Marketing a gyakorlatban | LABA üzleti iskola
Online
kurzus

Marketing a gyakorlatban

A marketinget legtöbbször csak a vásárlással kapcsolatos tevékenység szinonimájaként használják, pedig messze túlmutat egy termék értékesítésén. Ha eleged van a száraz elméletre épülő képzésekből és valós, gyakorlati tudásra vágysz, ez a kurzus neked szól!
Elsajátítod a sikeres marketingstratégiák mögött meghúzódó gyakorlatot és módszereket.
Képes leszel marketingkampányok megtervezésére, végrehajtására és mérésére.
Szupererő nélkül is ráérzel majd, hogyan reagálj a folyamatosan változó üzleti igényekre.
Karczub-Lehoczky Fanni
Head of Marketing, MediaMarkt
10+ éves tapasztalat a marketing területén.
AZ IKEA Örs vezér téri áruházának marketingvezetője volt. A nevéhez fűződik az IKEA FAMILY klubtagok számának jelentős növelése, számos gyermekprogram támogatása és az áruház kutyabaráttá tétele.
A Bosch üzleti egységeinek egyikéhez tartozó 11 ország retail marketing projektetjeit irányította.
Tapasztalatot szerzett ügynökségi és ügyféloldalon egyaránt, de dolgozott kisvállalatoknál és multinacionális cégeknél is.
Nemcsak a stratégiai- és tervezési folyamatok módszereit ismeri, hanem a költségtervezés területén is tapasztalt.
Számos projekt fűződik a nevéhez – FMCG márkák újrapozicionálása, termékportfólió alakítása és szolgáltatások bevezetése, CSR-kampányok. Olyan márkákkal dolgozott együtt, mint a Negro, a Tucc, a Manner és a Győri Édes.
Több vállalkozás indításánál is közreműködött marketingtanácsadóként.
Nemcsak elméleti képzést, hanem valóban hasznos gyakorlati tudást is nyújtunk, amelyet azonnal alkalmazni tudsz szakmai céljaid megvalósításához. Ebben hiszünk, ebben támogatunk.
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
Amiről a kurzus alatt tanulni fogsz:
25+ marketingeszköz és csatorna
A kurzus alatt több, mint 25 marketingeszköz és csatorna működését, célját és hatékonyságát mutatjuk be, így tudni fogod, hogy a te vállalkozásod számára mi a legmegfelelőbb.
10+ elemzési módszer
A mai üzleti világban megkerülhetetlen az adatokon alapuló döntéshozatal. Elemzés nélkül minden csak feltételezés – az erre felépített terv pedig sorsdöntő lehet egy vállalkozás számára. Több hasznos módszert is bemutatunk, hogy biztosan megtaláld a számodra megfelelőt.
10+ munkafolyamat
Hogyan néz ki az ötlet és megvalósítás közötti rögös út? Olyan munkafolyamatokat ismerhetsz meg, amelyek megadják a megfelelő keretet marketingtevékenységeidnek és kampányaidnak. A kurzus folyamán több, mint 10 technikát tanulhatsz meg.
Kezdés:
2023. április 12.
Menetrend:
6 hét
12 alkalom
Formátum:
webinárium + házi feladatok
+ visszajelzések és értékelések
Így tanítunk
Gyakorlati tudást adunk
A kurzusaink az elmélet és gyakorlat tökéletes összhangját teremtik meg. Valódi példákon keresztül, működőképes eszközöket használva sajátíthatod el az ismereteket, így olyan tudás kerül a birtokodba, amit akár azonnal bevethetsz a munkád során.
Segítség és támogatás
Az oktatód minden felmerülő kérdésedre választ ad, a Laba csapata pedig mindenben támogatni fog.
Kapcsolatépítés
Hozzáférést kapsz a kurzus zárt csoportjához, ahol folytathatod a kapcsolatépítést és tapasztalatot cserélhetsz a kurzus többi résztvevőjével.
A kurzus programja
Alkalom 1
Bevezetés a marketing alapjaiba
április 12.
