Kereskedelem: szervezet, stratégia, menedzsment élő online képzés: építs hatékony kereskedelmi struktúrát | Laba üzleti iskola
ÉLŐ, ONLINE KURZUS

Kereskedelem: szervezet, stratégia, menedzsment

Egy vállalat üzleti sikeressége jelentős részben annak kereskedelmi tevékenységén múlik. A kurzuson megtanítjuk, milyen lépésekkel lehet javítani az értékesítési osztály hatékonyságát, hogyan érdemes kompetensen kezelni a beszerzés, a marketing és az értékesítés funkcióit, valamint azt is, miként alakítható ki egy átfogó kereskedelmi stratégia a vállalati profit maximalizálásának érdekében.
Irányítani tudod az értékesítési ciklus minden lépését, és képes leszel arra, hogy ütőképes értékesítési csapatot építs.
Megtanulod, hogyan lehet összehangolni a termékkínálatot a marketingkommunikációval, sikeres csatát vívni a konkurenciával és növelni a piaci részesedést.
Képes leszel arra, hogy hatékonyan kezeld a beszerzési folyamatokat, megtaláld a megfelelő beszállítókat, és felmérd a beszerzés hatékonyságát.
Tudni fogod, hogyan alkoss időtálló, az üzleti célokat támogató kereskedelmi stratégiát - és hogyan intézd annak implementálását.
A kurzus oktatója:
Bálint Gergely
A Nestlé Hungária kereskedelmi igazgatója
Több, mint 20 év kereskedelmi tapasztalattal rendelkezik multinacionális vállalatoknál az FMCG szektorban
Felelősségi körébe tartozik 6 üzletág és több mint 500 termék kereskedelmi menedzsmentje, valamint egy közel 100 fős csapat irányítása
Jelenleg a Nestlé-nek, a világ vezető élelmiszeripari vállalatának a magyarországi kereskedelmi igazgatója
> Jelentős tapasztalat mátrix szervezetirányításban, stakeholder-menedzsmentben, marketingben és általános menedzsmentben
A LABA kurzusain az elmélet és a gyakorlat kéz a kézben járnak. Olyan naprakész tudást biztosítunk számodra, amelyet akár már másnap alkalmazni tudsz majd a saját cégedben.
Témák, amiket érintünk a képzésen:
Értékesítés
Ha az értékesítési osztály működése nem elég hatékony, nem tudsz profitot növelni, hiába optimalizálod a logisztikát vagy rendelkezel megfelelő marketingstratégiával. Megtanítjuk az értékesítési ciklus minden lépésének irányítását, az új termékek bevezetésétől egészen a nehezen forgó termékek értékesítéséig.
Beszerzés
Egy hatékonyan működő vállalat számára elengedhetetlen a készlettervhez és az értékesítés üteméhez való igazodás. A kurzuson elmondjuk, miként kerülhető el a raktári készlethiány és túlkészlet, hogyan találd meg a megfelelő beszállítókat, valamint azt is elmondjuk, hogyan számolható ki a beszerzés hatékonysága.
Marketing
Részletesen ismertetjük a legfontosabb marketing folyamatokat: árképzés, stratégia, akciós ajánlatok. Megtanulod, hogyan lehet összehangolni a termékkínálatot a marketingkommunikációval, sikeres csatát vívni a konkurenciával és növelni a piaci részt.
Kezdés:
November 17.
Időtartam:
6 hét, ünnepi szünettel
12 alkalom
18+ órányi oktatás
Formátum:
Webinárium
+ házi feladatok, visszajelzések/értékelések
Így tanítunk:
Gyakorlati tudást és tapasztalatot biztosítunk
Házi feladatokkal és tesztekkel várunk, hogy az órán megtanultakat biztos alapokra helyezdhesd és képes legyél a gyakorlatban is alkalmazni a tudásod.
Segítünk, ha elakadsz
Az előadó minden felmerülő kérdés esetén a segítségedre lesz, és személyes visszajelzést ad a házi feladataidra.
Építs szakmai kapcsolatokat
Lehetőséget biztosítunk, hogy egy zárt, szakmai csoporton belül vitassátok meg a szakmai kérdéseket vagy osszátok meg egymással a tapasztalataitokat.
