ÉLŐ, ONLINE KURZUS VÉGH BÁLINTTAL, AZ SAP EMARSYS TERMÉKFEJLESZTÉSI SZAKEMBERÉVEL
IDŐPONT:
2023.03.16. – 2023.04.25.
MENETREND:
6 HÉT
KEDD ÉS CSÜTÖRTÖK
18.00–19.30
Érdekel, hogyan olvashatsz szupererő nélkül a felhasználók gondolataiban? Adatokon alapuló döntést hoznál a fejlesztési irányokról? Hatékony tervet keresel a terméked megvalósítására?
Ha a modern termékfejlesztés nemzetközileg bevált módszereinek alkalmazását izgalmas kihívásnak érzed, akkor képzésünk a tökéletes választás számodra. Ismerd meg a teljes termékfejlesztési folyamatot, határozz meg sikerkritériumokat a csapatod számára, és törj a csúcsra!
MAGADRA ISMERTÉL? NEKED AJÁNLJUK A KURZUST, HA:
-
PRODUCT OWNER ESETLEG BUSINESS ANALYST VAGY
Inkább projektmenedzsment feladatokat látnál el és szeretnéd bővíteni a tudásodat a product management alapjaival.
-
START-UP VÁLLALKOZÁS MENEDZSERE VAGY
Szükséged van egy ilyen áttekintő, alapozó kurzusra, ahol megismerheted a fő technikákat és rendszerezheted a meglévő tudásodat a jobb product fit érdekében.
-
ÉRDEKEL AZ IT VILÁGA ÉS SZÍVESEN DOLGOZNÁL EZEN A TERÜLETEN
Ha szeretnének elhelyezkedni az IT szektorban, de nem fejlesztői pozícióban és szeretnél megtanulni egy üzleti oldalhoz közelebbi területet.
-
TRADICIONÁLIS SZEMLÉLETŰ NAGYOBB CÉGEK PROJEKTMENEDZSERE, FEJLESZTÉSI VEZETŐJE VAGY
Szertnék egy hagyományos, waterfallra hajazó módszertantól elköszönve egy modern, agilis szemlélet alapjait megtanulni.
NEM PUSZTÁN ELŐADÁS
-
GYAKORLAT
Az előadásokon a legfrissebb elméletek mellett gyakorlati tanácsokat, tippeket kapsz, amelyeket akár már másnap tudsz alkalmazni a munkádban. A megszerzett friss tudást az órákat követően a házi feladatokkal és gyakorlatokkal szinte azonnal ki is próbálhatod. A megszerzett szemléletmód nem csak szoftverek, de fizikai termékek és szolgáltatások fejlesztése során is alkalmazható.
-
TÁMOGATÁS ÉS MENTORÁLÁS
A képzésen végig veled lesz az előadó és a csapatunk is. A gyakorlati feladatok után visszajelzést adunk, illetve hozzáférést kapsz a kurzus zárt Discord-csoportjához is, ahol folytathatod a kapcsolatépítést és megoszthatod a gondolataid.
A KURZUSRÓL
-
KÖZPONTBAN A FELHASZNÁLÓ Manapság egy szoftver termék akkor lehet igazán sikeres, ha a felhasználói számára értéket teremt, egy számukra fontos problémára nyújt magas minőségű megoldást. A kurzus során betekintést nyerhetsz a legmodernebb termékmenedzsment módszerekbe. Megtanulod hogyan lehet megismerni a piaci lehetőségeket és felhasználói igényeket, és hogy hogyan lehet ezekre valóban sikeres termékeket építeni.
-
TERMÉK - FEJLESZTÉS - DATA MODELING A kurzus során megtanulod hogyan állítsd fel a hipotézist és a termék üzleti modelljét. Ha minden stimmel, áttérünk a dizájnra, prototipus készítésre és az MVP kidolgozására. Beszélünk a különböző kvalitatív kutatási módszerek és az A/B tesztelés használatáról. Menedzserként meg fogod tanulni priorizálni a feladatokat, kidolgozni a termék backlogot és irányítani a fejlesztői csapatot. A hosszú távok sikerek elérése érdekében foglalkozunk a product vízió kidolgozásával, az OKR módszer használatával és a roadmap készítésével is.
-
TERMÉK BEVEZETÉS Hogyan kell pontosan megtervezni a termékbevezetést és nyomonkövetni az eredményeket? Mi megmutatjuk, hogy mi történik a termékkel bevezetés után és elemzések alapján hogyan növeljük a termék hatékonyságát. Megtanulhatod, milyen az ideális csapat, milyen szakterületek bevonására van szükség a termék működtetéséhez és továbbfejlesztéséhez.