  • - Mi a marketing? (És mi nem tartozik bele?)
  • - Alapfogalmak, amelyeket gyakran használ a szakma
  • - Területek és pozíciók
  • - Különbségek kkv és nagyvállalati szektor között marketing szemszögből
Alkalom 2
Helyzetelemzés, a külső és belső környezet felmérése
április 17.
  • - Környezetelemzés módszerei: mikró és makró környezet
  • - Vizsgált módszerek: STEEP, PESTEL, SWOT analízis
  • - Mi az insight és hogyan határozzuk meg?
  • - Releváns belső célszámok (vásárlók száma, vásárlási gyakoriság, kosárérték stb.)
  • - Célszámok az online és offline környezetben (bolt VS webshop)
Alkalom 3
A pozicionálás fontossága
április 19.
  • - Mit jelent a pozicionálás? Miért fontos?
  • - Cél, vízió, értékek - Tanuljunk a nagyoktól!
  • - USP – avagy termékünk/szolgáltatásunk hogyan lesz beazonosítható és hogyan emelkedik ki a piacon?
  • - Versenytársak fontossága és a versenytárselemzés egyszerű módszerei
  • - A Customer Safari bemutatása
Alkalom 4
A célcsoport tudatos meghatározása
április 24.
  • - Célcsoport jelentése és szerepe
  • - Célcsoport jellemzői, csoportosítás (demográfiai tényezők, élethelyzet, behavior/style stb.)
  • - Marketing Persona – mi ez és mire jó?
  • - Persona megalkotása a gyakorlatban
Alkalom 5
Piackutatás a gyakorlatban
április 26.
  • - Igényfelmérés
  • - Kvantitatív és kvalitatív kutatási módszerek
  • - Kérdőív összeállítás (kötelező elemek, mire figyeljünk technikailag, adatvédelem stb.)
  • - Kutatási brief elkészítése piacelemzők részére, és a leggyakoribb mérések (TOM, BHC stb.)
  • - Példa kérdőív áttekintése
Alkalom 6
A vásárlói út – Customer decision journey
május 3.
  • - Vásárlói út állomásai és az állomásokhoz tartozó kommunikációs eszközök
  • - Hangsúlyozás/visszaforgatás
  • - Vásárlói/fogyasztói út szerepe marketing kampányok esetén
  • - Vásárlói/fogyasztói út szerepe a stratégia szempontjából
  • - Példák lehetséges vásárlói utakra
Alkalom 7
A stratégia megalkotása
május 8.
  • - Szerkezet és megalkotás
  • - Lehetséges fókuszok, célszámok
  • - Éves akcióterv elkészítése stratégia alapján
  • - Társterületek/társosztályok, együttműködési és kapcsolódási pontjai, témái (pl. CSR, fenntarthatóság, Employer Branding stb.)
  • - Esettanulmány: stratégiai pontokhoz rendelt taktikák
Alkalom 8
Marketing csatornák és eszközök ismertetése I. – Offline
május 10.
  • - Csoportosítási lehetőségek és megközelítések (offline-online/digitális; ATL – BTL; 360fok, omnichannel, multichannel)
  • - Offline csatornák bemutatása és vizsgálata: melyiket mire és mikor válasszuk?
  • - A következőket tekintjük át: OOH fajták, print, gerilla, rendezvény
  • - Offline megjelenés a gyakorlatban: hogyan maximalizáljuk a részvételt egy szakmai rendezvényen vagy expón?
Alkalom 9
Marketing csatornák és eszközök ismertetése II. – Digital
május 15.
  • - Digitális csatornák bemutatása és vizsgálata: melyiket mire és mikor válasszuk?
  • - A következőket tekintjük át: SEO, SEA, NL, blog/vlog
  • - Mi a Social listening és az ORM
  • - Hogy mutat egy landing page a gyakorlatban: megvizsgálunk és elemzünk egy landing page-t
Alkalom 10
Marketing kampányok menedzsmentje
május 17.
