Miért lesz a Canva a legjobb barátod vállalkozóként? | Laba üzleti iskola
Для отслеживания статуса заказа — авторизируйтесь
Введите код, который был выслан на почту Введите код с SMS, который был выслан на номер
Код действителен в течение 5 минут Код с sms действителен в течение 5 минут
Вы уверены, что хотите выйти?
Сеанс завершен
На главную
LABA Tartalomgyár

Keresés

content

Miért lesz a Canva a legjobb barátod vállalkozóként?

3+1 terület, ahol a világ egyik legegyszerűbb grafikai programja a segítségedre lesz

cover-1-6466090108f88149673085.jpg

Mit szólnál, ha lenne egy olyan munkatársad a vállalkozásodban, aki nemcsak a közösségi médiában segít, de a fotó-, videószerkesztésben, a márkád építésében, sőt akár a konkrét pénzkeresetben is? Igaz, hogy egy kezdő vállalkozás ritkán engedhet meg magának ennyire sokoldalú segítséget, ám van egy olyan eszköz, amely mindezt nyújtja, és ezáltal gyakorlatilag megkerülhetetlen manapság a vállalkozásépítésben – és ez nem más, mint a Canva.

És a „megkerülhetetlen” itt bizony nem üres szófordulat! A 2013-ban indult platformnak ma már 125 millió aktív felhasználója van, és a Canvában készült munkák száma meghaladja a 15 milliárdot.

Canva, a grafikusmunkák svájci bicskája

A Canva története egészen 2007-ig nyúlik vissza, amikor is Melanie Perkins, egy 19 éves ausztrál egyetemista azt figyelte meg, hogy az összes designprogram rettentően bonyolult, ráadásul drága is. Perkins egy olyan eszközről álmodott, ami egyszerű, virtuális és alkalmas a közös munkára. Az álomból nem lett azonnal valóság, ám mára már a kezünkben van ez a valóban egyszerű és könnyen tanulható eszköz, ami gyakorlatilag bárki számára hozzáférhető és elsajátítható, ráadásul ingyenes. (A Canvának is vannak fizetős verziói, de egy átlagos vállalkozásban – különösen az első időkben – bőven elég az ingyenes megoldás is.)

Egy kezdő vállalkozásban nemcsak sok, de sokféle feladat van, és jellemzően kevés az erőforrás mind időben, mind pedig pénzben. Hiába szeretnél professzionális arculatot, közösségimédia-posztokat és tudásanyagokat felmutatni, ha egyszer történetesen nem vagy grafikus, és az anyagi kereteid egyelőre nem teszik lehetővé azt, hogy szakemberhez fordulj. Ebben a helyzetben nem vagy egyedül – és a Canva lehet a mentőcsónakod. Egy olyan eszközről beszélünk ugyanis, amelynek a segítségével már-már profi, de legalábbis igen tetszetős eredményt tudsz elérni anélkül, hogy hosszú hónapokat tennél a tanulásba, ráadásul a platform kialakításának köszönhetően nagyon egyszerűen és gyorsan.

A Canva tehát egy grafikus app, amellyel mindenféle dizájnokat tervezhetsz és valósíthatsz meg. Ehhez mindössze regisztrálnod kell, és a webes felületen már dolgozhatsz is – bár van letölthető verzió mindenféle operációs rendszerre (Mac, PC, iOS, Android), ha azt részesíted előnyben. Igen, még akkor is, ha egyébként semmilyen grafikus előképzettséged nincs, és még azok is jól boldogulnak a Canvával, akik egyébként antitálentumnak érzik magukat úgy általában a programok világában.

Hogyan működik?

A Canva használhatóságának a legfőbb oka az, hogy gyakorlatilag elemről elemre bármit fel tudsz benne építeni, és ehhez előre elkészített template-ekből inspirálódhatsz, sőt, fel is használhatod azokat. Jellemző forgatókönyv a kezdő „canvásoknál”, hogy először egy meglévő template-et akarnak átírni a saját szövegükkel, ám amikor kipróbálják, pillanatok alatt rájönnek, hogyan lehet személyre szabni gyakorlatilag bármit, és néhány kattintással teljesen egyedi designt gyártani bármilyen template-ből.

A template-eken kívül rengeteg beállítási lehetőség, alakzatok, grafikák, jogtiszta fotók tömkelege áll a rendelkezésedre, hogy kedvedre kreatívkodhass. Természetesen saját anyagokat (logót, fotót, videót stb.) is feltölthetsz, hogy azokkal dolgozhass.

Feladatok, amelyeknél bevetheted a Canvát

Most pedig nézzük a főbb területeket, ahol ki tudod használni a Canva remek képességeit!

#1. Márkaarculat és -építés

Az első pont, ahol máris bevetheted a Canvát, az a saját márkád arculatának kialakítása. Ma már nem mindig szükséges sok pénzért logót, weboldalt terveztetni, ha meg tudod oldani a Canvában, ahol inspirálódni is tudsz a különböző template-ekből. 

