Sales vezető — online képzés | Laba üzleti iskola
Online
kurzus
Lépj szintet!

Sales vezető

Az emberismeret, a kitartás és a karizma sikeressé tehetnek egy értékesítőt. De ahhoz, hogy értékesítési vezetővé válhass, ezeknél többre lesz szükséged: adatalapú gondolkodásra, stratégiaépítési ismeretekre, és persze tudnod kell azt is, hogyan szervezz meg és motiválj egy csapatot.

A Laba kurzusán többek között:
Megismered a piackutatási eszközöket, megtanulod, hogyan tipizáld az egyes célcsoportokat, hogyan alakíts ki stratégiát a fő KPI-ok mentén.
Megtanulod, hogyan tudod hatékonyabban felépíteni, vezetni és motiválni a csapatodat, hogyan adj visszajelzést és fogalmazz meg elvárásokat.
Gyakorlati, a való életből vett tippeket kaphatsz a társterületekkel vagy éppen a kiemelt ügyfelekkel való sikeres kommunikációhoz.
Ismerd meg az előadónkat:
Farkas András
Tapasztalt értékesítési vezető
Ex: Mol, Yettel, Telekom
20+ év nagyvállalati tapasztalattal rendelkezik az értékesítés és szolgáltatásfejlesztés területén.
Korábban a MOL Nyrt. értékesítési és operációs igazgatójaként működött, ahol közel 3500 munkavállalót irányított.
Csapatával zsinórban kétszer nyerték el a Client First Kiváló kiszolgálás díját személyes ügyfél kiszolgáltatási csatornán (2022, 2023), valamint munkájáért 2022 legjobb salesvezetője (MOL Group) kitüntetésben részesült.
Vezetése alatt rekordot döntött a MOL non-fuel értékesítése és az ügyfelek elégedettségi mutatója.
Korábban a Yettel és Telekom értékesítési vezetőjeként működött különböző értékesítési struktúrákban (retail, B2B, FMCG) 50-450 fő irányításával. Vezetése alatt a Telenor az FMCG-piacon piacvezetővé vált prepaid szolgáltatás területen.
Mi vár rád a kurzuson? Elmélet és gyakorlat összhangja – valós és sikeresen alkalmazott példákon alapuló, azonnal bevethető tudás.
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
Az adatalapú sales módszertana
Minden fontosat megtudhatsz a piackutatásról és az ügyfélprofil-készítésről (például: fajtái, folyamatai, insightok, design thinking alapú perszonalizáció), valamint a sikeres értékesítési stratégia felépítéséhez szükséges eszközökről, modellekről, riportokról.
Az emberi oldal
Megtanulhatod, hogyan kommunikálj vezetőként, hogyan találd meg a vezetői stílusodat, fogalmazz meg elvárásokat, delegálj, motiválj és építs összetartó csapatot. Gyakorlati tippeket kapsz az ügyfélkapcsolatok és a kifogások kezeléséhez is.
A legújabb trendek
Megismerheted azokat a BI-megoldásokat, ATL/BTL-csatornákat, infokommunikációs eszközöket és technológiai vívmányokat, amikkel a salestevékenységeket 21. századi szintre emelheted.
Kezdés:
2024. augusztus 8.
Menetrend:
6 hét
12 alkalom
Formátum:
online előadás
+ házi feladatok
+ visszajelzések és értékelések
Így tanítunk
Gyakorlati tudást adunk
A kurzusaink az elmélet és gyakorlat tökéletes összhangját teremtik meg. Valódi példákon keresztül, működőképes eszközöket használva sajátíthatod el az ismereteket, így olyan tudás kerül a birtokodba, amit akár azonnal bevethetsz a munkád során.
Segítség és támogatás
Az oktatód minden felmerülő kérdésedre választ ad, a Laba csapata pedig mindenben támogatni fog.
Kapcsolatépítés
Hozzáférést kapsz a kurzus zárt csoportjához, ahol folytathatod a kapcsolatépítést és tapasztalatot cserélhetsz a kurzus többi résztvevőjével.
A kurzus programja
1. alkalom
Az értékesítési vezetés alapjai, vezetői alapismeretek
augusztus 8. / csütörtök
  • • A vezető definíciója
  • • A vezetés forrásai
  • • Vezetői szintek, ismérvek
  • • A vezetés és szervezet környezete
  • • Vezetői döntéshozó típusok