  • - Kampányok folyamatának menedzselése: időzítés, részfeladatok, mérföldkövek, célszámok, költségvetés, nyomon követes, mérés stb.
  • - Kampány brief összeállítása – üzenet, cél, költségvetés stb.
  • - Budget felosztás
  • - Learning és újragondolás
Alkalom 11
Marketingaktivitásunk éves tervezése
május 22.
  • - Marketing kalendárium
  • - Hogy mutat ez a gyakorlatban: Eseménynaptár készítése egy adott időszakhoz, példa naptár megtekintése
  • - Social Media platformok áttekintése
  • - Hogy mutat ez a gyakorlatban: Eseménynaptár készítése egy adott időszakhoz, példa naptár megtekintése
Alkalom 12
Új csatornák/eszközök és peremterületek a marketingben
május 24.
  • - Új csatornák bemutatása: botok, applikációk, VR/augmented reality, podcast, további interaktív megoldások stb.
  • - Együttműködés influenszerekkel (mikró és makró influenszerek, influenszer ügynökségek)
  • - Ambassador (nagykövet) programok: ki lehet ő, és miért fontos nekünk?
  • - Idea pool – közös ötletelés
 
Az online oktatás
élvonalában
Megteremtettünk egy teljesen új világot a tanulni és tanítani vágyóknak
Világszerte 90 képzés 6 különböző területen
Kurzusainkon már több mint 35 ezren vettek részt a világ közel 50 országából
Szerintünk az élethosszig tartó tanulás nélkülözhetetlen a személyes fejlődéshez. Legyél te is részese az új online tanulói közösségünknek.
Minden egy helyen
A saját személyes felhasználói fiókodban.
Tanúsítvány
A képzés elvégzését követően tanúsítványt állítunk ki.
Maradjunk kapcsolatban
Az előadók és a képzés szervezői minden kérdésedre válaszolnak.
Visszanézhető
A kurzus felvételeit visszanézheted, a kiegészítő anyagokat pedig a képzést követően is eléred.
Házi feladatok és tesztek
Hogy azonnal beépíthesd a megszerzett gyakorlati tudást.
Rólunk mondták
Berta Anett
Marketing Specialist
BPW-Hungária Kft
„A már meglévő marketing tudásom felfrissítése céljából jelentkeztem a kurzusra, és úgy érzem, sikerült elérnem ezt a célt. Egy átfogó, sokrétű összegzést kaptam, tele gyakorlati példákkal és érdekes tananyagokkal.”
Balogh Gergely
PPC menedzser
„A marketing ismereteim felfrissítése miatt jelentkeztem a kurzusra, és az előadó rengeteget segített nekem ebben. Gyakorlatias, hasznos és érdekes óráival hozzájárult a célom eléréséhez.”
Tas Boglárka
„Fotósként dolgozom és plusz tudást akartam szerezni. Az előadó nagyon szimpatikus volt, emberi és közvetlen. Tetszett nagyon a kurzus felépítése, tényleg átfogó képet kaptam a marketing folyamatairól és eszközeiről.”
Török Nikolett
„A kurzus végig logikusan felépített és gyakorlatias volt, azt kaptam, amit vártam tőle. Az oktató készségesen segítette a tanulási folyamatomat, és végig világosan, érthetően fogalmazott. A feladatok érdekesek voltak, és összességében rengeteg újat adott nekem a képzés.”
Itt tudsz jelentkezni
Szeretnénk kapcsolatban maradni veled és tájékoztatni a LABA legfrissebb híreiről és ajánlatairól. Legyél a közösségünk tagja! 
A "Jelentkezem" gomb megnyomásával és a regisztrációm elküldésével elfogadom az Adatkezelési szabályzatunkat, az Adatkezelési tájékoztatónkat és az Általános szerződési feltételeket.
Az új tudás megszerzése és új készségek elsajátítása nélkülözhetetlen egy elégedett karrierúthoz. A piacvezető cégek munkatársai is nálunk tanultak.