PROGRAM
01
A kereskedelmi osztály helye és funkciója a szervezetben
2022. november 17., 18:00-19:30
  • - Egy kereskedelemmel foglalkozó vállalat felépítése
  • - Társosztályok és azok funkciói:
    • - Marketing
    • - Logisztika (Áruellátás, Raktározás, Kiszállítás)
    • - Kereskedelmi Marketing (Trade Marketing)
    • - Pénzügy / Kontrolling
  • - A kereskedelmi igazgató felelőssége, feladatai
02
A kereskedelmi osztály felépítése és főbb mérőszámai
2022. november 21., 18:00-19:30
  • - Key Account Management (B2C és B2B közötti különbséggel kiegészítve)
  • - Területi értékesítés (B2C és B2B közötti különbséggel kiegészítve)
  • - Főbb mérőszámok
03
Kereskedelmi csatornák
2022. november 24., 18:00-19:30
  • - A kereskedelem csatornánkénti felépítése
  • - A kereskedelmi csatornák összefüggése
  • - Alapvető vevői elvárások (és azok különbözősége csatornánként)
  • - A súlyozott és numerikus disztribúció fontossága
04
A stratégiai tervezés folyamata
2022. november 28., 18:00-19:30
  • - Hosszú távú tervezés
  • - Rövid távú tervezés
  • - A társosztályok feladatai
  • - Kereskedelmi elvárások házon belül tervezési folyamatban
05
Mire van szükség marketing oldalról? #1
2022. december 1., 18:00-19:30
  • - Piacelemzés, trendek elemzése
  • - Kereskedelmi potenciál felmérése
  • - Konkurencia elemzése
06
Mire van szükség marketing oldalról? #2
2022. december 5., 18:00-19:30
  • - Termékportfólió-tervezés
  • - Árpozícionálás és árstratégia
  • - Marketing kampánytervezés
07
Csatorna és vevői árbevétel-tervezés
2022. december 8., 18:00-19:30
  • - Árbevétel kereskedelmi csatorna tervezése
  • - A célzott disztribúciós szint elérésének opciói
  • - Partner szintű árbevétel-tervezés
08
Customer Planning
2022. december 12., 18:00-19:30
  • - Psonto vevőtervek kialakítása
  • - Promóciós stratégia felépítése és kampánytervvel való összehangolása
  • - Eladáshelyi tervezés – Mit szeretnénk az eladáshelyen látni, és ehhez mire van szükség? (POS, Display, Merchandising)
09
Pénzügyi és kereskedelmi kontrolling
2022. december 15., 18:00-19:30
  • - A KPI-ok felállítása
  • - A kereskedelmi tervezés pénzügyi ellenőrzése és támogatása
  • - Teljes vállalati költségvetés tervezése
10
Kereskedelmi szerződések és a kondíciós rendszer felépítése
2023. január 5., 18:00-19:30
  • - Általános szerződési feltételek – mire figyeljünk?
  • - Hogyan épül fel egy partneri szerződés és melyek a legfontosabb elemei?
  • - Mit vár el tőlünk egy partner, és hogyan határozzuk meg a reális elvárásokat?
11
Tárgyalás - hogyan csináljuk?
2023. január 9., 18:00-19:30
  • - Legyünk tisztában a vevők prioritásaival!
  • - Legyünk tisztában a saját prioritásainkkal!
  • - Tárgyalási stratégiák szélesebb vevőportfólió esetén
12
Follow up - nyomonkövetés
2023. január 12., 18:00-19:30
  • - Meeting struktúra a kereskedelmi osztályon belül
  • - Meeting struktúra a társosztályokkal
  • - A területi kivitelezés nyomonkövetése
  • - A promóciós aktivitások értékelése
  • - Beavatkozás – ha nem halad minden a terv szerint
AZ ONLINE OKTATÁS ÉLVONALÁBAN
Már 7 éve segítünk a tanulni vágyóknak szakmai céljaik elérésében.
Kurzusainkon eddig már több mint 60 ezren vettek részt, és ez a szám folyamatosan nő.
Nemzetközi szervezetek által akkreditált tanúsítvány – PMI (USA, Európa), HRCI (USA), IIBA (Kanada)
Célunk a szakmai fejlődésed támogatása – kurzusaink nem csupán előadások.
Minden egy helyen
Személyes felhasználói fiókodban.
Tanúsítvány
A képzés elvégzését tanúsítvánnyal igazoljuk.
Visszanézhető
A kurzus felvételeit visszanézheted, a kiegészítő anyagokat pedig a képzést követően is eléred.
Házi feladatok és tesztek
Próbáld ki a megszerzett tudást a gyakorlatban!
Segítünk, ha elakadsz
Az előadók és a Laba csapata minden kérdésedre válaszolnak.
Regisztrálj a kurzusra
A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért kérjük regisztrálj!
A „Jelentkezem” gomb megnyomásával és a regisztrációm elküldésével elfogadom az Adatkezelési szabályzatunkat, az Adatkezelési tájékoztatónkat és az Általános szerződési feltételeket.