan profi, a kampányhoz, a márka üzenetéhez illeszkedő alkotások, amik olyan jól sikerülnek, hogy elfogadják az emberek. A harmadik kategória pedig, ami már tényleg annyira élethű – a TikTokon ilyen videókkal is lehet már találkozni –, hogy ha nem lenne odaírva, hogy ez egy MI, akkor meg sem mondanánk, hogy az. Épp az ilyenek miatt illik odaírni, ha valami MI-vel készült. Főleg, hogy egyre inkább a deepfake-ek világát éljük, a közeljövőben – mit tudom én, mondjuk egy év múlva – talán már lesz olyan technológia is, amely a te arcodat vagy az én arcomat oda tudja tenni, és egy olyan videót tud készíteni, amivel akár majd bajba is kerülhetünk. A ChatGPT és a hasonló nagy szolgáltatások ez ellen azzal igyekeznek védekezni, hogy nem engednek mondjuk Donald Trumpról – nemrég kipróbáltam – és más hírességekről képet generáltatni különböző helyzetekben. Azt nem tudom, hogy ezt nem lehet-e valahogyan megkerülni, biztosan vannak már erre is trükkök. Mindenesetre úgy etikus, ha az MI-tartalmakat jelöljük.

 

 

És az eredeti kérdésre visszakanyarodva: mit gondolsz ugyanerről a szövegeknél, mennyire érdemes azokat egy az egyben például az Ubersuggest-féle AI Writerrel megíratni?

Én magam írom a blogposztokat főként angolul, csak helyesírási szempontból átnézetem az MI-vel és néha megkérem, hogy valamit fogalmazzon át, fogalmazza meg szebben, kicsit cizellálja. Így haladok lépésről lépésre. Egyszer-kétszer már megpróbálkoztam azzal, hogy az egész cikket az MI generálja, de azok általában híg tartalmak lettek. Nem volt bennük érték, hiába írtam bele a promptba, hogy make it valuable vagy fill it with data és hasonlók, egyszerűen nem ír olyat, ami elég jó lenne ahhoz, hogy közzétegyük. Túl általános ötletei vannak és azokat is megismétli. De ettől még olyasmire lehet használni, hogy mondjon példákat, amiben valamilyen módszert felhasználtak, mondjuk a szépségiparban. Ilyenre releváns kampányokat talál, persze ezeket le kell csekkolni, mert néha behallucinál olyanokat is, amelyek sosem léteztek, sőt: fiktív brandeket is kitalál néha.

Ha már a hallucináció: videók összefoglalására is használható az MI, adatokból diagramokat, előrejelzéseket készít. Ezeknél mind-mind felmerül bennem: mennyire bízhatunk ezeknek az adatoknak a precizitásában, nem kell-e utána majd végig ellenőriznünk mindet?

Hivatalosan ugye mindent le kéne csekkolni, a ChatGPT is figyelmeztet erre a szövegbeviteli felülete alatt. Nem mondom, hogy ezt mindig megtesszük, mert nincs rá kapacitás és erőforrás. 

Ugyanakkor azért, ha valaki már azért régóta használja a különböző MI-eszközöket, akkor lehet érezni, hogy mi az, ami valós és mi az, amit csak bekamuzott a GPT. 

Főleg, ha még tovább kérdezgeted a már megfogalmazott állítások egyes vetületeiről, illetve ha pontosítod a megadott promptokat, akkor kijön, mi az, ami valós és mi az, ami nem az.

És mi a helyzet azzal, amikor nem a ChatGPT-t használom, hanem mondjuk az Excel Copilot-kiegészítőjét vagy egy videókat összefoglaló szolgáltatást és ezernyi más MI-megoldást?

Szerintem itt nem lehet figyelmen kívül hagyni a humán faktort. Ha értesz a saját területedhez és valamelyik eszközt a folyamatok felgyorsítására használod, akkor ez feltételezi, hogy ezt a szükséges kritikus gondolkodással teszed. Nyilván nem szeretnél rosszat kiadni a kezed közül, nem akarsz ezzel hátrányt az ügyfeleidnek. Tehát azért nem szabad gondolkodás nélkül felhasználni ezeket, a végeredményt valamilyen formában le kell csekkolni. 

