Teacher

Stratégiai Marketing

Peresztegi Ágnessel - 15 év tapasztalat, 5 nagyvállalatnál: Unilever, Mars, Heineken, Vodafone, Molson Coors

A marketing elsősorban nem az eladásokról és a reklámról szól. Sokkal inkább arról, hogy megértsd a fogyasztóidat, mi motiválja őket, hogyan lehet a fogyasztási szokásaikat kedvezően alakítani, illetve mi szükséges ahhoz, hogy a vállalat termékei és szolgáltatásai hosszú távon piacképesek legyenek. Ezekhez elengedhetetlen a fogyasztóközpontú szemlélet, és annak ismerete, hogyan célszerű felépíteni egy stratégiát.

Marketing ≠ Reklám

 
 
Tervezés

Nincs egyértelmű terved, és véletlenszerű kampányok követik egymást? Nem tudod, hogy merre tartasz? Itt az ideje, hogy változtass!

Stratégia

A piac elemzése, a versenytársak követése és a megfelelő pozícionálás a kulcs – nélkülük nem fog működni. Ügyelj a részletekre, de gondolkozz nagyban – kövesd a piacot, hogy időben megmutathasd az innovatív ötleteket és lépj be a legjobbak közé!

Teacher

A kurzusról

Mit, mikor és hogyan?

Mit fogunk tanulni?

Fogyasztók

Találj választ a legfontosabb kérdésre: Ki a célcsoport? Hogyan szólítsd meg őket? Miként profitálj ebből?

Pozícionálás

Határozd meg az erősségeidet a versenytársaidhoz képest! Találd meg a helyed a piacon és a fogyasztók mindennapjaiban is!

Terv

Ne hagyd, hogy összecsapjanak a hullámok a fejed felett, inkább tervezz előre! Gondolkodj hosszú távon és legyen terved a másnapra.

Mikor és hogyan?

FORMÁTUM
  • webinárium
  • házi feladatok
  • visszajelzések / értékelések
MENETREND
  • 6 hét
  • 12 alkalom
  • 18 óra

Az előadóról

Teacher

Peresztegi Ágnes

marketing igazgató

Az előadóról
  • 15 év marketing tapasztalat, 5 nemzetközi nagyvállalatnál: Unilever, Mars, Heineken, Vodafone, Molson Coors
  • 14-szeres Effie hatékonysági díjjal elismert szakember
  • több, mint 20 hazai és nemzetközi márka bevezetésén és újrapozícionálásán dolgozott
  • célcsoportok és fogyasztói korcsoportok alapos ismerete
  • 3 nagymárka (Soproni, Borsodi, M&M’s) újrapozícionálása a hazai piacon és több, mint 10 termék piaci bevezetése fűződik a nevéhez

Kurzus programja

  • Előadások száma:

    12

Részletes program + Regisztrálok

Kurzus programja

  • Alkalom 1

    Bevezetés a marketingbe
    • a marketing definíciója
    • a marketing szerepe az üzleti szervezetben
    • a fogyasztócentrikus marketing megközelítés
    • Abraham Maslow szükséglethierarchia-elmélete
    • a stratégiai tervezés folyamata
    • Termék/szolgáltatás, portfólió és kategória definíció
  • Alkalom 2

    A makrokörnyezet elemzése
    • A STEEP-elemzés módszertana
    • Mannheim Károly generációelmélete
    • a fogyasztói magatartás változásai
    • trendelemzések
    • a makrokörnyezet változásainak hatása a marketingre
  • Alkalom 3

    A mikrokörnyezet elemzése
    • Porter-féle öt versenyerő modell
    • termék-életciklus modell és a termék elfogadási folyamat
    • a versenytársak felismerése, kategorizálása és elemzése
    • fogyasztási szokások és változásainak feltérképezése
  • Alkalom 4

    A belső környezet elemzése és növekedési stratégiák
    • SWOT (GYELV)-elemzés
    • Ansoff-mátrix
    • BCG-mátrix
    • GE-mátrix
  • Alkalom 5

    A marketing stratégia irányvonalának meghatározása
    • A tömegpiac és a réspiac (niche market) jelentése
    • piaci stratégiák bemutatása
    • Az arany kör modell alkalmazása
    • a vállalat missziójának és víziójának megfogalmazása
    • a marketing célok felállítása
    • a fő marketing célokhoz rendelhető növekedési stratégiák
  • Alkalom 6

