«Modern PR & kommunikáció»
Ozoli Gábor
PR vezető szakértő, MOl Group

Kurzusok
Kurzusok
Keressük meg, amire szükséged van! Adj meg keresési kifejezést:
Keressük meg, amire szükséged van! Adj meg keresési kifejezést:
Keressük meg, amire szükséged van! Adj meg keresési kifejezést:
Keressük meg, amire szükséged van! Adj meg keresési kifejezést:
Útmutató az előadás tagolásától a megfelelő illusztrációk kiválasztásáig
Mielőtt rátérsz a prezentációhoz szükséges képek keresésére és a design kitalálására, gondold át a bemutatód szerkezetét és lényegi mondanivalóját.
Valószínűleg láttál már olyan előadókat, akik „ugrálnak” a bemutatójuk alatt, az első diáról a negyvenedikre váltanak, megtorpannak, aztán belezavarodnak a mondandójukba.
Az ilyen prezentációkban általában nincs szerkezet, az előadó egyszerűen „informál”, és eközben nem is tűnik túl meggyőzőnek.
Íme egy általánosan használható prezentációs struktúra:
Ebben a részben mesélj egy kicsit magadról és a szakmai hátteredről. Indokold meg, miért beszélsz erről a témáról. De légy óvatos, nehogy ez a rész átmenjen öndicséretbe és az eredményeid önfényező felsorolásába.
Ezután mondd el, hogy miről fog szólni az előadás, mennyi ideig tart majd, és hogy lesz-e lehetőség kérdésekre. Ebben a blokkban beszélhetsz szervezési jellegű kérdésekről is, ha kell.
A prezentáció egyik fő feladata a közönséggel való kapcsolatteremtés és az érdeklődés felkeltése. Ezt el lehet érni egy váratlan kérdéssel, fotóval vagy sokkoló adatokkal.
A legtöbb prezentációban ez a blokk nincs jelen, és általában az előadók azonnal rátérnek a vállalat termékeire és megoldásaira. De épp a megfogalmazott probléma az, ami segít a hallgatónak megérteni, mire számíthat.
Hiszen ha nincs probléma, akkor mi értelme van megoldásról beszélni? A lehetséges kérdések ebben a részben:
A kérdés vagy probléma megfogalmazása után már elmondhatjuk, hogyan fogjuk azt megoldani. Jöhetnek a konkrét, érvekkel alátámasztott javaslatok!
A végén köszönd meg a közönségnek a figyelmet, és foglald össze az elhangzottakat. Még egyszer írd körül a problémát és a megoldás módját.
Vond le a következtetést: mit nyerünk a probléma megoldásával, és milyen eredmények következnek ezután. A végén javasolj cselekvési tervet is.
A diákon röviden és tömören fogalmazz. Ne feledd, hogy a prezentáció nem egy brosúra vagy könyv. Minden további magyarázatot és kiegészítést szóban (ha nyilvános előadásról van szó) tegyél. A prezentáció diái neked jelentenek segítséget, de nem szabad, hogy az előadásodat teljesen rájuk alapozd!
Ajánlások
A színpaletta közvetlenül függ a prezentáció témájától és céljától. Amikor vállalati prezentációt készítesz, használd a cég színeit! Ha pedig nincs ilyen kapaszkodód a prezentációdhoz, akkor azt javasoljuk, hogy öt színt válassz hozzá.
Használj bevált alkalmazásokat a színpaletta kiválasztásához. A Coolors például kész színmegoldásokat kínál, és lehetőséget ad a színek kiválasztására a témák és trendek alapján.
Ajánlások
Legfeljebb három különböző betűtípust használj a prezentációdon. A címhez, a törzsszöveghez és a megjegyzésekhez általában különböző betűtípusokat használunk.
Számos weboldal létezik, ahonnan egyedi betűtípusokat szerezhetünk. Az egyik ilyen oldal a DaFont.
A jól megválasztott betűtípus segít átadni az előadás hangulatát.
Jobb egyszer látni, mint százszor hallani! A prezentációban szereplő fotók segítenek jobban megmutatni az előadás tartalmát, és képesek érzelmeket is felkelteni.
Milyen fényképeket válasszunk a prezentációhoz?
Mindenképpen jó minőségű fotókat válassz. A minimális felbontás 1920x1080. Az ilyen fotók a dián nagyíthatók, és akár csak egy részletet is felhasználhatsz belőlük.
Itt van például egy teljes fotó és annak a különböző részletei. Mivel a felbontása 7220x4818, az egyes részei minőségromlás nélkül használhatók.
Az élő felvételek sokkal jobban néznek ki diákon, mint a megrendezett, megjátszott érzelmeket mutató fotók.
Az Unsplash ilyen szempontból egy remek weboldal, ahol különböző témákban lehet jogdíjmentes képeket találni, ráadásul kiváló minőségben.
Nem árt, ha az általad használt fotóknak egységes a stílusa. Ne használj például fekete-fehér fotókat színes ábrákkal vegyesen. Semmi sem ad annyit egy prezentációhoz, mint a stílusegység.
A .png formátumú, háttér nélküli fotók kreatívabb lehetőségeket kínálnak diák készítéséhez. Ezeket közvetlenül a PowerPointban lehet kombinálni különböző alakzatokkal. A formák létrehozásához speciális eszközök állnak rendelkezésre.
Az ábrák és a fényképek tökéletesen kombinálhatók.
Egy remek kollázskészítő weboldal a Photo Creator. Itt rengeteg háttér nélküli .png formátumú képet lehet találni.
Ugyanitt tudsz továbbá kollázsokat készíteni a fényképekből, kész hátterekből és egyéb online elemekből.
Az agyunk tízszer gyorsabban érzékeli a képeket, mint a szöveget.
Ajánlások
Ingyenes ikonokat többek között a Free Icons oldalon kereshetsz. Emellett az „Illusztrációk” részben kész vizualizációkat is találhatsz a prezentációidhoz.
Itt egy példa egy olyan prezentációra, amely illusztrációkra épül:
Oldalunkon a sütiket nemcsak elemzési célokra használjuk, hanem arra is, hogy a látogatási élményt személyre szabottá tegyük és biztosítsuk, hogy a számodra érdekes tartalmakkal találkozhass. A választásaid megjegyzésével figyelünk rád – így nem kell mindent többször elmondanod. Ide kattintva többet is megtudhatsz arról, hogy ehhez mely adataidat használjuk fel.