"Stratégiai marketing" élő online kurzus: szegmentáció és pozicionálás, Peresztegi Ágnes | LABA üzleti iskola
Online
kurzus
Kezdőtől haladóig

Stratégiai marketing

A marketing elsősorban nem az eladásokról és a reklámról szól. Sokkal inkább arról, hogy megértsd a fogyasztóidat, mi motiválja őket, hogyan lehet a fogyasztási szokásaikat kedvezően alakítani. Ezekhez elengedhetetlen a fogyasztóközpontú szemlélet, és annak ismerete, hogyan célszerű felépíteni egy marketing stratégiát.
+15 év tapasztalattal rendelkező szakember segít majd a stratégiai marketingben rejlő lehetőségek feltárásában és megértésében
A kurzus után érteni fogod, hogy mi szükséges ahhoz, hogy a vállalat termékei és szolgáltatásai hosszú távon piacképesek legyenek
A reklámszakma Oscar díjaként is emlegetett Effie hatékonysági díjjal elismert előadótól szinte azonnal alkalmazható gyakorlati tudást szerzel
5 nagyvállalatnál (Unilever, Mars, Heineken, Vodafone, Molson Coors) szerzett tudás és tapasztalat átadása 12 alkalom alatt
Ismerd meg az előadónkat
Peresztegi Ágnes
marketing igazgató
+15 év marketing tapasztalat, 5 nemzetközi nagyvállalatnál: Unilever, Mars, Heineken, Vodafone, Molson Coors
3 nagymárka (Soproni, Borsodi, M&M’s) újrapozícionálása a hazai piacon és több, mint 10 termék piaci bevezetése fűződik a nevéhez
célcsoportok és fogyasztói korcsoportok alapos ismerete
14-szeres Effie hatékonysági díjjal elismert szakember
több, mint 20 hazai és nemzetközi márka bevezetésén és újrapozícionálásán dolgozott
Nem csak elméleti képzést adunk, hanem valóban hasznos gyakorlati tudást, amelyet szinte azonnal alkalmazni tudsz a munkád során szakmai céljaid megvalósításához. Ebben hiszünk, ebben támogatunk.
A kurzusról:
A kurzusról:
Tervezés
Nincs egyértelmű terved, és véletlenszerű kampányok követik egymást? Nem tudod, hogy merre tartasz? Itt az ideje, hogy változtass! Ne hagyd, hogy összecsapjanak a hullámok a fejed felett, inkább tervezz előre! Gondolkodj hosszú távon és legyen terved a másnapra.
Stratégia
A piac elemzése, a versenytársak követése és a megfelelő pozícionálás a kulcs – nélkülük nem fog működni. Ügyelj a részletekre, de gondolkozz nagyban – kövesd a piacot, hogy időben megmutathasd az innovatív ötleteket és lépj be a legjobbak közé!
Fogyasztók
Találj választ a legfontosabb kérdésre: Ki a célcsoport? Hogyan szólítsd meg őket? Miként profitálj ebből?
Pozícionálás
Határozd meg az erősségeidet a versenytársaidhoz képest! Találd meg a helyed a piacon és a fogyasztók mindennapjaiban is!
Kezdés:
augusztus 28.
Menetrend:
6 hét
12 alkalom
18 óra
Formátum:
webinárium + házi feladatok
+ visszajelzések és értékelések
Hogyan tanítunk?
Gyakorlati tudást adunk
A kurzusaink az elmélet és gyakorlat tökéletes összhangját teremtik meg: elmélet, amelyhez bármikor visszatérhetsz, illetve gyakorlat, amelyet szinte azonnal beépíthetsz a mindennapi munkavégzésedbe. Ebben pedig a segítségedre van az anyagokat tartalmazó online platform, az előadó és a LABA teljes csapata.
Élőben, online
Ahhoz, hogy hatékony legyen a tanulás és ne érezd a „távoktatást”, interaktív eszközökkel és tartalmakkal segítjük a fejlődésed.
Maradjunk kapcsolatban
Kérdezz bátran, az interaktív online előadások után minden kérdésedre választ kaphatsz, tapasztalataidat pedig megoszthatod a kurzusokhoz tartozó zárt Facebook-csoportokban.