ELŐADÓ
VÉGH
BÁLINT
- 15 éve foglalkozik termékfejlesztéssel: olyan cégeknél dolgozott, mint a Deutsche Telekom, Vodafone, PwC. Jelenleg az SAP-nál VP Product pozíciót tölt be.
- Pályafutása során három különböző országban, és számos iparágban szerzett szakmai tapasztalatot.
- Jelen volt az első okos otthon csomagok piacra vitelénél, és magyar letöltési toplistákat uraló mobilalkalmazások fejlesztésénél.
- Jelen volt az első okos otthon csomagok piacra vitelénél, és magyar letöltési toplistákat uraló mobilalkalmazások fejlesztésénél.
PROGRAM
-
01
MÁRCIUS 16. 18:00-19:30
A modern termékmenedzsment alapjai
- Termékmenedzsment, termékközpontú gondolkodásmód
- Mit tekinthetünk terméknek?
- Mi a különbség a projekt- és a termékmenedzsment között?
- A termékfejlesztési folyamat áttekintése
- A termékmenedzser szerepkör a fejlesztői szervezetben
- A termékmenedzser kapcsolata a cég más területeivel
-
02
MÁRCIUS 21. 18:00-19:30
Termék misszió, vízió és stratégia
- A stratégiai tervezés folyamata és jelentősége
- Tipikus termékfejlesztési modellek (product led, sales led, stb.)
- Célok kijelölése és mérése: north star metric & OKR
- Roadmap készítése
-
03
MÁRCIUS 23. 18:00-19:30
A piac és a felhasználók megértése
- Az ügyfélproblémák azonosítása
- Az értékteremtés elemzése, Value Proposition Canvas
- A piac és a megoldás találkozása, Product-Market fit
-
04
MÁRCIUS 28. 18:00-19:30
A felhasználói igényeknek megfelelő termék fejlesztése (Solution discovery)
- Dual track agile
- UX kutatási módszertanok
- Design thinking & a termék funkcióinak kialakítása
- Prototípusok / MVP / tesztelés
-
05
MÁRCIUS 30. 18:00-19:30
A fejlesztési folyamat
- Szerepek és szakterületek a termékfejlesztési csapatban
- Roadmap, backlog szervezése
- Fontossági sorrend, priorizálási módszerek
- Reach impact confidence effort (RICE) – előnyök és hátrányok
- A hipotézisek értékelése, a hatás feltérképezése
-
06
ÁPRILIS 4. 18:00-19:30
Sikeres fejlesztői csapatok – min múlik az innováció sebessége?
- Release ciklusok
- Tech debt kezelése
- A beteg termékszervezet jelei és megoldásuk
-
07
ÁPRILIS 6. 18:00-19:30
A termék piaci bevezetése és a felhasználói szám növelése
- Termék tesztelése és bevezetése
- A bevezetést kísérő kommunikáció, termékmarketing
- Funnel elemzés, lead generálás, lead típusok
-
08
ÁPRILIS 11. 18:00-19:30
Adat alapú termékfejlesztés - Fő mutatók és elemzések
- Metrikák technikai jellemzői
- Elemzési eszközök
- AARRR modell
-
09
ÁPRILIS 13. 18:00-19:30
B2B és B2C termékfejlesztés: a főbb különbségek,
- B2C funkciók tesztelése és kiadása
- Hipotézisek alkotása A/B teszthez
- Statisztikai jelentőség
- Cél és további mutatók
- B2B pilot folyamat
- A termék életciklusának fázisa
- A termékmenedzser szerepe a pilot időszakban
- A pilot megvalósításának folyamata, kiadás
- B2C funkciók tesztelése és kiadása
-
10
ÁPRILIS 18. 18:00-19:30
Üzleti modell, megtérülés
- Egy egészséges szoftvertermék üzleti számai
- Költségek és megtérülés, fenntartható üzleti modell
- Üzleti modellek - subscription based, freemium, etc.
- Üzleti modellek tesztelése
-
11
ÁPRILIS 20. 18:00-19:3
Termékmenedzser karrierút
- A termékmenedzser karrierjének lépcsői
- Az egyes lépcsőkön szükséges főbb képességek
- Hogyan fejlesszük magunkat?
- A PM állásinterjú
-
12
ÁPRILIS 25. 18:00-19:30
Összefoglalás, tanultak átültetése a mindennapokba
- Az új megközelítés bevezetése a csapat életébe
- A kurzus tanulságainak áttekintése
- Q&A
REGISZTRÁCIÓ
A kurzussal és a részvételi díjjal kapcsolatos bővebb tájékoztatásért kérjük regisztrálj!