június 13. - július 23.
Élő, online kurzus
Pénzügy-
menedzsment
Szeretnél átfogó képet kapni a pénzügyi tervezésről és a könyvelés rendszeréről? Jó lenne, ha nemcsak a könyvelőd értené, hogy milyen a pénzügyi helyzeted? Vagy könyvelőként, esetleg kontrollerként kellene egy kis segítség, hogy átlásd a cégek könyvelési rendszerét? Akkor a pénzügymenedzsment kurzusunkat éppen neked találták ki. Felkészült oktatónk segítségével átlátod majd egy vállalat pénzügyi rendszerének alapvető elemeit.
- A képzés után érteni fogod a cégek főbb pénzügyi folyamatait, azok összefüggéseit. Értelmezni tudod a legfontosabb pénzügyi kimutatásokat, és az azok közötti kapcsolatokat.
- Átlátod a vezetői számvitel lényegét, és a kisujjadban lesznek a könyvelés alapjai. Tudni fogod, milyen szempontok szerint kell összeállítani a saját költségvetésedet.
- Nem jelentenek majd többé gondot az olyan fogalmak, mint a cash flow és profit, illetve a közöttük lévő eltérések is egyértelműek lesznek.
Előadó
Finance & Administration Manager,
Terre des hommes Alapítvány
• 30+ év szakmai tapasztalattal rendelkezik vállalati pénzügyek területén.Terre des hommes Alapítvány
• Dolgozott kétfős startupban és 30 000 fős nemzetközi vállalatcsoport regionális irodájánál is.
• Jelenleg egy 1,5 milliárd forint költségvetésű nemzetközi gyermekvédelmi alapítvány pénzügyi vezetője.
• Számos iparágban megfordult: a filmforgalmazástól és építőipartól kezdve az internetszolgáltatáson, hanglemezkiadáson, kereskedelmi televíziózáson és magánegészségügyön át egészen a hírportálokig.
• Döntően forprofit (InterCom, Sony Music, Elender/PSINet, Wallis Ingatlan, Sony Television, Doktor24) vállalatoknál dolgozott, illetve az utóbbi időben nonprofit (MedSpot, Pintér Béla Társulata, Terre des hommes) szervezetek pénzügyi vezetéséért is felel.
• Főbb területei a szervezetfejlesztés, ERP-bevezetés, szolgáltatáskihelyezés shared service centerbe, tőkebevonás, üzletfejlesztés és a transzformáció.
Neked ajánljuk a kurzust, ha:
- Cégvezető, tulajdonos, egyéb üzleti terület vezetője vagy
- Könyvelő vagy
- Junior kontroller, pénzügyi/adminisztratív munkatárs vagy
A kurzusról:
12 alkalom
Webinárium
- házi feladatok
- visszajelzések/értékelések
A kurzus programja:
-
1. alkalomA vállalat pénzügyi rendszerejúnius 13.
- A pénzügyi szerepe a szervezeten belül
- A pénzügyi szervezet a eltérő méretű és korú vállalatoknál
- Pénzügyi tervezés és kimutatások készítése
- A pénzügy együttműködése az üzleti területtel
- Makro-környezet. A külső tényezők, például a leértékelés és az infláció hatása az üzleti életre
- Mikrokörnyezet. Az üzleti tevékenységet befolyásoló iparági trendek
-
2. alkalomPénzügyi kimutatásokjúnius 18.
- Miért készülnek pénzügyi kimutatások?
- Eredménykimutatás, mérleg, cash-flow és ezek összefüggései
- Hogyan kapcsolódnak egymáshoz a pénzügyi kimutatások
- Egy számla helye a kimutatásokban
- Éves jelentés - pénzügyi/nem pénzügyi
- Faktorelemzés, mint a vállalkozás pénzügyi helyzetének megértését szolgáló eszköz
-
3. alkalomA könyvelésről érthetőenjúnius 20.
- Mit csinál a könyvelő?
- Könyvelési rendszerek
- Milyen információkat nyerhetünk ki a könyvelésből?
- Hogyan segíthetjük a könyvelő munkáját?
- Miben segít a jó minőségű könyvelés?
- Audit: belső és külső ellenőrzés
-
4. alkalomVezetői számviteljúnius 25.
- Éves beszámoló vagy használható vezetői információk
- Ismerd meg a cég igazi eredménykimutatását
- Mozgástér a számviteli szabályozásban
- Kinek a feladata, hogy profitunk legyen?
- CVP-analízis
- Folyamatos működési jelentés: napi, heti
- A működési jelentés céljai és előnyei
- A rendszeres jelentés típusai és példák
- Hogyan lesz jól működő vezetői számvitel rendszerünk?
-
5. alkalomA cash flowjúnius 27.
- Mire jó a cash flow?
- Milyen cash flow kimutatás használjunk?
- Van profitunk, de nincs pénzünk, miért?
- Likviditási mutatók
-
6. alkalomMeddig és mire elég a pénzünk?július 2.
- Esettanulmány - cash flow terv, burn rate, runway
- A cash flow terv használata
- Milyen döntésekben segít a cash flow terv
- Mikor jött el az idő a rövid távú cash-flow terv készítésre?
-
7. alkalomA pénzügyi tervezés folyamatajúlius 4.
- Kinek és miért készül a pénzügyi terv?
- Az analitikai jelentések címzettjei
- Mikor készítsük a tervet?
- A tervezés folyamata
- Milyen időtávra tervezzünk?
- Hogyan dolgozhatunk a terven sikeres csapatként?
- A tulajdonosi elvárások kezelése
- Horizontális és vertikális elemzési típusok: P&L, mérleg
- Pénzügyi mutatók: RO, ROS, ROE, ROA, ROI
-
8. alkalomMitől lesz jó a pénzügyi terv?július 9.
- Esettanulmány - eredménytervezés
- Cash flow és finanszírozás tervezés
-
9. alkalomWorkshopjúlius 11.
- A tervezés kihívásai, gyakori hibák
- Excel magas szinten
- PowerQuery, PowerPivot
- PowerBI
-
10. alkalomÚjratervezésjúlius 16.
- Mi történik a terv leadás után?
- Értsük meg az eltérések okait
- Mihez kezdjünk az eltérésekkel?
- Csapatmunka az újratervezés során
- Mikor van készen a pénzügyi terv?
- Kockázat és krízismenedzsment
-
11. alkalomA jól működő pénzügyjúlius 18.
- A management pénzügyi felelőssége
- A pénzügy szerepe a managementben
- A pénzügy éves feladatai, erőforrásai
- A pénzügyi funkció jövője
- ChatGPT: játék vagy munkaeszköz?
- Ismerkedés a most keringő fogalmakkal: Blockchain technológia, NFT, LLaMa, Crypto
- Pénzügyi feladatok automatizálása: munkahelyek elvesztése, új munkakörök keletkezése
-
12. alkalomKirándulás a non-profit pénzügyek világábajúlius 23.
- Kinek és miért fontos ez az ismeret?
- Az alapítványok, non-profit vállalkozások üzleti logikája
- Pénzforgalmi alapú nyilvántartások
- Támogatási szerződések, donor riporting, donor audit
- Együttműködési megállapodás partnerszervezetekkel
- A pénzügy szerepe az alapítvány céljainak elérésében
Regisztráció
A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük, regisztrálj!