Marketing a gyakorlatban élő online kurzus — tanulj meg sikeres marketing kampányokat létrehozni | Laba üzleti iskola
Online
kurzus

Marketing a gyakorlatban

Profitáló és gyakorlatias marketingfolyamatok

A marketinget legtöbbször csak a vásárlással kapcsolatos tevékenység szinonimájaként használják, pedig messze túlmutat egy termék értékesítésén. Ha eleged van a száraz elméletre épülő képzésekből és valós, gyakorlati tudásra vágysz, ez a kurzus neked szól!
Elsajátítod a sikeres B2C és B2B marketingstratégiák mögött meghúzódó gyakorlatot és módszereket.
Képes leszel marketingkampányok megtervezésére, végrehajtására és mérésére.
Szupererő nélkül is ráérzel majd, hogyan reagálj a folyamatosan változó üzleti igényekre.
Ismerd meg az előadóidat:
Ismerd meg az előadóidat:
Karczub-Lehoczky Fanni
Marketingvezető,
MediaMarkt
 
10+ éves tapasztalat a marketing területén.
AZ IKEA Örs vezér téri áruházának marketingvezetője volt. A nevéhez fűződik az IKEA FAMILY klubtagok számának jelentős növelése, számos gyermekprogram támogatása és az áruház kutyabaráttá tétele.
A Bosch üzleti egységeinek egyikéhez tartozó 11 ország retail marketing projektetjeit irányította.
Tapasztalatot szerzett ügynökségi és ügyféloldalon egyaránt, de dolgozott kisvállalatoknál és multinacionális cégeknél is.
Nemcsak a stratégiai- és tervezési folyamatok módszereit ismeri, hanem a költségtervezés területén is tapasztalt.
Számos projekt fűződik a nevéhez – FMCG márkák újrapozicionálása, termékportfólió alakítása és szolgáltatások bevezetése, CSR-kampányok. Olyan márkákkal dolgozott együtt, mint a Negro, a Tucc, a Manner és a Győri Édes.
Több vállalkozás indításánál is közreműködött marketingtanácsadóként.
Nagy Andrea
Marketing és kommunikációs vezető,
Swedsteel
 
