Marketing
a gyakorlatban
Görgess tovább
A marketinget legtöbbször csak a vásárlással kapcsolatos tevékenység szinonimájaként használják, pedig messze túlmutat egy termék értékesítésén. Ha eleged van a száraz elméletre épülő képzésekből és valós, gyakorlati tudásra vágysz, ez a kurzus neked szól!
Az előadó
Karczub-Lehoczky Fanni
A MediaMarkt marketingvezetője
Számos projekt fűződik a nevéhez – Olyan márkákkal dolgozott együtt, mint a Negro, a Tucc, a Manner és a Győri Édes.
-
10+ év tapasztalat ügynökségi és ügyféloldalon a kisvállalatoktól egészen a multinacionális cégekig
-
Stratégiai- és költségtervezés, marketingtanácsadás valamint 11 ország retail marketing projektjeinek irányítása van a kisujjában
Célközönség
Pillants bele a kurzusba
-
Gyakorlat…25+ marketingeszköz és csatorna
A kurzus alatt több, mint 25 marketingeszköz és csatorna működését, célját és hatékonyságát mutatjuk be, így tudni fogod, hogy a te vállalkozásod számára mi a legmegfelelőbb.
-
…egy kis elmélet…10+ elemzési módszer
A mai üzleti világban megkerülhetetlen az adatokon alapuló döntéshozatal. Elemzés nélkül minden csak feltételezés – az erre felépített terv pedig sorsdöntő lehet egy vállalkozás számára. Több hasznos módszert is bemutatunk, hogy biztosan megtaláld a számodra megfelelőt.
-
…és még több gyakorlat!25+ marketingeszköz és csatorna
A kurzus alatt több, mint 25 marketingeszköz és csatorna működését, célját és hatékonyságát mutatjuk be, így tudni fogod, hogy a te vállalkozásod számára mi a legmegfelelőbb.
A kurzusról
-
2022. november 28., 18:00-19:30Helyzetelemzés, a külső és belső környezet felmérése
- Környezetelemzés módszerei: mikró és makró környezet
- Vizsgált módszerek: STEEP, PESTEL, SWOT analízis
- Mi az insight és hogyan határozzuk meg?
- Releváns belső célszámok (vásárlók száma, vásárlási gyakoriság, kosárérték stb.)
- Célszámok az online és offline környezetben (bolt VS webshop)
-
2022. november 30., 18:00-19:30A pozicionálás fontossága
- Mit jelent a pozicionálás? Miért fontos?
- Cél, vízió, értékek - Tanuljunk a nagyoktól!
- USP – avagy termékünk/szolgáltatásunk hogyan lesz beazonosítható és hogyan emelkedik ki a piacon?
- Versenytársak fontossága és a versenytárselemzés egyszerű módszerei
- A Customer Safari bemutatása
-
2022. december 5., 18:00-19:30A célcsoport tudatos meghatározása
- Célcsoport jelentése és szerepe
- Célcsoport jellemzői, csoportosítás (demográfiai tényezők, élethelyzet, behavior/style stb.)
- Marketing Persona – mi ez és mire jó?
- Persona megalkotása a gyakorlatban
-
2022. december 7., 18:00-19:30Piackutatás a gyakorlatban
- Igényfelmérés
- Kvantitatív és kvalitatív kutatási módszerek
- Kérdőív összeállítás (kötelező elemek, mire figyeljünk technikailag, adatvédelem stb.)
- Kutatási brief elkészítése piacelemzők részére, és a leggyakoribb mérések (TOM, BHC stb.)
- Példa kérdőív áttekintése
-
2022. december 12., 18:00-19:30A vásárlói út – Customer decision journey
- Vásárlói út állomásai és az állomásokhoz tartozó kommunikációs eszközök
- Hangsúlyozás/visszaforgatás
- Vásárlói/fogyasztói út szerepe marketing kampányok esetén
- Vásárlói/fogyasztói út szerepe a stratégia szempontjából
- Példák lehetséges vásárlói utakra
-
2022. december 14., 18:00-19:30A stratégia megalkotása
- Szerkezet és megalkotás
- Lehetséges fókuszok, célszámok
- Éves akcióterv elkészítése stratégia alapján
- Társterületek/társosztályok, együttműködési és kapcsolódási pontjai, témái (pl. CSR, fenntarthatóság, Employer Branding stb.)
- Esettanulmány: stratégiai pontokhoz rendelt taktikák
-
2023. január 4., 18:00-19:30Marketing csatornák és eszközök ismertetése I. – Offline
- Csoportosítási lehetőségek és megközelítések (offline-online/digitális; ATL – BTL; 360fok, omnichannel, multichannel)
- Offline csatornák bemutatása és vizsgálata: melyiket mire és mikor válasszuk?
- A következőket tekintjük át: OOH fajták, print, gerilla, rendezvény
- Offline megjelenés a gyakorlatban: hogyan maximalizáljuk a részvételt egy szakmai rendezvényen vagy expón?
-
2023. január 9., 18:00-19:30Marketing csatornák és eszközök ismertetése II. – Digital
- Digitális csatornák bemutatása és vizsgálata: melyiket mire és mikor válasszuk?
- A következőket tekintjük át: SEO, SEA, NL, SoMe, blog/vlog
- Mi a Social listening és az ORM
- Hogy mutat egy landing page a gyakorlatban: megvizsgálunk és elemzünk egy landing page-t
-
2023. január 11., 18:00-19:30Marketing kampányok menedzsmentje
- Kampányok folyamatának menedzselése: időzítés, részfeladatok, mérföldkövek, célszámok, költségvetés, nyomon követes, mérés stb.
- Kampány brief összeállítása – üzenet, cél, költségvetés stb.
- Együttműködés kreatív-, marketing-, kommunikációs-, és reklámügynökségekkel
-
2023. január 16., 18:00-19:30Marketingaktivitásunk éves tervezése
- Marketing kalendárium
- Budget felosztás
- Tender kiírása
- Learnings & újragondolás
- Hogy mutat ez a gyakorlatban: Eseménynaptár készítése egy adott időszakhoz, példa naptár megtekintése
-
2023. január 18., 18:00-19:30Új csatornák/eszközök és peremterületek a marketingben
- Új csatornák bemutatása: botok, applikációk, VR/augmented reality, podcast, további interaktív megoldások stb.
- Együttműködés influenszerekkel (mikró és makró influenszerek, influenszer ügynökségek)
- Ambassador (nagykövet) programok: ki lehet ő, és miért fontos nekünk?
- Idea pool – közös ötletelés
Regisztrálok
Adatkezelési szabályzatunkat az Adatkezelési tájékoztatónkat és az Általános szerződési feltételeket..