PROGRAM
Alkalom 1
Bevezetés a marketingbe
  • - a marketing definíciója
  • - a marketing szerepe az üzleti szervezetben
  • - a fogyasztócentrikus marketing megközelítés
  • - Abraham Maslow szükséglethierarchia-elmélete
  • - a stratégiai tervezés folyamata
  • - termék/szolgáltatás, portfólió és kategória definíció
Alkalom 2
A makrokörnyezet elemzése
  • - a STEEP-elemzés módszertana
  • - Mannheim Károly generációelmélete
  • - a fogyasztói magatartás változásai
  • - trendelemzések
  • - a makrokörnyezet változásainak hatása a marketingre
Alkalom 3
A mikrokörnyezet elemzése
  • - Porter-féle öt versenyerő modell
  • - termék-életciklus modell és a termék elfogadási folyamat
  • - a versenytársak felismerése, kategorizálása és elemzése
  • - fogyasztási szokások és változásainak feltérképezése
Alkalom 4
A belső környezet elemzése és növekedési stratégiák
  • - SWOT (GYELV)-elemzés
  • - Ansoff-mátrix
  • - BCG-mátrix
  • - GE-mátrix
Alkalom 5
A marketing stratégia irányvonalának meghatározása
  • - a tömegpiac és a réspiac (niche market) jelentése
  • - piaci stratégiák bemutatása
  • - az arany kör modell alkalmazása
  • - a vállalat missziójának és víziójának megfogalmazása
  • - a marketing célok felállítása
  • - a fő marketing célokhoz rendelhető növekedési stratégiák
Alkalom 6
Szegmentáció
  • - földrajzi, demográfiai, társadalmi-gazdasági, pszichográfiai, viselkedési és technikai szegmentáció
  • - ár-piramis: a kategória ár alapú szegmentációja
  • - használat- és attitűd kutatás
  • - a fogyasztói tipológia és szükséglet mátrix alkalmazása
Alkalom 7
Pozícionálás 1/3
  • - a pozicionálás definíciója
  • - a jó márka alapismérvei
  • - pozícionálási stratégiák
  • - pozícionálási modellek bemutatása
Alkalom 8
Pozícionálás 2/3
  • - célcsoport meghatározás
  • - a versenykörnyezet definiálása
  • - insight definíciója és meghatározásának módszertana
  • - a megkülönböztető előny / termékígéret (USP)
  • - a termékígéretet alátámasztása (reason to believe/ RTB)
Alkalom 9
Pozícionálás 3/3
  • - funkcionális, érzelmi és társasági előnyök
  • - márkaértékek, márkaszemélyiség, tonalitás
  • - a márkaesszencia
  • - érzékelhető márka elemek
Alkalom 10
Marketing mix 1/2
  • - a marketing mix definíciója
  • - a termékinnováció különböző fajtái
  • - disztribúciós stratégiák
  • - árazási stratégiák
Alkalom 11
Marketing mix 2/2
  • - kommunikációs csatornák
  • - a kommunikációs mix fogalma
  • - a kommunikáció tervezésének folyamata
  • - a hatékony kommunikáció kritériumai
  • - vásárlási versus kommunikációs célcsoport meghatározása
  • - költségvetési terv (budget) kialakítása
Alkalom 12
Eredmények nyomon követése
  • - marketing mutatószám-rendszer (KPI scorecard) kialakítása
  • - a kritikus sikertényezők meghatározása
  • - prioritás mátrix elkészítése
  • - adatforrások: belső és külső, kvantitatív és kvalitatív
Az online oktatás
élvonalában
Megteremtettünk egy teljesen új világot a tanulni és tanítani vágyóknak
Világszerte 90 képzés 6 különböző területen
Kurzusainkon már több mint 35 ezren vettek részt a világ közel 50 országából
Szerintünk az élethosszig tartó tanulás nélkülözhetetlen a személyes fejlődéshez. Legyél te is részese az új online tanulói közösségünknek.
Minden egy helyen
A saját személyes felhasználói fiókodban.
Tanúsítvány
A képzés elvégzését követően tanúsítványt állítunk ki.
Maradjunk kapcsolatban
Az előadók és a képzés szervezői minden kérdésedre válaszolnak.
Visszanézhető
A kurzus felvételeit visszanézheted, a kiegészítő anyagokat pedig a képzést követően is eléred.
Házi feladatok és tesztek
Hogy azonnal beépíthesd a megszerzett gyakorlati tudást.
Rólunk mondták
Vizur Gábor
Marketing munkatárs, Sofidel Hungary Kft.
A kurzuson egy nagyon jól felépített struktúra mentén haladtunk, az elméletet rengeteg gyakorlati példával kiegészítve. Külön örültem, hogy a tananyagot a szakmában ennyire jártas oktató adta át. A személyes gyakorlati példák és házi feladatok pedig nagyon hasznosak voltak, sokat segítettek, hogy az elméleti tudást átültessem a gyakorlatba.
Molnár László Simon
Rogers Központ
A képzés profi és minden részletre kitért, az előadó pedig nagyon felkészült. Másoknak is ajánlom a kurzust, mivel a tananyag profin felépített, a megszerzett tudás azonnal felhasználható, beépíthető.
Itt tudsz jelentkezni
Szeretnénk kapcsolatban maradni veled és tájékoztatni a LABA legfrissebb híreiről és ajánlatairól. Legyél a közösségünk tagja! 
A "Jelentkezem" gomb megnyomásával és a regisztrációm elküldésével elfogadom az Adatkezelési szabályzatunkat, az Adatkezelési tájékoztatónkat és az Általános szerződési feltételeket.
Az új tudás megszerzése és új készségek elsajátítása nélkülözhetetlen egy elégedett karrierúthoz. A piacvezető cégek munkatársai is nálunk tanultak.