Több mint 20 év marketingtapasztalat (B2C és B2B).
Dolgozott nagyvállalatnál és kkv-knál is a hazai és a CEE piacon, így több vállalati környezetben is megismerte a megfelelő B2C és B2B közötti hangsúlyok, stratégiák és lehetőségek kiaknázását.
Tapasztalatot szerzett az építőiparban és az IT-, valamint az FMCG-ágazatokban.
Néhány márka, amin dolgozott: Swedsteel, Lindab, Plan (GÉPÉSZ Csoport), Univer.
Megszámlálhatatlan projektben vett részt és hívott életre a márkaépítéstől, a partnerhálózat megerősítésén, a lojalitási rendszerek, lead fókuszú megoldások, CRM támogatások, szakmai események és partneri kollaborációk kiépítésén át a kommunikációs kampányokig.
Nemcsak elméleti képzést, hanem valóban hasznos gyakorlati tudást is nyújtunk, amelyet azonnal alkalmazni tudsz szakmai céljaid megvalósításához. Ebben hiszünk, ebben támogatunk.
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
25+ marketingeszköz és csatorna
A kurzus alatt több, mint 25 marketingeszköz és csatorna működését, célját és hatékonyságát mutatjuk be, így tudni fogod, hogy a te vállalkozásod számára mi a legmegfelelőbb.
10+ elemzési módszer
A mai üzleti világban megkerülhetetlen az adatokon alapuló döntéshozatal. Elemzés nélkül minden csak feltételezés – az erre felépített terv pedig sorsdöntő lehet egy vállalkozás számára. Több hasznos módszert is bemutatunk, hogy biztosan megtaláld a számodra megfelelőt.
10+ munkafolyamat
Hogyan néz ki az ötlet és megvalósítás közötti rögös út? Olyan munkafolyamatokat ismerhetsz meg, amelyek megadják a megfelelő keretet marketingtevékenységeidnek és kampányaidnak. A kurzus folyamán több, mint 10 technikát tanulhatsz meg.
Kezdés:
2024. április 24.
Menetrend:
6 hét
12 alkalom
Formátum:
webinárium + házi feladatok
+ visszajelzések/értékelések
Így tanítunk
Gyakorlati tudást adunk
A kurzusaink az elmélet és gyakorlat tökéletes összhangját teremtik meg. Valódi példákon keresztül, működőképes eszközöket használva sajátíthatod el az ismereteket, így olyan tudás kerül a birtokodba, amit akár azonnal bevethetsz a munkád során.
Segítség és támogatás
Az oktatód minden felmerülő kérdésedre választ ad, a Laba csapata pedig mindenben támogatni fog.
Kapcsolatépítés
Hozzáférést kapsz a kurzus zárt csoportjához, ahol folytathatod a kapcsolatépítést és tapasztalatot cserélhetsz a kurzus többi résztvevőjével.
A kurzus programja
1. alkalom
Bevezetés a marketing alapjaiba
április 24.
  • — Mi a marketing? (És mi nem tartozik bele?)
  • — Alapfogalmak, amelyeket gyakran használ a szakma
  • — Területek és pozíciók
  • — Különbségek kkv és nagyvállalati szektor között marketing szemszögből
2. alkalom
Szakszerű helyzetelemzés és pozícionálás
április 29.
  • — Mikró és makró környezetelemzés módszerei: STEEP, PESTEL, SWOT analízis
  • — Mi az insight és hogyan határozzuk meg?
  • — Tanuljunk a nagyoktól! – Pozicionálást támogató eszközök: cél, vízió, misszió és értékek
  • — USP – avagy termékünk/szolgáltatásunk hogyan lesz beazonosítható és hogyan emelkedik ki a piacon?
  • — Versenytársak fontossága és a versenytárselemzés egyszerű módszerei
3. alkalom
Ismerjük meg célcsoportunk! – Kiket és hogyan (piac)kutassunk?
május 6.
  • — A célcsoport tudatos meghatározása
  • — Mi a marketing persona, és miért fontos hogy kialakítsd?
  • — Persona alkotás a gyakorlatban
  • — Kvantitatív és kvalitatív kitatási módszerek ismertetése
  • — Leggyakoribb kutatások, mérések (BHC/BHT, TOM, NPS)
4. alkalom
Customer decision journey – a vásárlói út
május 8.
  • — Vásárlói út állomásai és az állomásokhoz tartozó kommunikációs eszközök
  • — Hangsúlyozás/visszaforgatás
  • — Vásárlói/fogyasztói út szerepe marketing kampányok esetén
  • — Vásárlói/fogyasztói út szerepe a stratégia szempontjából
  • — Példák lehetséges vásárlói utakra
5. alkalom
A stratégia megalkotása
május 13.
  • — Szerkezet és megalkotás
  • — Lehetséges fókuszok, célszámok
  • — Éves akcióterv elkészítése stratégia alapján
  • — Társterületek/társosztályok, együttműködési és kapcsolódási pontjai, témái (pl. CSR, fenntarthatóság, Employer Branding stb.)
  • — Esettanulmány: stratégiai pontokhoz rendelt taktikák
6. alkalom
Marketing csatornák és eszközök ismertetése I. – Offline
május 15.
  • — Csoportosítási lehetőségek és megközelítések (offline-online/digitális; ATL – BTL; 360fok, omnichannel, multichannel)
  • — Offline csatornák bemutatása és vizsgálata: melyiket mire és mikor válasszuk?
  • — A következőket tekintjük át: OOH fajták, print, gerilla, rendezvény
  • — Offline megjelenés a gyakorlatban: hogyan maximalizáljuk a részvételt egy szakmai rendezvényen vagy expón?
7. alkalom
Marketing csatornák és eszközök ismertetése II. – Digital
május 22.
  • — Digitális csatornák bemutatása és vizsgálata: melyiket mire és mikor válasszuk?
  • — A következőket tekintjük át: SEO, SEA, NL, blog/vlog
  • — Mi a Social listening és az ORM
  • — Hogy mutat egy landing page a gyakorlatban: megvizsgálunk és elemzünk egy landing page-t
8. alkalom
Marketing kampányok menedzsmentje
május 27.
  • — Kampányok folyamatának menedzselése: időzítés, részfeladatok, mérföldkövek, célszámok, költségvetés, nyomon követes, mérés stb.
  • — Kampány brief összeállítása – üzenet, cél, költségvetés stb.
  • — Budget felosztás
  • — Learning és újragondolás
9. alkalom
Marketingaktivitásunk éves tervezése
május 29.
  • — Marketing kalendárium
  • — Hogy mutat ez a gyakorlatban: Eseménynaptár készítése egy adott időszakhoz, példa naptár megtekintése
  • — Social Media platformok áttekintése
  • — Hogy mutat ez a gyakorlatban: Eseménynaptár készítése egy adott időszakhoz, példa naptár megtekintése
10. alkalom
Új csatornák/eszközök és peremterületek a marketingben
június 3.
  • — Új csatornák bemutatása: botok, applikációk, VR/augmented reality, podcast, további interaktív megoldások stb.
  • — Együttműködés influenszerekkel (mikró és makró influenszerek, influenszer ügynökségek)
  • — Ambassador (nagykövet) programok: ki lehet ő, és miért fontos nekünk?
  • — Idea pool – közös ötletelés
11. alkalom
A B2B marketing legfontosabb sajátosságai piaci és stratégiai szempontból
június 5.
  • — B2B és B2C különbségek
  • — Value curve, ügyfél értékajánlat, BMC
  • — Piaci szegmentáció => döntési folyamat a B2B-ben
12. alkalom
Legfőbb marketing modellek, eszközök, analízisek B2B nézőpontból
június 10.
  • — Sales channels és marketing
  • — B2B funnel + marketing eszközök
  • — Ügyféltérkép, piaci benchmarking lépések és kommunikáció
Itt tudsz jelentkezni
Szeretnénk kapcsolatban maradni veled és tájékoztatni a LABA legfrissebb híreiről és ajánlatairól. Legyél a közösségünk tagja!
Tudj meg többet