Természetesen nem szabad kétségbe vonni a profi grafikusok tudását és tapasztalatát, ám azt is be kell látni, hogy egy kezdő vállalkozás nem feltétlenül tudja az elejétől rászánni ezt az összeget, miközben márkát építeni – többek között a következetes márkaismertető arculati elemek segítségével – már az első naptól érdemes és szükséges.

Válaszd ki először a márkád színeit, jellemző betűtípusait, és készítsd el a logót. Ezután ezeket az arculati elemeket felhasználva készülhet el a weboldalad dizájnja, a fejléces papírod, a névjegykártyád és gyakorlatilag bármi, amit a vállalkozásod nevében adsz ki a kezedből. Az ingyenes verzió ugyan nem tartalmazza, de a fizetősnek hasznos eleme az ún. Brand Kit, ahol össze tudod gyűjteni az összes elkészült arculati elemet, így megkönnyítve a felhasználást.

#2. Tartalomgyártás

Azzal nem mondunk újat, ha azt állítjuk: manapság már egy pici kezdő vállalkozásnak is érdemes megjelennie a közösségi médiában, gyakorlatilag az első perctől. Az is köztudott, hogy ma már vizuálisan fogható meg leginkább az emberek figyelme: írhatsz bármilyen érdekes és informatív szöveget, ha nincs hozzá egy legalább annyira érdekes és informatív illusztráció, akkor átsiklanak fölötte az emberek. A Canva segítségével azonban néhány kattintással elkészítheted a saját branded vizuális elemeivel megkülönböztetett közösségi posztjaidat. Ha többféle platformon is jelen vagy, a képek méretezése kulcskérdés, mert jelentős eltérések vannak. Ebben nagy segítség, hogy kiválaszthatod, milyen platformra és milyen tartalmat készítesz éppen, így mindig a megfelelő méretű „lapot” kapod.

Ajánlott cikk:

preview-1-646495a78b16c604387976.jpg

Így kombináld a színeket Excelben

Olvass tovább

A fizetős verzióban az elkészült posztokat be is ütemezheted a megfelelő platformokra, amivel rengeteg időt és fejtörést spórolhatsz: a rendszeres közösségimédia-tartalomhoz ugyanis állandóan át kell látnod, hogy hány és milyen posztra van szükség, ezek hol állnak épp a munkafolyamatban – ha a designeszközöd egyben erre is megoldást nyújt, az bizony főnyeremény.

#3. Tudásanyagok, könyvek, prezentációk, videók

Újabb leszögeznivaló: a profi kiadványszerkesztésnek természetesen továbbra is megvan a szerepe, ám egy kezdő vagy egy egészen kicsi vállalkozás nem feltétlenül engedheti meg magának ezt a költséget. A tudásanyagoknak (letölthető, nyomtatható anyagoknak, e-bookoknak) hatalmas piaca van manapság: egy igényesen elkészített anyag lehet az első bevételi forrásod. Az igényesség azonban nemcsak szakmailag, hanem vizuálisan is értendő: a külalaknak tükröznie kell, hogy egy olyan anyaggal áll szemben a leendő vásárló, amiért megéri kiadni a pénzt. A rengeteg Canva-template ebben is segítségedre lesz.

A tudásátadás természetesen nem csak olvasható formában kerülhet a leendő ügyfeleid elé: a Canva segítségével tetszetős marketingvideókat is csinálhatsz. Elszakadhatsz az unalmas, régimódi prezentációktól, és színes, kreatív prezentációkat rakhatsz össze. Hasznos trükk, ha az elkészült prezentációt pdf-ként töltöd le – így akkor sem fog szétcsúszni a dizájn, ha történetesen más operációs rendszeren kell levetítened majd.

#4. Személyes felhasználás

Természetesen az üzleti céljaidon túl a személyes életedben is helye lehet a Canvának. Szerkesztheted a fotóidat, készíthetsz fotókollázsokat, esküvői meghívót, ültetőkártyát, önéletrajzot vagy amihez csak kedved van.

A CANVA ELŐNYEI

  • pillanatok alatt elérhető, egy regisztráció után már használható is
  • könnyű használni mindenféle grafikai vagy informatikai előképzettség nélkül
  • rengeteg template, elem, betűtípus, szín, fotó áll rendelkezésre, a lehetőségek száma végtelen
  • sokféle exportálási opció (bár a psd formátum fájó hiány)
  • megspórolhatod vele a grafikai költségek nagyját
  • megoszthatod a munkáidat másokkal
  • ingyenes

A CANVA HÁTRÁNYAI

  • mivel nagyon elterjedt, szembejöhetnek bizonyos fotók, elemek az interneten
  • nem lehet letölteni a nyers fájlt további szerkesztésre
  • a munkáid a Canva tulajdonában vannak, ha nem mented le őket, bármikor eltűnhetnek
  • az ingyenes megoldásnak vannak korlátai

Szeretne egy összefoglalót kapni a cikkekről?

Hetente egy levél a legjobb anyagokkal. Iratkozz fel, hogy ne maradj le semmiről.
Köszönjük az előfizetést!