    Szegmentáció
    • földrajzi, demográfiai, társadalmi-gazdasági, pszichográfiai, viselkedési és technikai szegmentáció
    • ár-piramis: a kategória ár alapú szegmentációja
    • használat- és attitűdkutatás
    • a fogyasztói tipológia és szükséglet mátrix alkalmazása
  • Alkalom 7

    Pozicionálás 1/3
    • a pozícionálás definíciója
    • a jó márka alapismérvei
    • pozícionálási stratégiák
    • pozícionálási modellek bemutatása
  • Alkalom 8

    Pozicionálás 2/3
    • célcsoport meghatározás
    • a versenykörnyezet definiálása
    • insight definíciója és meghatározásának módszertana
    • a megkülönböztető előny / termékígéret (USP)
    • a termékígéretet alátámasztása (reason to believe/ RTB)
  • Alkalom 9

    Pozicionálás 3/3
    • funkcionális, érzelmi és társasági előnyök
    • márkaértékek, márkaszemélyiség, tonalitás
    • a márkaesszencia
    • érzékelhető márka elemek
  • Alkalom 10

    Marketing mix 1/2
    • a marketing mix definíciója
    • a termékinnováció különböző fajtái
    • disztribúciós stratégiák
    • árazási stratégiák
  • Alkalom 11

    Marketing mix 2/2
    • kommunikációs csatornák
    • a kommunikációs mix fogalma
    • a kommunikáció tervezésének folyamata
    • a hatékony kommunikáció kritériumai
    • vásárlási versus kommunikációs célcsoport meghatározása
    • költségvetési terv (budget) kialakítása
  • Alkalom 12

    Eredmények nyomon követése
    • marketing mutatószám-rendszer (KPI scorecard) kialakítása
    • a kritikus sikertényezők meghatározása
    • prioritás mátrix elkészítése
    • adatforrások: belső és külső, kvantitatív és kvalitatív

Így tanítunk

 
 
   
LABA
Felhasználói fiókom

Lépj be a Google Classroom rendszerébe - itt találod a személyes fiókod. Nézd az órákat élő közvetítésben vagy felvételről, oszd meg ötleteidet az előadóval, és teljesítsd a feladatokat - mindent megteszünk, hogy kényelmesen tanulhass.

Regisztrálok
Mindig elérhető és mindig segít
Mindig elérhető és mindig segít

Az ügyfelek értékelik a támogatást. Az előadók és a LABA csapat minden kérdésedre választ ad. Ne félj kérdezni!

Regisztrálok
Eredmény
Tanulni nem egyszerű, de megéri

A házi feladatokat és teszteket az előadók metodológusokkal közösen tervezik meg. Muszáj tanulnod, hogy sikeresen teljesíts és elvégezd a feladatokat. Senki sem ígérte, hogy könnyű lesz, igaz? De ne aggódj, az itt megszerzett tudással már semmi sem lesz lehetetlen.

Regisztrálok
Oklevél
Elismert oklevél a képzésről

A kurzus alatt pontokat szerezhetsz a házi feladatok és tesztek megoldásával. Minél több pontot szerzel, annál jobb értékelést és oklevelet kapsz a kurzus végén.

Regisztrálok

Nézd meg, hogy fog kinézni az önéletrajzod a kurzus elvégzését követően. Megnézem

Támogató anyagok:
Támogató anyagok:
Támogató anyagok:

Prezentációk, fájlok, cikkek, videók, esettanulmányok - minden elérhető egy helyen.

Regisztrálok

Inna Chut

 

Tudom, hogyan kell:
  • az alapoktól megtervezni és megvalósítani egy szervezet marketing kampányát
  • felépíteni egy hatékony marketing stratégiát 
  • növelni a befektetés megtérülést 
  • nyomon követni és mérni a marketing kampányok hatékonyságát
  • elemezni és összehasonlítani a versenytársakat
  • javítani a marketingbefektetések hatékonyságát

Itt tudsz jelentkezni

A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért, kérjük regisztráljon

Töltsd ki a jelentkezési ívet

Kötelező mező

Add meg a telefonszámod

Azzal, hogy elküldöm a jelentkezésem vagy "Regisztrálok" gomb megnyomásával, elfogadom az adatvédelmi tájékoztató és felhasználási feltételek

A piacvezető cégek munkatársai is nálunk tanulnak

 
Alfa bank
Auchan
beeline
Burger king
Coca cola
Delloite
Epam
Google
Isida
Kyivstar
Mercedes
Pepsi
Raiffeisen
Rambler
Renault
Shell
Terrasoft
Vodafone