Bújj egy reklámügynökség art directorának bőrébe, hogy mélyebben megértsd a szerepkörhöz szükséges készségeket.
01. feladat:
Keress 1-2 olyan alkotást, amely inspirál, és add hozzá a közös kreatív inspirációs felülethez. Hivatkozhatsz blogokra és más művészekre, de próbálj meg kreatívan gondolkodni, és kerüld az Instagramot, a Pinterestet és a Behance-t.
Az art director szemszögéből követheted végig a reklámkampányok kidolgozásának minden egyes lépését, miközben megismered azokat a szempontokat, amelyek a jóból nagyszerűvé teszik azokat.
Tanuld meg gyakorlati példákból, hogy hogyan kell megfejteni a briefet. Olyan meglátásokat és márkastratégiákat ismerhetsz meg, amelyeket a kreatív folyamat során is alkalmazhatsz.
Tanuld meg gyorsan a koncepcióalkotás művészetét, miközben megismered a kulturális elemzés és az ötletek közötti különbségeket.
02. feladat:
Tekintsd át egy új reklámkampány briefjét, és dolgozz ki 3-5 ötletet. Foglald őket össze prezentációban, vagy egy írásos összefoglalóban.
Használd az új koncepcióalkotási készségeidet, hogy történetvezérelt ötleteket hozz létre. Fedezz fel több koncepcióalkotási technikát, és tanulj meg harcolni a gyakori buktatók ellen.
03. feladat:
Folytasd az ötletek felülvizsgálatát és a kivitelezés kidolgozását a kampányában. Találj ki 1 fő ötletet, és készíts 1-2 olyan nyomtatott kivitelezést, amelyről határozottan úgy érzed, hogy megvalósítható (akár papíron, akár digitális szoftver segítségével).
A visszajelzés és az alkotás kéz a kézben jár. Tanuld meg, hogyan adj, fogadj és hogyan kezeld a különböző forrásokból érkező visszajelzéseket és kritikákat.
Készíts olyan prezentációt, amivel eladhatsz egy kreatív ötletet!
04. feladat:
Alkalmazd az előző heti workshopon kapott visszajelzéseket az eszközeid javítására. Állíts össze egy 3-5 diás prezentációt, egy moodboardot, hogy bemutathasd kreatív ötletedet társaidnak.
Tanuld meg, hogyan pitchelj ötleteket a vezetőségnek, és hogyan adj el kreatív tartalmat az ügyfeleknek.
05. feladat: Kurzusprojekt: 360° reklámkampány
Folytassátok a fő ötletetek kidolgozását és formálását a mockupok átdolgozásával, a szöveg finomításával és a kivitelezés kreatívabbá tételével. Küldd be a 360°-os kampányt tartalmazó decket, amely tartalmazza a meglátásokat, az ötlet nevét és leírását, 1-2 nyomtatott hirdetést, legalább 1 további kivitelezést és egy moodboardot.
Alternatív lehetőség: készítsd el a kampányt saját eset vagy brief alapján.
Fókuszálj arra, hogy a kreatív ötletek hogyan kelnek életre a fogyasztók előtt, miközben elemzed a legkiválóbb art directorok által készített kampányokat.
06. feladat:
Az órán tárgyalt példa alapján készíts egy PR-headline-t a kampányodhoz. (extra kreditért)
Ismerd meg az ügynökségen belüli és kívüli együttműködés módszereit más kreatívokkal.
Fedezd fel a saját stílusodat art directorként, amely tükröződik majd a portfóliódban is.
07. feladat:
Értékeld a portfóliód, és határozd meg a fejlesztendő területeket. Ha elkészült, egészítsd ki a portfóliód a kurzusprojekttel.
Küldd be a portfóliódat felülvizsgálatra, és mondd el, hogy szerinted mi az, ami javításra szorul, illetve mi az, amin már javítottál. (extra kreditért)
Az óra végére tudni fogod, hogyan navigálj a kapcsolati hálódban, hogyan bővítsd azt, és hogyan használj megbízható technikákat a következő interjún való sikeres szerepléshez.