Vass Melinda
Head of employee experience
communication - Volvo Group
5 hét
Kedd & Csütörtök
18:00
A munkáltatói márka sokkal több, mint egy hangzatos szlogen egy álláshirdetésben. A jó munkáltatói márka üzleti célokat szolgál, megalapozott, hiteles, megszólítja a jelenlegi és a leendő kollégákat. Vonzó, de valósághű képet fest egy munkáltatóról.
A sikeres munkáltatói márka pedig minden esetben előre definiált célok és stratégia mentén épül, mérhető eredményekkel, változatos csatornákon és eszközökkel teljesedik ki.
Munkád során kapcsolódsz a munkáltatói márkaépítéshez és egy új, stratégiai szemléletet, praktikus eszköztárat szeretnél elsajátítani.
Mindennapi feladataid között szerepel a belső kommunikációs csatornák menedzselése, kollégákkal aktív kapcsolattartás és építés a szervezet részéről, illetve közösségépítés. Megérted, hogyan segíti a munkád egy jó Employer Branding stratégia.
Ügynökségi vagy vállalati oldalon felelsz a munkáltatók külső megítélésének alakításáért? A munkáltatói márka jelentősen eltér egy termék, szolgáltatás vagy brand építésétől, így sok hasznos információt gyűjthetsz!
Szeretnéd megérteni az Employer Branding folyamatait és szeretnéd ezeket stratégiai szinten beépíteni üzleti folyamatokba.
Minden cég rendelkezik munkáltatói márkával, függetlenül attól, hogy aktívan dolgozik-e érte vagy sem. A munkáltatói márkaépítés egy olyan folyamat, amely hitelesen mutatja be a leendő és már meglévő kollégák számára a cég identitását, és azt, hogy miért jó ott dolgozni, miközben támogatja a vállalat üzleti céljait. A kurzus célja, hogy belevesd magad a munkáltatói értékek felfedezésébe és végigsétálj velünk a munkáltatói élményfolyamon, a bevonzástól a megtartásig.
Talán sosem volt ekkora a verseny a cégek között a munkaerőpiacon, mint manapság: tehetségekért, új jelöltek megszólításáért és a szakemberek megtartásáért folyik a mindennapi harc. Ha már van egy jól felépített stratégia, az eredmények adatalapú mérése elengedhetetlen. Marketingkommunikációs ismeretekkel, mérési és visszamérési módszerekkel vértezünk fel a megfelelő kampánymenedzsment érdekében, hogy a kurzus elvégzése után azonnal használható eszköztárral rendelkezz az Employer Branding területén.
Az első néhány alkalom az Employer Branding jelentőségéről, a szervezetben betöltött szerepéről, a fogalmak tisztázásáról, valamint a külső és belső stakeholderek menedzsmentjéről fog szólni. Kitérünk továbbá az alapvető piackutatási eszközökre és módszerekre, hogy minél komplexebb rálátásod legyen a cég jelenlegi megítélésére, a célcsoportok munkahelyválasztási szokásaira és a versenytársak jó gyakorlataira.
A kurzus második felének fókuszában egyrészt, a szervezet munkáltatói erősségeinek feltárása, az Employer Branding kampányok központjában álló munkáltatói értékígéret (EVP) megfogalmazása és validálása áll. Másrészt, bemutatjuk a munkáltatói márka stratégiaalkotásának folyamatát, valamint azt, hogy miként tudod összehangolni ezt az üzleti célokkal.
Az utolsó alkalmak során olyan gyakorlati tudásra és eszköztárra tehetsz szert, amellyel magabiztosan tervezhetsz külső és belső munkáltatói márka-kampányokat: csökkentheted a toborzási költségeiteket és a fluktuációt, valamint vonzó munkáltatóként emelkedhettek ki a munkaerőpiaci zajban.
A bevezető alkalom során a munkáltatói márkaépítés céljával, jelentőségével és a legfontosabb kapcsolódó fogalmakkal ismerkedünk. Megmutatjuk, hogy egy megalapozott, hiteles és vonzó munkáltatói márka milyen jótékony hatással van a szervezetek, cégek életére és eredményeire.
A pozícionálás után kitérünk az eszköztár sokszínűségére. Itt egészen a belső és külső pilléreket érintve megyünk át a különböző csatornákon, kompetenciákon, fókuszterületeken, amelyek ismerete elengedhetetlen a stratégiai tervezéséhez.
A három alappillérre külön szánunk egy blokkot az alapok elsajátításához: bevonzás-megtartás-elkötelezés különböző szekcióin áthaladva, példákkal szemléltetve.
Cégen belüli felelősségek meghatározása, kapcsolat építése a különböző stakeholderi szintekkel, kitérés a vezetői kommunikációra. Csatornák, formátumok és az eszköztár kialakítása. Célcsoportok definiálása, fókuszcsoportok bevonása.
A sikeres kampányok mögött minden esetben egy jó stratégia áll, még akkor is, ha ez kívülről nem látszik. Áttekintjük, milyen folyamat vezet el minket egy megalapozott, megvalósítható, mégis ambiciózus stratégiai alap megalkotásához.
A stratégiai és kampánytervezés fontos összetevője az információgyűjtés és piackutatás. Ezen alkalom során olyan eszközöket és módszereket mutatunk be, amelyek hasznosak lesznek a szervezet belső, illetve külső megítélésének vizsgálatában, és a legfontosabb célcsoportok megismerésében.
A terület egyik legfontosabb eszközének, az EVP-nek kialakítási folyamatát fogjuk megvizsgálni. Megnézzük, milyen szempontokat kell figyelembe vennünk a vállalaton belül és kívül, hogy az EVP-nk hiteles és egyedi legyen.
A munkáltatói értékek mentén kitekintünk a sokszínűség erejére és az erre irányuló akciókra. A HR kommunikációs folyamatokban a társadalmi felelősségvállalás fontosságával is megismerkedünk, vállalati értékként megvizsgáljuk az erre fókuszáló tevékenységeket.
Hogyan lesz elméletből gyakorlat? Ebben a blokkban átvilágítunk olyan nemzetközi márkákat és best practice-eket, melyeket érdemes szakmai szemmel figyelemmel kísérni. Konkrét esettanulmányokon keresztül vizsgáljuk meg a különböző célcsoportokat, irányzott aktivitásokat.