Én szúrópróbaszerűen szoktam ezt megtenni. 

Futottatok már bele valamilyen fals adatba ilyen módon?

Szerencsére úgy, hogy az az ügyfeleket is érintse, nem. Olyan persze volt, hogy valamiről megkérdeztük a ChatGPT-t, amit nem tudtunk megoldani egy általános szoftverrel és megoldási javaslatként valami teljes baromságot dobott ki erre. Arra odafigyelünk nyilván, hogy az ügyfelek felé ilyesmi ne menjen ki. De nagyon sokszor olyasmire használjuk, ahol ilyesmi nem merül fel: egy hosszú videót az Opus.pro szoftverrel feldarabolni rövid formátumúra, azt feliratozni és ilyesmi, ezt azért nem nagyon tudja elrontani. És nyilván amikor végignézed a végeredményt, látod, hogy a rátett felirat helyes-e. Ahogyan mondjuk a helyesírás-ellenőrző is jó eséllyel rendben lévő írásmódra fogja kijavítani, amit írtál. Szóval azt nem kell még külön lecsekkolnod mondjuk a Geminiben, ami már tényleg időpocsékolás lenne. Muszáj valamennyire megbízni ezekben a rendszerekben, de ezzel együtt sem lehet belőlük még kivenni az emberi tényezőt, a kritikus gondolkodást és az odafigyelést.

Az MI számos felhasználási területe ismert. Ha egy magyar kkv-ből indulunk ki, szerinted hol veszik a legnagyobb hasznát az ilyen megoldásoknak?

Az a 32-es lista, ami a sales-szel kezdődik, utána a kreatív tervezésre, a hirdetések menedzselésére, majd a közösségi médiás működésre tér ki, egy szűrt felsorolás. Nem ügynökségekre szabtam, hanem lényegében bármilyen szolgáltató cégre, akiknek van valamilyen marketingje. Ha egy magyar kkv aktív a közösségi médiában, szokott képeket szerkeszteni, ír szövegeket vagy blogot, esetleg van egy podcastja, amiből szeretne rövid videókat is készíteni, mert mondjuk felülne valamelyik TikTok-trendre, esetleg hatékonyabbá tenné a belső működését, az ügyfelekkel zajló hívásokat, akkor ezeknek már hasznát veszik. Nem mondom, hogy az összes mindenkinek hasznos, de a nagy részük igen.

 


A toplista

Sales

  • Leadgenerálás: Apollo.ai
  • Perszonalizáció: Instantly.ai, Smartwriter.ai, Cristalknows.ai, Bhuman.ai, Pitchlane.com
  • Sales asszisztencia: Custom sales GPT
  • Hideghívás szteroidon: Air.ai

Kreatív tervezés

  • Grafika: Canva AI, Photoshop AI, Midjourney
  • Render: Flair.ai
  • Short-form videó: Opus.pro, Veed.io
  • Szövegírás: Ubersuggest AI Writer, Custom GPT ablak

Hirdetések

  • Analitika: Triple Whale
  • Copy táblák: Numerous.ai
  • Optimalizáció: Adalysis.ai, Revealbot.com
  • CRO: Heatmap.com

Közösségi média

  • Community manager: Engage-ai
  • Social following: Upgrow.com
  • Social listening: Sprout Social
  • UGC creator keresés: Upfluence, Getsaral.com

Operáció

  • Meeting memo: Fireflies.ai
  • Projektmenedzsment: Clickup AI, Zapier
  • Információfeldolgozás: Humata.ai
  • Információgyűjtés: Perplexity.ai
  • Transcript: Tursboscribe.ai

A magyar nyelv mennyire határolja be ezeket a lehetőségeket? Ajánlottál egy rendszert meetingek összefoglalóinak elkészítéséhez, az például ért már magyarul? 