  • • Feladat, hatáskör, felelősség
2. alkalom
Piackutatás és ügyfélprofil-készítés
augusztus 13. / kedd
  • • Mi a piackutatás, miért fontos?
  • • A piackutatás fajtái
  • • A piackutatás folyamata, eszközei
  • • Retail/sales átvilágítás
  • • Piaci insightok (brand awareness, brand loyalty stb.)
  • • Design thinking alapú perszonalizáció, új ügyfél/termék bevezetése esetén
  • • Meglévő ügyfeleink mélyebb megismerése (loyalty program, adatbázisok összefésülése)
3. alkalom
Sikeres értékesítési stratégia kidolgozása
augusztus 15. / csütörtök
  • • Sales aktivitás-típusok (piackiaknázás, termékfejlesztés, piacfejlesztés, diverzifikáció)
  • • Véges vs. végtelen gondolkodás
  • • Sales, marketing insight
  • • KPI meghatározása
  • • Adatgyűjtés
  • • Adatalapú stratégia, validáció
4. alkalom
Értékesítési folyamatok és módszerek
augusztus 22. / csütörtök
  • • Online értékesítés
  • • Inbound/outbound sales (TS)
  • • B2B/B2C sales
  • • Time management
  • • Funnel management
  • • Kifogáskezelés
  • • Tranzakció zárása
  • • Visszamérés
5. alkalom
A tökéletes értékesítési csapat felépítése
augusztus 27. / kedd
  • • Hogyan vegyél fel jó értékesítőket?
  • • Hogyan tanítsuk be az értékesítőket, hogy összhangban legyenek az ügyfelek modern igényeivel?
  • • Hogyan lépjünk bele a leendő ügyfeleink cipőjébe?
  • • Hogyan találják meg saját stílusukat?
  • • Csapatdinamika, csapatkohézió
  • • Örökölt vs. új csapat?
6. alkalom
Technológia és eszközök az értékesítésben
augusztus 29. / csütörtök
  • • Mit jelent az adatalapú sales?
  • • Eszközök szerepe az értékesítési folyamatban (email, tablet, webinar)
  • • Háttérelemzés, leadgenerálás
  • • A közösségi média szerepe
  • • ATL/BTL, infokommunikáció
7. alkalom
A teljesítmény mérése, riportok készítése
szeptember 3. / kedd
  • • Sales elvárások meghatározása
  • • Folyamatok meghatározása
  • • KPI építése (SMILE)
  • • Root cause analízis
  • • Analitika beállítása, IT-fejlesztés (dashboard, Power BI)
  • • Riportolás
  • • Eredmények prezentálása
  • • Dynamic performance management – DPM method
8. alkalom
Motiváció, visszajelzés, partner management
szeptember 5. / csütörtök
  • • Sales line management
  • • Hogyan motiváld a csapatod?
  • • Hogyan adj és kapj visszajelzést?
  • • Partner management
  • • Éves salesstruktúra (események, ciklusok, rendezvények)
9. alkalom
Kiemelt ügyfelek és partnerek kezelése
szeptember 10. / kedd
  • • KAM definíciója, jelentősége
  • • Hatékony ügyfélkapcsolat
  • • RFM-modell
  • • CLV-modell
  • • Ügyféltípusok és kezelésük
10. alkalom
Együttműködés a társterületekkel
szeptember 12. / csütörtök
  • • A sales szerepe az organizációban
  • • Delegáló vagy megmondó szerep?
  • • Mikor melyik társosztállyal és miért kell együttműködni?
  • • Csoportdinamika
  • • Előnyszerzés, stakeholder management
11. alkalom
A sales folyamat fejlesztése, az SD-módszertan
szeptember 17. / kedd
  • • Service design módszertani alapismeretek
  • • Legrosszabb folyamatok feltérképezése
  • • Insightok összegyűjtése
  • • Blue print, tipizálás
  • • Minimum valuable product – MVP
12. alkalom
Kommunikációs és tárgyalási készségek
szeptember 19. / csütörtök
  • • A kommunikáció típusai (verbális, megértő hallgatás stb.)
  • • Verbális és nonverbális kommunikáció
  • • Az üzleti partner kommunikációs készségeinek felismerése
  • • A tárgyalás sikeréhez szükséges kommunikáció
Tudj meg többet
A kurzussal kapcsolatos további információkért töltsd ki az űrlapot, és munkatársunk a lehető leghamarabb felveszi veled a kapcsolatot, hogy bővebb tájékoztatást adjon a kurzus részleteiről és áráról.