Még nem, viszont például a ChatGPT-ben már egyértelmű javulást láttunk. 2022 végén, amikor megjelent, akkor még magyarul nem nagyon lehetett belőle értelmes outputot kiszedni. Viszont most már alapvetően lehet. Most már használjuk például a copy táblák ellenőrzésére, további főcímek, alcímek generálására, ötletelésre. Abszolút alkalmas arra, hogy magyarul megértsen és utána visszaadjon információt. Ám míg az OpenAI már képes erre, a kisebb szoftverek üzemeltetői sajnos még nem, a szolgáltatásaik jellemzően akadályba ütköznek, ha magyarul kell dolgozni. Minket speciel ez azért nem igazán érint, hiszen angol nyelvű piacokkal dolgozunk.

A munkaerő esetleges kiváltása látható-e már a hazai piacon? 

Nincs reprezentatív mérésem ezzel kapcsolatban. A saját környezetemben viszont egyértelműen azt látom, hogy kevesebb ember kell ugyanazon feladatok elvégzésére.  Anyukám például, aki szakfordító és tolmács, mondta, hogy megritkultak a munkák. Úgy, hogy korábban havi szinten keresték őt cégek jogi, gazdasági fordításokkal, mára ez jórészt eltűnt, mert az MI elég jó eredményeket produkál e téren is. Tehát ilyen szakmákban, mint a szakfordító, az MI megoldásokat nem használó grafikus vagy a szövegíró, meg fog ritkulni a szakemberek száma.

Ajánlott cikk:

preview1-664e13785baa3834299849.webp

„A cégek egy részének halált, egy részének megváltást hozhat el a mesterséges intelligencia öt éven belül”

Olvass tovább

Amikor az ügyfeleknek küldhetünk MI-vel e-mailt, sőt: már HR-es területeken akár döntéshozatalhoz is használnak ilyen rendszereket, adódik a kérdés: mennyire fogadják el mindezt az ügyfelek és a kollégák? Dönthet-e a fizetésemről vagy a felvételemről egy gép?

Szerintem nehezen. Az elején azt is nehezen fogadták el a kollégák, hogy egyáltalán MI-t kell használni. Még úgy is, hogy amúgy én azt gondolom, egy progresszív ügynökség vagyunk, külföldi márkákkal dolgozunk, nem old school munkatársakkal, hanem fiatalabb, innovatív kollégákkal. Mégis ódzkodtak az MI-től, és nem tudom, hányszor kellett elmondanom, hogy valamit ne egymástól, hanem az MI-től kérdezzenek meg és az meg fogja adni a választ. Ennél itt már tovább megyünk, amikor már nem csak nekik kell használni ezeket a rendszereket, hanem gyakorlatilag az ő életükről is dönthet az MI. Szerintem valaki ennek örülni fog, mert kimegy a képből humán faktor, eltűnnek az előítéletek és hasonlók, pusztán adatalapon születnek majd meg a döntések.

Csak ez személytelen.

Igen, mások pedig személytelennek fogják gondolni és ők inkább azt szeretnék, hogy számítson az értékelésnél az is, hogy a főnök milyen nexusban van vele. Ez az MI-nél valószínűleg nem fog, hanem csak az, hogyan dolgozott, milyenek a teljesítménymutatói, milyenek az adatai, hány éve dolgozik itt, milyen arányban növekedett a fizetése és akkor lehet, hogy az MI kisebb emelést fog neki mondani, mint amennyit a főnök mondott volna, ahol játszik a szubjektív faktor is. Szerintem itt, Közép-Európában és benne Magyarországon sokkal nehezebben fogják ezt elfogadni, mint amennyire mondjuk az Egyesült Államokban már most is elfogadják. De ez általában így van, minden ilyen újdonsággal errefelé azért jobban megküzdünk, mert picit földhözragadtabb nemzet vagyunk, mint mások.

Szeretnél egy összefoglalót kapni a cikkekről?

Hetente egy levél a legjobb anyagokkal. Iratkozz fel, hogy ne maradj le semmiről.
Köszönjük az előfizetést!